A Bitten by Books Gena Showalter napjának összefoglalója és egy kis plusz


Május 19-én a
Bitten by Books könyves blog abban a szerencsében részeltetett, hogy Gena Showaltert láthatta vendégül legújabb Alvilág Urai regénye, a The Darkest Passion (a könyvről szóló bejegyzésem itt) megjelenése kapcsán. Egy rövid interjú után megnyitották az egész napos kérdez-feleleket. Ajándékkönyvet is lehetett nyerni a kommenteléssel, de a lényeg, hogy Gena az egész nap folyamán vissza-visszatért, és válaszolgatott az olvasók kérdéseire. Ugyan az ilyen alkalmakkor fénysebességgel felejtem el a kicsiny angoltudásomat is :( , de azért némi hibával csak sikerült nekem is feltennem egy kérdést. Nem nehéz rájönni, hogy melyiket.


Íme, az én válogatásom a kérdés-válaszok sokaságából:

- /Bitten by Books/ Életed melyik pillanatában ébredtél rá, hogy író szeretnél lenni?
Miután harmadszor dobtak ki a főiskoláról, elgondolkodtam, mit lenne az, amivel életem végéig képes lennék foglalkozni. Az írás volt az, az igazi szerelmem.
- /Bitten by Books/ Hogyan követed nyomon az általad teremtett világ alakulását?
Szeretném azt mondani, hogy részletes jegyzetekkel. Igen, szeretném ezt mondani. Próbálkoztam vele, de rá kellett jönnöm, hogy nem frissítem eléggé. Most csak emlékezetből dolgozok. Ami nem túl jó dolog, mert azt sem frissítem eléggé. Egy-egy könyvet gyakran át kell néznem nagy vonalakban, de később elfelejtem, hogy mit töröltem, vagy mit hagytam benne. Tanulság? Jobb rendszerre lenne szükségem.
- /Bitten by Books/ Megosztanál párat a könyveid számodra legkedvencebb sorai közül?
Az Into The Darkban Sabin mondja: „Te azt mondod, paradicsom. Én azt mondom, rohadtul befoghatod!”
A The Darkest Passionben William mondja: „Szeretem azokat a nőket, akik molesztálják a reggelijüket.”
De a kedvenc soraim a The Darkest Secretben vannak a Strider, Paris és William közti jelenetben, de a kézirat még szerkesztésre vár, így habozok megosztani.
- /Bitten by Books/ Hány kötetet tervezel az Alvilág Urai sorozatba?
Minden Lordnak (12-nek) szeretnék saját könyvet írni, mint ahogyan pár hárpia és angyal barátjuknak is.
- /Shirley M/ Van olyan könyvsorozat, amit ajánlanál elkezdeni?
Nagy rajongója vagyok Kresley Cole Halhatatlanok éjfél után sorozatának. Nalini Singh, PC Cast, Karen Moning, Mel Jean Brook, Larissa Ione – nekik mindannyiójuknak őrült jók a sorozataik.
- /Beet Troels/ Melyik könyvedet szeretted a legjobban írni?
A három dobogós az Éjsötét csók, a Playing With Fire és a Seduce the Darkness.
- /Hillary J./ Mit csinálsz a szabadidődben?
Három dolgot szeretek művelni kikapcsolódásként. Emailezni vagy telefonálni Jill Monroe-val, Kresley Cole-lal és PC Casttal. Tévét nézni. Moziba menni. (nagy mennyiségű étel elfogyasztása mindháromban benne foglaltatik)
- /Maggie Mae S./ Melyik Lord lepett meg a leginkább miközben felfedte a történetét, és hogyan?
Egyértelműen Paris lepett meg a leginkább. Kezdetben olyan vidám volt. Most tűnődő, bepöccent, határozott, megedződött (a jó értelemben) alfa. :)
- /Karen L./ Arra lennék kíváncsi, hogy Parisnek lesz-e hamarosan saját könyve?
Elég biztos vagyok benne, hogy Paris története lesz a következő Strideré után, akié Amunét követi, az övé pedig Gideonét. Így mondtam el hosszan azt, hogy 2012-ben.
- /Angi79/ Miért éppen Budapest? Honnan jött az ötlet?
Sosem voltam ott, de nagyoooon szeretnék. Olyan varázslatosnak tűnik. Történelemmel és rejtélyekkel telinek. :)
- /seraphina/ Melyik regényt volt a legnehezebb megírni, és miért?
A The Darkest Lie igazi nyűg volt a számomra, hiszen Gideon hazugságokban beszél, különben borzalmasan szenved. Annak a könyvnek a megírása majdnem kicsinált.
- /Lisa M./ Van valamilyen zene stílus, amivel hangulatba hozod magad az íráshoz, s ha igen, miféle? Valamint, paranormális romantikát vagy szokásos románcot szeretsz jobban írni?
Írás közben zenét hallgatok. Mindenfélét. Gyorsat, lassút, a kedvem naponta változik. És azt kell mondanom, a paranormális romantikát jobban kedvelem.
- /Denise Vega/ Ha nem író lennél, mit csinálnál?
Ha nem lennék író, akkor csak egy sírós szenvedésgombóc lennék.
- /Elizabeth/ Ha arról lenne szó, hogy megszálljon egy démon, melyiket választanád?
Ha ki kellene választanom egy démont, akkor Egoizmust választanám (akivel hamarosan találkoztok majd).
- /Beth C./ Arra lennék kíváncsi, hogy fogsz-e még Atlantisz kötetet írni?
Sajnálom, de semmi nincs folyamatban az Atlantisz sorozatban.
- /MarnieColette W/ Melyik könyvet várod ebben az évben a leginkább?
Kresley Cole-tól a Demon from the Darkot rettenetesen szeretném olvasni.
- /Chelsea B./ A LotU-ban kinek a regénye izgatott a leginkább? Ha megírtad már egyáltalán.
Mérhetetlenül izgatott vagyok Strider történetétől (amin éppen most dolgozom, négy fejezet már elkészült) Valamint van egy különleges angyal harcos, akivel a The Darkest Secretben találkozhattok majd, róla is szeretnék írni. És William. Egyszerűen alig várom, hogy megbirkózhassak az ő könyvével.
- /Tawania Etheridge/ Mi az a három dolog, amire szükséged van az íráshoz?
A három dolog, amire írás alatt szükségem van: kávé, email és még több kávé. :)
- /Laurie L./ Van olyan dal, ami szerinted legjobban passzol az Alvilág Urai sorozat hangulatához?
Talán… az Animal I Have Become a Three Days Grace-től.

(ÁÁÁ! Az egyik kedvenc zeném! Aki esetleg nem ismeri, annak katt!)


- /R.E.B./ Melyik tévésorozatokat bírod?
A kedvenc sorozataim: a Doktor House, Castle, Cougar Town, Vámpír naplók, True Blood, Tudorok, és amíg műsoron volt, a Dokik.


Kis kiegészítés:

A Book Faery oldalon pedig egy komplett Gena Showalter hetet tartottak, minden napon más-más Alvilág Urai történettel foglalkozva, majd lezárásképpen Tori, a blog írója, közreadott jó néhány általa feltett, és az olvasóktól beérkezett, a szerzőnő által megválaszolt kérdést.
A szokványosak mellett három olyanra akadtam, amely felkeltette az érdeklődésemet:

- Hogyan érzel Legion kapcsán? Tervezel neki és valaki különlegesnek a jövőben könyvet vagy novellát?
Kedvelem Legiont – még akkor is, ha ráférne egy elfenekelés – mert megértem, hogy mi mozgatja. Aeron az egyetlen olyan személy, aki valaha is szerette, így megtenne bármit, hogy megtarthassa. Tény, kissé erőszakosan, de ki ne küzdene hasonló érzésekkel ilyen körülmények között. És igen, van a fejemben egy történet Legionnak is.
- Nike és Atlas fognak-e vendégszerepelni valamelyik következő LotU történetben?
Remélem, hogy igen. Ez azt jelenti, hogy hallgatnak rám? Dehogy. A szereplők döntenek. Mindig. Én csak a bábjuk vagyok.
- Minden Lord megkapja a saját történetét? Igazán szeretném Torinét olvasni!
Mindenképpen. Torint gondoltam utolsónak. (Sajnálom) Tudom a hősnő nevét, és egy keveset róla, de még nem találtam ki a történetüket. Azt hiszem, valami látványosat érdemel, és ezt szeretném megadni neki.


S a végére még egy hír Gena kapcsán. Ezen a weboldalon két könyvébe is bele lehet olvasni, de ami ettől is klasszabb, hogy van a lap alján egy ’Fedezd fel a paranormális alteregódat!’ mini játék.


A fordítás lektorálásáért ismét csak örök hála kedves tigi barátnémnak!