Interjú Tiffany Reisz írónővel

Tiffany Reisz az egyik legújabb kedvencem. Lenyűgöznek az általa életre hívott szereplők, elmondhatatlanul tetszik a történet, amit kiagyalt, és egyszerűen imádom azt a szókimondó stílust, amivel elmeséli. Azt hiszem, az, hogy rajongó lettem, finom megfogalmazása annak, hogy a hölgy jött, lehengerelt, én pedig még többet akarok.
Ezen még akarása vett rá arra, hogy próbáljak tőle aláírást szerezni, hogy átböngésszem a blogját, és rákeressek, szokott-e interjúkat adni. Több vele készült riportot is találtam, de a Totally Booked Blog hasábjain közreadott tetszett leginkább közvetlensége és meglepő információi miatt, s nem mellékesen mert viszonylag friss bejegyzésről van szó. Hála Nusejkának :*, aki angyali türelemmel fogadja, ahányszor csak olyan őrültséggel állok elő, nem lenne-e kedve néhány oldal angol szöveget fordítani vizsgái között pihenés gyanánt, ihol az említett kérdez - felelek magyarított változata:

TB: Nagyon örülök, hogy itt vagy ma velünk. Mesélj nekünk Tiffany Reiszről.
TR: Muszáj?
TB: Igen!!!
TR: Nem vagyok túlságosan érdekes.
TB: Ezt egy percig sem hisszük el, de folytasd csak!
TR: Lexingtonban (Kentucky) élek a barátommal, az író Andrew Schafferrel. Van két furcsa macskánk. Én teljes állásban író vagyok, ami azt jelenti, hogy nincs nappali munkám, nincs okom elhagyni a házat. Alkalmanként kimegyek, de általában csak frogurtért (fagyasztott joghurt, édesség) ugrok ki. Amikor otthon vagyok perverz gótikus erotikus thrillereket írok, ami összehozza a perverzség iránti szeretetemet (akartok látni képeket a hurkáimról? Mert vannak!) és a katolicizmust.
TB: Na látod! Egy mondaton belül ott volt a gótikus, erotikus és perverz… EZ tesz téged nagyon érdekessé!! Az Eredendő Bűnösök A Szirénnel kezdődik, honnan jött a karakterek története?
TR: Eredetileg a Jason Isaacs (színész) iránt érzett vágy ihlette A Szirént. Elképesztő gonosz karaktereket játszik el (Lucius Malfoy, Tavington ezredes, Hook kapitány), de egy interjúban beismerte, hogy olyan karaktereket szeret játszani, amilyen ő maga is – zsidó és idegbajos. Olyan intelligens zsidó erotikus hőst akartam írni, akit meg tudok kötözni és huncut dolgokat tenni vele. Méltó kihívásnak tűnt. És az intellektuális stréber hősömnek szüksége volt egy méltó ellenpólusra. Tipikus Brit Zsidó Intellektuel Könyvszerkesztő Zachary Easton? Hadd mutassam be Vad Amerikai Író Nora Sutherlint. Nora átvette az irányítást a könyv felett, ahogy átveszi minden és mindenki felett is. Átvette az uralmat az agyam felett is. Nora és az ő elképesztő pasijai. És amikor befejeztem a könyv első piszkozatát, tudtam, hogy az életem hátralévő részében Nora Úrnő történeteit fogom elmesélni.
TB: Nos, akkor köszönjük szépen Mr. Jason Isaacsnek! Megjelenik bármi is a valódi életedből a könyvekben…és ha igen, tényleg elmondanád nekünk?
TR: Hát persze! Szégyentelen vagyok.
TB: Ezaz! Egyre jobban és jobban imádunk!
TR: Amikor elkezdtem írni A Szirént, tudtam, hogy a BDSM-et hitelesen akarom bemutatni. Elkezdtem perverzekkel találkozgatni és játszadozni velük. Az első férfi, akinek az alárendeltje voltam egy 195 centis szőke szadista volt. Imádtam. Sok mindent átvittem belőle Søren-be. Norának a saját humorérzékemet adtam. Nora gyakornoka, Wes keveréke egy drága barátnak és egy ex-barátnak. Ha megnevezel egy karaktert, meg tudom neked mondani, hogy a való életben kin alapszik.
TB: Wow! Meg akarom ismerni a barátaidat! A vallás elég nagy szerepet kap a könyveidben, te magad is gyakorló hívő vagy?
TR: Igen, gyakorló katolikus vagyok. A húszas éveimben szemináriumra is jártam, de két év után lemorzsolódtam, hogy az írásra tudjak koncentrálni. Szomorú vagyok, amikor valaki azt hiszi, hogy csak azért van vallásos tartalom a könyveimben, hogy sokkoló legyen. Nem tudok nem tenni vallásos tartalmakat a könyveimbe. Egyszerűen ez az, aki vagyok. Még a szeminárium idején kezdtem írni A Szirént. Sørent úgy alkottam meg, hogy az Isten iránti hitemet tükrözze és azt, ahogyan Ő dolgozik a világban.
TB: Melyik könyv (vagy jelenet) a kedvenced az Eredendő Bűnösökből és miért?
TR: A Herceg a kedvencem a megjelent könyvek közül. Ez a legsötétebb és ebben van a legtöbb erotika és ebben vannak a kedvenc jeleneteim is, amelyek harminc évvel korábban játszódnak. A kedvenc írói metaforám a tiltott vagy tabu szerelmi történet. Két tinédzser fiú egy katolikus bentlakásos iskolában tiltott BDSM viszonyt folytat a papok orra előtt? Nincs ennél sok tiltottabb dolog.
TB: Tényleg nincs és ettől lesz magával ragadó olvasmány! Melyik karakteredről kérdeznek a legtöbbször és mit gondolsz, miért van ez így?
TR: Søren, a szadistám a legnépszerűbb karakter a Zazzle boltom póló eladásai alapján. Megigézte az embereket. Isten alapján formáltam, ezért soha nem írok az ő nézőpontjából. Az egyik pillanatban képes lélegzetelállítóan kegyetlen lenni és megrázóan kedves, önfeláldozó és szerető a következőben. Akárcsak Isten.
TB: Micsoda briliáns éleselméjűség! Okozott már meglepetést a vita a fanok és értékelők között, találtál már olyan olvasókat, akik szerettek egyes karaktereket, míg mások utálták őket?
TR: A karaktereket olyan valóságosnak írom meg, amennyire csak tudom, a jó és a gonosz keverékével mindegyikükben. Egyikük sem tökéletes, ezért megértem, hogy az egyik olvasó Kingsleyt nagyon vonzónak találja, miközben egy másik olvasó azt gondolja róla, hogy önző és veszélyes. Mindkettő igaz rá. Ilyennek írtam meg.
TB: A karakterek nevei fontosak számodra? Gondolkodtál a nevek valódi jelentésén?
TR: Sok időt töltöttem a karakterek nevének kiválasztásával. Mind jelentenek valamit. Például, valamennyi karakter neve A Szirénben a négy égtáj elnevezésén alapszik. Nora Sutherlin – North/South (Észak/Dél), Wesley – West (Nyugat), Zach Easton – East (Kelet) és Søren - South (Dél). Azt akartam, hogy Norát különböző irányokba húzzák. Søren-nek van egy dán és egy amerikai neve. Az amerikai nevének, Marcus Stearns kezdőbetűi M/s (mester/szolga). A dán neve Søren Magnussen az SM (szado-mazochizmus) kezdőbetűkkel.
TB: Oh wow! Ez szeniális! Imádom! Ha az Eredendő bűnösökből mozifilm készülne, szerinted ki lenne megfelelő Søren, Kingsley, Wesley és Nora?
TR: A karaktereket színészek és színésznőkként képzelem el, ez segít jobban leírni és jellemezni őket. Nem mondhatnám, hogy ez lenne az ideális szereplőgárda egy mozifilmhez, de én őket válogattam ki gondolatban:
Nora – Rachel Weisz
Søren – Nikolaj Coster-Waldau
Kingsley – egy idősebb Gaspard Ulliel
Wesley – egy fiatalabb és szőkébb Jared Padalecki
TB: Érdekes válogatás! Meg kell kérdeznünk a többi olvasót is, ki lenne az ő választásuk. Van kedvenc könyved vagy műfajod, amit te magad is olvasol az írás mellett?
TR: Non-fiction könyveket olvasok. Nem tudok egy elképzelt történetre koncentrálni miközben én is azt írok. Az utolsó könyv címe, amit olvastam, The Snowball volt, ami Warren Buffett életrajza. Elképesztő ember! Az igazság sokkal furcsább, mint egy fikció. Tényleg. Bármely híres ember életrajza bizonyítja.
TB: Totálisan! Milyen kutatásokat végeztél ehhez a sorozathoz?
TR: Óh, a szokásos kutatás – BDSM és katolicizmus. Rengeteg könyvet elolvastam a Jezsuita rendről és rengeteget perverzkedtem domináns férfiakkal. Dominák, női alárendeltek…mind csupa szórakozás.
TB: Akarom a munkád! A részletekre kiterjedő figyelmed felülmúlhatatlan. Mindent tudsz a karakterekről, amit csak lehet?
TR: Igen. És ha nem tudnám, akkor kitalálnám. Általában visszafelé dolgozom. Például tudtam A Szirén megírása után, hogy Kingsley és Søren évek óta ismeri egymást és az a fajta „Te vagy a legjobb barátom, de akkor is megöllek, ha kell” kapcsolat van közöttük. Søren egy katolikus pap, aki New York hírhedt perverzeivel lóg együtt. Hogy tudja ezt megtenni, anélkül, hogy bajba kerülne? Nos, talán ha Kingsley és Søren rokonok lennének egy házasság miatt. Kinek a házassága? Søren házassága. Søren kit vett el. Kingsley húgát! Mikor? Még azelőtt kellett történnie, hogy Søren elkezdte a szemináriumot. Oké, akkor középiskola. Nos, ez azt jelenti, hogy Kingsley és Søren együtt járt középiskolába. Søren feleségének meg kellett halnia, ha a papság mellett döntött, nemde? De. Miért halt meg? Megölte magát. Miért? Mert felfedezte, hogy a férje és a bátyja szeretők. BUMM! Meg is van a cselekmény A Herceghez. Ez így működik.
TB: Szerinted mi a legnagyobb tévhit a BDSM-mel kapcsolatban, akár a BDSM-et olvasók, akár a nem olvasók részéről?
TR: Én perverz vagyok és akkor perverzkedek, amikor csak tudok. De ez nem egy mindennapos dolog, kivéve, ha az olvasók agyával való baszakodást nem számítjuk napi szintű perverzkedésnek (amit én annak számítok). Azt hiszem a legnagyobb tévhit a BDSM-mel kapcsolatban, hogy ez egy erőszak a nőkkel szemben. Aki ezt gondolja, semmit sem tud a BDSM-ről. Először is, a legtöbb alárendelt a BDSM életstílusban férfi alárendelt, aki női dominánst akar. És a női alárendeltek férfi dominánsokat keresnek. Vágynak a perverzségre, a verésekre, a fájdalom-játékokra, az alárendeltségre. A BDSM világát az alárendeltek mozgatják. Minden férfi domináns, akivel játszottam, maga a megtestesült lovagiasság volt. Itt nincsenek nőgyűlölők. Szeretik a női alárendelteket és meg akartak adni nekem, az alárendeltjüknek minden szexuális figyelmességet, amit akartam és semmit olyat, amit nem akartam.
TB: Komolyan el szeretnénk tölteni veled egy napot! Ez elképesztő. Szerintem minden kötet egyre sötétebb és intenzívebb lesz, ahogy haladunk előre, A Herceg a legszívszorítóbb és legérzelmesebb. Nehéz lekapcsolni, amikor ezeken a helyeken vagy, vagy ezek veled maradnak? Mit teszel, hogy kikapcsold?
TR: Az írás nagyon érzelmes dolog. Olyan sokszor sírtam Az Úrnő írása közben, hogy szerintem Andrew azt hitte, hogy terápiára lesz szükségem. Ha félreteszem a laptopot és elmegyek sétálni, vagy enni egy frogurtot vagy játszom a macskákkal, az visszahoz engem a való világba. De az Eredendő bűnösök mindig velem vannak, a szívemben és a fejemben. Ők a gyermekeim. Én teremtettem őket.
TB: Teljesen érthető. Mire számíthatnak az olvasók a sorozat utolsó részétől, Az Úrnőtől?
TR: Számíthattok a kiszámíthatatlanra. Három köteten keresztül Nora az egyetlen női hős. Az Úrnőben három nő van, akik nézőpont karakterek és mind a három tökös csaj a maga módján. Olyan karakterek is újra felbukkannak, akikről már egy ideje nem hallottunk. Gyomorszorító döntések fognak születni. Nora élete múlik rajta. Ki fogja megmenteni?
TB: Alig várom! Mire számíthatunk tőled ezután?
TR: Június 1-ére várható a The Mistress Files, ami öt Nora úrnő történetet tartalmaz egy kötetben. Láthatjuk Nora úrnőt munka közben a kedvenc perverz klienseivel. Július 30-án jelenik meg Az Úrnő. Ez az utolsó kötet az első Bűnösök kvadrológiában. 2014-ben jön ki A Pap, ami az első előzmény kötet. Ez 15-20 évvel korábban kezdődik, amikor Nora beleszeret a papjába és megtapasztalja az erotikus ébredést.
TB: Mennyi Tiffany finomság elé nézünk! Köszönjük szépen, Tiffany, hogy eljöttél a TotallyBooked-hoz – fantasztikus vagy és imádtunk minden percet!
TR: Nagyon szívesen!