2013. március 12., kedd

Qhuay visszatekintő (1)

* Qhuay = Qhuinn & Blay páros együtt

Bemelegítésként pár sorban az én sztorim a Fekete Tőr Testvériséggel:

Mert megjelenésre várva mi mást művelhet egy rajongó, mint hogy beleveti magát az előzmények felelevenítésébe? (No meg minden elérhető spoiler morzsát összecsipeget, de erről majd egy másik napon szólnék pár mondatot.) Szóval, nosztalgia rules!

Úgy emlékszem, 2006 telén engedtem a kíváncsiságomnak, és néztem utána, mire ez a nagy ováció az általam akkoriban látogatott amerikai könyves blogokon. Dicshimnuszokat zengtek egy Ward nevű szerző vámpíros sorozatáról. Harcosok és a nekik rendelt asszonyaik… hmm… A borítók tetszettek, az értékelések melegen ajánlották, és igen, már akkor is ott voltak azok a fránya idézetek. A leelan és a hellren szavak nagyon megtetszettek, így úgy döntöttem, nekivágok a Dark Lovernek (Sötét szerető).
És szenvedtem, de kegyetlenül. Addig főként novellákat, könnyed románcokat fogyasztottam angolul. És ez minden volt, csak nem önbizalom növelő olvasmány. Döcögősen haladtam, de talán a konokság miatt, talán mert a történet olyan volt, amit előtte nem igen olvastam, nem adtam fel. Átrágtam magam rajta, és a folytatás már sokkal könnyedebben csúszott. Mire Butch könyve a boltokba került a nagy vízen túl, már én is felsorakoztam a rajongók táborába, s onnantól izgatottan vártam a soron következő részeket.
2008-ban, amikor kis hazánkba is megérkezett a vámpír őrület, épp Phury kötetét gyűrtem talán egy árnyalatnyi kevésbé lelkesen. Bár számomra más volt, mint a korábbiak, meg sem fordult a sorozat feladásának gondolata a fejemben, hiszen addigra már ott volt a felnövekvő új nemzedék, és szegény összetört lelkű Thor, akik sorsának alakulására fölöttébb kíváncsi voltam. Ám az írónő mikor máskor döntött volna úgy, hogy lassabbra veszi az írás ütemét, mint ekkor? Rendben, a Beavatás is élvezetes volt, de… És ez aztán egy óriási de! Míg V könyvét úgy zártam be, hogy a srácok kedvelt mellékszereplők, s jó lesz egyszer olvasni róluk, addig az a fránya hatodik rész a vesztemet okozta azzal, hogy meglebegtette előttem, hogy Qhuinn és Blay között szövődhet valami.

Addig szimpatikusak voltak. Azóta őrülten drukkolok értük. Majdnem hat év várakozás, csalfa reménysugarak tömkelege és elmondhatatlan mennyiségű szurkolás, majd egy éve hibbant Snoopy tánc és fülig érő vad vigyor, amikor J.R. Ward bejelentette:
„Their time has come. 2013 – Next BDB hardcover… Blay & Qhuinn!!!”

17 megjegyzés:

  1. Már én is nagyon izgatottan várom a könyvüket. :)

    Neked köszönhetően kezdtem el a sorozatot, és amikor nem volt lehetőségem gyorsan beszerezni a folytatásokat, akkor a blogodon olvastam mindent újra és újra a könyvekről. :D

    Szóval nagyon remélem, hogy ihletet kapsz majd Qhuay párostól egy hosszú bejegyzésre, mert addig is a te soraid fogom áhítattal olvasgatni. :)

    VálaszTörlés
  2. De aranyos vagy, köszönöm!
    Amennyire be vagyok sózva, nagy rá az esély, hogy nem fogom tudni magamban tartani a véleményemet. :)

    VálaszTörlés
  3. Már én is be vagyok sózva. Ward-ot eddig csak magyarul olvastam, de azt hiszem most jött el az ideje, hogy megtörjön a jég. :)

    Vártam, hogy majd írsz a Special Forces-ről is, de gondolom azt megtartod magadnak?! :D

    VálaszTörlés
  4. Elkezdtem én írni, már háromszor. Aztán mindig kitörlöm, mert vagy belemegyek minden részletbe, vagy ezer és egy idézetet pakolok bele, vagy csak szimplán olyan, mintha valami hebegő rajongó lennék. Lehet, hogy abból is sorozat bejegyzés lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasgattam molyon a hozzászólásokat, amikor kibeszéltétek, és már ott megtetszett a története. Próbáltam a nagyon spoileres részeket csak fél szemmel olvasni :D, de később rájöttem, hogy ez egy nagyon hosszú könyv és már nem emlékszem arra, hogy mi is volt a spoiler és mi nem... A neveket talán megjegyeztem, minden esetre, ha jól emlékszem a Jane (?) nevű csajt lehet majd nagyon utálni. Kívánságlistán van a könyv, majd amikor nagyon sok időm lesz elkezdem én is. Addig meg sok sikert a bejegyzéshez, én várom.
      Bocsi, ha most ez off volt. :)

      Ja, egyébként nem is tudom, hogy melyik fiú a kedvencem. Q, vagy B. Mert egyik könyvben egyik akasztott ki, a másikban meg már a másik. :) Neked ki a kedvenced?

      Törlés
    2. SF: Jean volt az, és ő is pasi. :D Viszont mivel ez egy ingyenesen elérhető, és hosszú, néhol észvesztően jó, néhol agyforralóan bosszantó, ha nyitott vagy az MM-re,én csak ajánlani tudom. A spoilerek miatt bocsi, de ezt egyszerűen ki kell beszélni típusú történet.

      Qhuinnért a családja miatt vérzik a szívem, de akkora egy szamár, hogy fel tudnám képelni. Blay cuki volt sokáig, de ezt a Saxton dolgot nehezen viselem.

      Törlés
  5. Én egyenesen meg vagyok kergülve a fiúktól. Több szempontból is mérföldkőnek tartom Wardot, de most ezzel a könyvvel egyedi vízre fog siklani, hisz itt nem tipikus romantikus szálról olvashatunk majd. Egyrészt: a srácok már az idegeimet gyűrik ezzel a "na most együtt, vagy külön, elfogadom, hogy olyan vagyok amilyen, vagy sem" dologgal...és akkor még ott van Thor történetének a végén az a sokatmondó pillantásváltás is...meg ugye mindketten elvileg "foglaltak"...alig van felpörgetve az előzmény! :D
    Másrészt: ez egy olyan romantikus könyv lesz, ami valljuk be rendhagyó lesz...És Wardnak szerintem ez is menni fog, de mindenképpen új tapasztalat lesz ez, amit már kényszeres körömrágással várok.
    És kedves Angelika, én is sok könyv előtt olvastam el a véleményedet...Nem is gondoltam volna soha, hogy olyan irodalmat is a kezembe fogok venni, amit a te kritikád miatt olvastam végül is el. És amik utólag még tetszettek is! Ilyen volt Nicole Jordan, vagy Julia Quinn. A kosztümös romantikától rázott a hideg, aztán beléd botlottam. :D De Feehan tekintetében is azonos hullámhosszon jár az agyunk, meg tkp. majd minden könyv esetében... :D Egy szó mint száz: szeretem olvasni a soraidat, mert a saját gondolataim köszönnek vissza. Van annyi blog mint égen a csillag (köztük az enyém is, de én kispályás vagyok még... :)), de szépen tágul a kör, és ezt élvezet nézni! Tudom szubjektív amit írok, de most érzelgős hangulatban vagyok...Ott van ugye a MOLY is, ahol mindenki bátran véleményt alkothat, nem hurrogják le senki fejét. Olyan mintha egy új világ tárulna fel,újra elkezdik szeretni a könyveket az emberek, mindenhol sürgölődéssel, mocorgással találkozom...És ez jó. Nagyon jó! :D És ezt többek közt neked/nektek könnyed humorral rendelkező bloggereknek is köszönhetjük. Nem ment el az eszem, nyugi! Csak néha vannak ilyen pillanataim. Alkalomadtán, majd egy másik bloggert fogok lerohanni! :D
    Üdv, Linda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy sikerült megfertőznöm! Sokszor mondom, aki nyitott a romantikus irodalomra, az előbb utóbb megtalálja a neki valót, hiszen akkora a kínálat.

      Remélem, hogy Ward ügyesen veszi az akadályt! Kicsit félek is, bevallom. Egyrészt már olyan szerteágazó a történet, hogy nem egyszerű mindent kézben és színen tartani. Másrészt két olyan nem mindennapi, eszméletlenül jó, MM történetbe volt szerencsém belekóstolni az elmúlt fél évben, hogy óhatatlanul is kihatással vannak az elvárásaimra. Meglátjuk...

      Törlés
  6. Oppá, akkor ezt elszúrtam. :D Mondom én, hogy csak fél szemmel olvastam amiket írtatok... :D Nyitott vagyok, ez nálam nem lesz probléma. :) Akkor meglesem és letöltöm. Közben eszembe is jutott, hogy beszéltétek, hogy valami cirkusz miatt lett teljesen ingyenes.

    Saxton nekem is tüske a szememben, nem lenne ő gond, csak épp Blay és Qhuinn párosa az akik összeillenek.
    Az minden esetre nagyon érdekel, hogy meddig húzza előttünk Ward a mézesmadzagot FB-on, mert egy kicsit kezd naaaagyon gonosz lenni. Zsadist a kedvencem, szóval ez a könyv duplán jó lesz, ha tényleg foglalkozik vele is többet, no de az az idézet amit a napokban írt ki. 5 percig szólni se tudtam utána és ez nálam nagy szó. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SF: A molyon a sorozat polcra betettem a linket, ahol le tudod tölteni. 3000 oldal, amiből minimum 1000-t imádni kell, nincs apelláta. :D

      Biztasd magad azzal, hogy Warden nagy kedvence Z, így bármekkora kulimászba is rántja, a végén jól kell elsülnie a dolognak.

      Törlés
    2. Ó, igen! Ebben nagyon bízom. :)

      Közben megtaláltam Voinov oldalán, most már csak idő kell. :)

      Törlés
    3. Ha elkezded, várunk szeretettel, mert meg lennék lepve, ha nem akarnád megvitatni időről időre :D

      Törlés
    4. Jelentkezni fogok biztosan, mert nagyon felcsigáztatok. :)

      Sőt, az új idézet is facebookon. Ward tudja, hogy mikor készülök nyugodt alvásra. :D

      Törlés
  7. Ez a bejegyzés annyira aranyos lett, sikeresen megmosolyogtatott. Szóval lesz itt nekünk slash kötetünk is? (Ó, az a motiváló erő, amit ez a tény adott). Alig várom, hogy megismerjem ezt a két delikvenst - de ahogy nézem az még 5 kötet. Juj, annyira motiválóan tudsz írni, fantasztikus vagy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó igen, az sem rossz könyv! Annyit lehet röhögni az üzenőfalas részen, ahol a Testvérek egymást ugratják... :D És van benne egy novella Z-ről.

      A srácok hamarabb is feltűnnek, csak az volt a nagy vízválasztó kötet. ;) Viszont a következő két napra tartogatok egy kis idézetes időutazást (neked spoiler veszélyes!) arról, hogyan is ismertük meg őket.

      Az utolsó mondat miatt pedig: *pirul*

      Törlés
  8. Egy valamit azért hiányolok, és hátha tudtok nekem segíteni...Visszatekintgetések terén, mikor fogunk újra Rhage és Mary kapcsolatával foglalkozni? Nem úgy volt, hogy náluk is feszültséget teremt majd a gyerekkérdés? Nekem Rhage és V volt a szívem csücske. V ugyebár már visszaköszönt egyszer...Most John és Xhex. Bevallom töredelmesen nem kísérem nyomon Wardot FB-n, meg nagyon máshol sem, legalábbis nem rendszeresen, így egy kicsit le vagyok maradva... :)

    VálaszTörlés
  9. Mary gyermek utáni vágya azt gyanítom most, Layla kapcsán ismét fel fog lángolni. Ráadásul Ward azt ígéri, lesz egy novella róluk. Csak sajna az angyalos sorozat miatt csak csúszik, és csúszik a dolog.

    VálaszTörlés

Mondd el Te is a véleményed!

 
back to top