Sherrilyn Kenyon - Infinity


Sherrilyn Kenyon méltán népszerű Dark Hunter (Sötét vadász) sorozata egy mellékhajtással bővült ezzel a könyvvel. Az Infinity Nicholas Ambrosius Gautier, Kyrian Hunter segédjének életéről szóló sorozat nyitó darabja. A 10-12 részesre tervezett Nick krónikája jövő februárban fog folytatódni az Invincible című darabbal.
Mivel a történet Nick 14 éves korában kezdődik, ifjúsági paranormális regényre kell számítanunk, de hál' isten az írónő cinikus humora, nagyszerű fordulatokat tartogató stílusa itt is jelen van minden oldalon. Őszintén szólva egyre kevesebb nem szerelmetes sztorit olvasok, de itt nem zavart az, hogy mindössze egy ártatlan csók képében van jelen a párkapcsolat. Izgalmas, pörgős, néhol kacagtatóan vitriolos beszólásokkal tarkított volt az egész könyv. Imádtam! Úgy, de úgy olvasnám a folytatást.
Nick mindig is nagyszerű karakter volt, s ahogyan Kenyon a DH sorozat utolsó köteteiben teljes hökkenetet okozva csavarintott a sorsán, egyszerűen nem lehet nem a szívünkbe zárni. Rámenős, karakán, igazi jóbarát, aki hibákat követ el, mégis a jót, és igazat keresi. Így nem is csoda, hogy - miután a meglepetéstől nyitva maradt számat bezártam - annyira örültem, hogy a felnőtt Nick is fontos szerephez jutott a cselekményben. Amikor az előszót olvastam, elsiklottam afelett a mondat felett, hogy "És ez az én életem, és ahogyan a dolgoknak történniük kellett volna…". Fel sem merült bennem, hogy a már valamennyire megismert múlt bizony változni fog. Pedig igen. Főhősünk idősebb alteregója megtesz mindent azért, hogy úgy változzon meg fiatalkora, hogy a neki fontos emberek mind vele maradhassanak. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy miközben harcossá váláshoz szükséges tíz fontos tanítást elsajátítja a kissrác, milyen kalandokba fog keveredni.
Most zombitámadásokat kellett visszavernie barátaival karöltve. Természetesen amellett, hogy szembesül azzal a ténnyel, hogy igen is vannak vámpírok, alakváltók, démonok... és nem csupán hóbortos haverjainak képzelete szülte ezeket a teremtményeket. A talpraesett cajun kalandos pár napját kísérhetjük végig. Egy percre sincs lazulás. Ó, és találkozhatunk a fiatal Tabithával, Simivel, Acheronnal és Kyriannel, Artemisszel is.
Aki nem ismeri a Dark Hunter világot, elkezdheti nyugodtan, értelmes önállóan is. Aki követte az eredeti sorozatot, rengeteg pluszt kaphat; igaz, ez még ifjúsági történet, de szuper. Egyszerűen olvasni kell!

2010/56.