2010. június 16., szerda

Becca Fitzpatrick - Hush, Hush - Csitt, csitt

Fülszöveg:
EGY SZENT ESKÜ
EGY BUKOTT ANGYAL
EGY TILTOTT SZERELEM
A romantika nem szerepelt Nora Grey tervei között. Az iskolában egy sráchoz sem vonzódott különösebben, akármennyire is próbálta erőltetni legjobb barátnője, Vee. Aztán feltűnt Folt. Simulékony mosolyával és tekintetével, amivel mintha a lány veséjébe látna, Folt legjobb belátása ellenére is vonzza Norát.
Azonban néhány rémisztő találkozás után Nora már nem tudja, kiben bízzon. Úgy tűnik, Folt mindenhol ott van, ahol ő is, és többet tud róla, mint a legközelebbi barátai. Nora nem tudja eldönteni, hogy a fiú karjaiba kellene-e omlania vagy inkább menekülni és elrejtőzni előle. És mikor megpróbál válaszokat találni, egy olyan igazságot fedez fel, ami sokkal nyugtalanítóbb, mint amit Folt közelsége okoz. Végül egy ősi csata közepén találja magát, halhatatlanok és bukottak között - és mikor arra kerül a sor, hogy ki mellé álljon, a rossz választás Nora életébe kerül.
Múlt évben már több külföldi fórumon és blogon olvastam róla lelkes kritikákat, és a borító valami eszméletlenül tetszik, no meg a tartalom is megfogott. Talán nem kellett volna annyit halogatnom, és akkor neki kellett volna esnem angolul, mert most, minden bizonnyal a túlzott elvárások miatt, kicsit hmmm... hogy is mondjam, nem vagyok tökéletesen elégedett. Senki félre ne értse, jó könyv volt, de valahogy talán többet vártam volna.
Lekötött a regény, és a folytatást is keresni fogom, de a 'beszűrődések' annyira szembe ötlőek voltak, hogy nem lehetek olyan elvarázsolt a sztoritól, hogy szó nélkül elmenjek mellettük.
Először is, hol elegyedik először szóba egymással a két főszereplő? Biológiaórán. Teljes Twilight feeling. Bukott angyalok és leszármazottaik, azaz Nephilimek, Enoch könyve... A Hex sorozat főcímének zenéje kúszott a fülembe, no meg az ottani rosszfiú arca kezdett a szemem előtt lebegni. Így nem csoda, hogy az én fejemben Folt - csak nekem fura, hogy a Patch-t lefordították??? - Michael Fassbender arcával azonosult, szerintem végleg. No és a viselkedése engem néhol naaagyon az Evermore-os Damenre emlékeztetett. No meg ott volt az exszerető is a múltból, aki az új szerelem életére készül törni, szintén tiszta Evermore. Vee, a barátnő olyan idegesítő alkalmanként, mint a legbugyutább tini horror szereplő - rendben, ott az első félórában kinyírták volna, de itt megéri a történet végét -. S ha már tinihorror, a könyv végén a Sikoly mozi első része ugrott be, magyarán végig sejted, hogy ki az igazi rosszfiú, bár minden a másikra mutat.
De! Visszafelé haladva az előbb felsoroltakon: A rosszfiú múltja és indítéka azért mégis csak üt. Egy buta csajszi nélkül mit érne a tini történet? Egy sok száz éves pasitól nem várható el, hogy ne legyen a múltjában pár, a szakítástól nem túl boldog nőci. Voltaképpen nagyon bírtam Dament, így Folt is bejött ..igaz, ebben az a szenvedélyesnek induló csók is jócskán benne van. A sok egyéb paranormális lény mellett hiányoztak már az angyalok, jó hogy beszálltak végre. No és a Twilight... azt meg imádom, nem olyan nagy bűn, ha ihletet merítenek. :)
Egy dolgot ki kell emelnem, ami nálam iszonyat nagy jó pont. Humorosak a párbeszédek. Legyen szó Vee lököttségéről, vagy Folt cinikusságáról, sokszor mosolyra húzódott a szám.
Ha valakiben felötlene a gondolat, hogy nem érdemes időt szánni a regényre, annak elárulom, hogy faltam a sorokat. A munkahét kellős közepén nem egészen egy nap alatt kivégeztem, és valóban érdekel a következő kötet... max nem rágom a kefét még meg nem érkezik.

A regény elejébe itt bele lehet olvasni.

Érdekes lehet:
Borostyán által készített Wikipédia oldal a szerzőnőről.
Az elképesztően telitalálat borító modelljével, Drew Doyon-al készült interjú.



2010/60.

14 megjegyzés:

  1. Én ma olvastam el a könyvet míg vártam h bnőm végezzen aszóbelivel. Am én nem olvastam az általad említett könyveket, mert nem tetszett a borítójuk, mm a magyar, az angolok csodaszépek:P igazából csak annyit akartam, h nekem egy film ugrott be, aminek Keith a címe. Ami hasonlóság, azt hiszem ott is bioszon pakoltak össze egy okos csajszit, egy nemtörődöm sráccal, aki mondhatni a veszélyes kategóriába tartozik. A csaj elkezd járni egy rendes pasival, de a labortársa folyton keresi sulin kívül, sok időt töltenek együtt. Am, valójában nem tudni h Keith (a labortárs) mit akar, a csajt is megdönti, majd közli h csak kihasználta... persze a későbbiekben minden megváltozik, mert nem épp úgy történt. Szal a gyerek beteg, és meg is hal a végén ha jól emlékszem. Szóval leginkább csak a végétől tér el:D meg a filmben nincsenek angyalok meg ilyenek. de a srác teljesen ugyanaz a karakter:D Amúgy tetszett a könyv, nem volt eget rengető, de az biztos h veszem a folytatását, már csak a borító miatt is, beleszerettem. remélem a kövi részben egy kis erotika is megjelenik:D

    VálaszTörlés
  2. Nekem is már sokszor ajánlották és ahányszor könyvesboltba megyek, mindig toporzékolok a polca előtt, aztán isét elhesegetem a vásárlás gondolatát, most inkább a kötelezőkkel kell foglalkoznom.
    A véleményed bennem érdekes gondolatot szült. A piros pöttyös könyvek szerintem totálisan egy kaptafára készülnek. Butuska tinilány, veszélyes ám annál is csábítóbb pasi:D és mégis mindet imádják:D:D
    Kíváncsi leszek, hogy melyik lesz a könyv, ami egy picit más és egy cseppet eltérő, de mégis magával ragadó.
    A borítót én is imádom, ha esetleg nekem is kiadásra kerülne egyszer a könyvem, valami hasonló szépséget szeretnék:D:D
    Gondolod, nézz be majd egyszer hozzám:)
    http://vegtelenvalasztas.blogspot.com/
    Bannerem hiányában, egy linkcserének nagyon örülnék:)
    Üdv:
    diana:)

    VálaszTörlés
  3. Hello!
    Nem voltak túl nagy elvárásaim ezzel a könyvvel kapcsolatban (ahogy Diana írt előttem a vörös pöttyösökről, egyetértek vele), de ez a biológia órás dolog, nekem már az elején agyon csapta az egészet (legalább írhatott volna a változatosság kedvéért fizikát...) sajnos a végére sem lett jobb a történet. Nekem is volt egy erős Evermore-os érzésem (nekem az a könyv se tetszett) volt barátnő, konyhás jelent... kísérteties hasonlóság. Szerintem a történet is elég kesze-kusza volt, néha nem is értettem, hogy egyes dolgok, hogy kapcsolódnak a témához. És Vee, a kiállhatatlan természete mellett, néha már azt hittem, hogy ő a történet főgonosza...
    Engem az zavar leginkább a mostanában megjelenő tiniszerelmes-misztikus könyvekben, hogy szegény lány főszereplőket megfosztják a jellemüktől, míg a főhős megkap minden tulajdonságot. Lehet, hogy jó néha felnézni egy erős, okos "szőke hercegre", de azért ne sugározzuk már az ilyen könyveket faló fiatalabb korosztálynak, hogy ez a követendő példa. Ez lényem feminista részét rettentően tudja bosszantani... Valószínű, hogy ezért kedvelem inkább azokat a könyveket, amikben a főszereplőnő is ugyanúgy harcol a gonosszal, mint a párja, vagy még jobban is :)
    Összességében nem hiszem, hogy elolvasom a kövi részt, max ha már halálra unom magam...

    VálaszTörlés
  4. SziasztoK!

    Engem nagyon zavar az ha bármi uj megjeleni nem is lehet jó vagy annyira mint az alkonyat mert persze minden onnan indul ki.Miért nem lehet az hogy Steph olvasott egy csomo ilyen könyvet abból gyurt egy kirély könyv sorazot?De ha belegondoltok a célközönség az a fiatal korosztály és valóban biosz ora kicsit fura de szerintem inkább egy kis intrika,hogy lássák az olvasok ez mennyire fiatalságot tükrözi.Nekem iszonyatosan tetszett a könyv,talán jobb is mint a klasszikus Edward és Bella stori,meg kell jegyezni egyik kedvenc könyvem,de ezt is ide fogom sorolni.Nagyon ijesztö a könyv,a saját képzeletedre vagy bizva,ebböl is lesz film idövel,szeritem.De PAtCH avagy Folt angyon is karakteres személyiség,a szálak nagyon kesze kusza,ki és miért,Folt mit akar és stb.A fö és legföbb dolog nem tudod eldöntei Foltrol hogy gononsz vagy jó fiu:D
    Olvassátok el és nem bánjátok meg:DAnett

    VálaszTörlés
  5. Ez egy rajongói oldal. Ha nem tetszik a könyv, vagy egyáltalán nem is olvastad, de azért fikázod, akkor ne pazarold az idődet arra, hogy hülyeségeket írsz ide. Olvasd a kötelezőket!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Névtelen!
    Nem igazán értem a számomra bántó hozzászólásodat, már ha egyáltalában nekem szólt.
    Én egészen bizonyosan csak általam elolvasott könyvekről írok. S ha még nem is így tennék, ez az én blogom, úgy érzem nyugodtan írhatom azt, amit gondolok, s a kötelezőkön már régen túljutottam.

    VálaszTörlés
  7. Azt hallottam,hogy tulajdonképpen a hush,hush előbb íródott ,mint az alkonyat.Tehát ilyen szempontból a biosz óra nem fura ,csak mindenki a twilight-hoz köti.

    VálaszTörlés
  8. Érdekes felvetés... de! Én úgy tudom mindkét írónő 2003-ban kezdte el írni a saját regényét, egyik nyáron, másik ősszel, s mintha Meyer kezdte volna hamarabb, viszont nyomtatásban bizonyos, hogy 4 évvel megelőzte Fitzpatrickot. Persze ettől függetlenül szinte biztos, hogy szó sincs ötletorrozásról, csak így jött ki a dolog, mi meg nehezen szabadulunk attól az olvasmány élménytől, ami hamarabb akadt az utunkba. Tipikusan ilyen Ward is, és a hozzá hasonlítgatott paranormális romantikusok.

    VálaszTörlés
  9. Én IMÁDTAM ezt a könyvet. Az a baj h mindenki a Twilighthoz hasonlít mindent. Én úgy tudom, a Csitt Csitt íródott hamarabb,mégis Beccát kérték h írja át a biológiát....na mind1. Foltot az első pillanattól kezdve megszerettem, a beszédstílusa is nyerő. Nora és Folt közötti vonzalom nagyon jól volt érzékeltetve.Én a végéig nem tudtam eldönteni ki is a gonosz. Jól fel van építve a könyv. Vee-vel nem nagyon volt problémám csak egy kicsit. Tetszett egy-két megszólalása.
    Szeretem az összes Twilight könyvet, de ha el kellene dönteni melyik a jobb könyv,akkor a Csitt csitt viszi nálam. Nem volt az a hú de nagy szerelem meg az imádat ami például Bellánál van. Pont elég volt ebben a romantika. Nem volt eltúlozva.
    A következő részig nem tudok várni. Még az a 3 hónap is kínszenvedés nekem. Igaz beleolvastam angolul és hát nagyon is jónak bizonyul. Én ajánlom mindenkinek! A harmadik részt illetően...hát biztos abban lesz a legtöbb romantika, erotika és küzdelem. Vagyis remélem.
    Bocsi h ennyit írtam! :D

    VálaszTörlés
  10. Egyetértek Adrival,egyik kedvenc könyvem lett,ebben szerepet játszik,hogy Ben Barnes-ként képzelem el Patch-ot,és imááádom Bent,szóval :DD

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a második részről tudtok már valamit? Mert nekem nem sikerült megtalálnom a neten. Mikor lesz elérhető?
    Amúgy az első részről annyit, hogy én is elég sok jó kritikát hallottam róla anno, és a várthoz képest elsőre nem volt akkora hatással rám, mint amennyire számítottam rá. Ennek ellenére már 3szor végig olvastam, mindig max 2 nap alatt, úgyhogy nem lehet azt mondani, hogy nem kötött le eléggé. :D Várom a folytatást!!:P:)

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!
    Tudja valaki hogy lesz e film készítve a könyvből?
    :)

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok!
    Nem értem, hogy mért kell veszekedni azon, hogy ki irta hamarabb a könyvet vagy ki nem? És mi a baj azzal, ha mind a kettő vagy isten tudja hány irónak a könyvébe a cselekmény a bió laborba kezdődik? Az a lényeg, hogy istenien jó a könyv,és benne van minden ami egy tininek kell. Szerintem csak ez számit és csak ajánlani tudom mindenkinek!!!

    VálaszTörlés
  14. en ugy láttam hogy lesz belole film ^^

    VálaszTörlés

Mondd el Te is a véleményed!

 
back to top