Amanda Maxlyn: What's Left of Me - Mi lesz velem?


molygoodreads
{Beleolvasó}

Az élet olykor tréfát űz velünk.
Négy év óta mindenki csak a végzetes betegségben szenvedő lányt látja bennem.
De nem vagyok hajlandó sírni.
És feladni sem fogom.
Egy komoly kapcsolat a legutolsó dolog, ami mostanában szóba jöhet nálam, de a Parkerrel töltött éjszaka felforgatja a világomat. Ő kitartó, és tudja, mit akar. Engem.
Nem bánik úgy velem, mintha törékeny lennék.
Ám sejtelme sincs az igazságról, én pedig még nem állok készen arra, hogy bevalljam neki.
Mert mi van, ha ez mindent megváltoztat?
Tizenhét éves voltam, amikor az életemből tragédia lett.
Huszonegy, amikor rám talált a szerelem.
Aundrea McCall vagyok. Ismerd meg az utat, amit végig kell járnom.

Sorozat: Mi lesz... duológia 1.
Műfaj: new adult
Kiadó: Wow Kiadó
Fordító: Deres Anita
ISBN: 9789631221480
320 oldal, puhatáblás

Ki? Aundrea Leigh McCall (21) & Parker Cade Jackson (27)
Hol? Rochester (Minnesota)
Mikor? ősz /tél
Elbeszélés módja: E/1, jelen idejű, Aundrea nézőpontú
Érzékiség: izzó
Lezárás: boldog
„Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy nem a halál utáni életben hisz, hanem a halál előttiben. Én már nem is reméltem, hogy valaha még újra hinni fogok a halál előtti létezésben. De aztán betoppant Parker.”
Amanda Maxlyn debütáló regénye egy szívfacsaró, intenzív és érzelmes történet, amely egyszerre szól a rák elleni harcról és a szerelem csodájáról. Épp ezért talán nem lepek meg senkit azzal, ha elsősorban John Green, Rebecca Donovan és Nicholas Sparks rajongóinak figyelmébe ajánlom.
„Rák. Összezúzhat, de erősebbé is tehet. Én az utóbbit választottam. A túlélést választottam.”
A rák elleni küzdelem uralta Aundrea életének utóbbi négy évét. A kórházi tartózkodások, kezelések, orvosi találkozók közepette elvesztette önmagát, lassanként a betegség kezdte meghatározni. Bárkivel találkozott, mihelyt kiderült, hogy Hodgkins-limfómája van, másként kezdtek rá tekinteni. Ő viszont csak átlagos fiatal lány szeretett volna lenni, aki megtapasztalhatja az élet könnyedebb és szórakoztatóbb oldalát. Így amikor a barátnőjével kiruccannak táncolni, s Aundrea találkozik egy szexis és elbűvölő férfival, Parkerrel, nem mond nemet egy szenvedélyes egyéjszakás kalandra. Ám ami futó liezonként indult, hamarosan komplikált helyzetté alakul. A dögös srácról kiderül, hogy néhány napja Aundrea sógorának üzlettársa, s mint ilyen, sűrűn összefut a részmunkaidősként náluk dolgozó lánnyal. Ráadásul Parker többre, folytatásra vágyik, ezért gyengéd csábításba kezd. De miközben ő mind eltökéltebben szeretne valódi kapcsolatot kialakítani, Aundrea annál inkább megrémül és igyekszik távolságot teremteni kettejük között. Ráadásul eközben minden egyes nap újabb csata számára a kiújuló rák miatt.
„Parker az egyetlen ember, aki mellett normálisnak érzem magam. Ha vele vagyok, a világ minden bajáról elfeledkezem: a betegségemről, a kezelésekről, és az összes bizonytalanságról, ami velük jár. Parkerrel boldog és teljes az életem, és ami a legfontosabb, szeret engem.”
Nagyon szerettem volna szeretni ezt a könyvet, ám vagy az időzítésem nem volt tökéletes, vagy egyszerűen csak túlságosan életközeli volt a helyzet ahhoz, hogy valóban elengedjem magam, és hagyjam, hogy a történet elringasson. Sajnos leragadtam a valóságnál és nem sikerült azonosulnom a hősnővel. Ezért aztán habár értettem Aundrea indokait, mégis képtelen voltam egyetérteni a döntésével, miszerint ilyen hosszan titkolja, hogy az életéért harcol. Ráadásul így, a lapokon kívül rekedve szintén nehéz volt hinnem a varázsütésre születő, bámulatosan mély, és mindent legyőző szerelemben, jóllehet Parker mindent megtett, hogy meghódítson. Az a fiú szinte túl jó, hogy igaz legyen, pont, mint Catherine Anderson regényeinek hősei. De őszintén, ki ne akarna egy olyan álompasit, aki ennyire kedves és türelmes, így becsben tartja szíve hölgyét, s akinek a szerelme ennyi sebet képes begyógyítani. Nem is nagyon tudtam ellenállni.
„Mindenkinek véges az élete. Tudjuk, hogy meg fogunk halni. Csak az a kérdés, mikor. Az teszi elviselhetővé az életet, hogy erre nem tudjuk a választ.”
S hogy a főhősön kívül mi tetszett még a könyvben? Szerintem a betegség ábrázolása lélegzetelállítóan őszinte és hihető volt, a hősnő ereje pedig mély tiszteletet ébresztett bennem. Úgy vélem, hogy az alapvetően komor hangulatot ügyesen ellensúlyozta az új szerelem izgalma, s el kell ismernem, néhány jelenet egészen érzékire sikerült. Viszont a szívet tépő epilógus annyira kegyetlenül csapott le rám, hogy dühödten meredtem a lapra, miközben képzeletben komoly szemrehányásokkal illettem a szerzőt, miszerint ezt mégis hogy a csudába képzeli. Ugyanakkor lehiggadva belátom, hogy elismeréssel kell adóznom neki, amiért még egyszer emlékeztetett minket arra, hogy az élet milyen kiszámíthatatlan. Voltaképp ez az egész regény üzenete is: élvezzük a pillanatot, éljük meg igazán az életet, s merjünk szeretni, mert nem tudhatjuk, mit tartogat a jövő.

Kedvenc mondatok:
„Nem tudnék egyetlen kedvenc könyvet sem kiválasztani, mert az olvasás nem arról szól, hogy mi vagy ki a legjobb, inkább a történet számít. Minden könyv más és a maga nemében különleges, és a legnemesebb érzéseket hozza ki belőlem. Imádok elszakadni a valóságtól – távol mindattól, ami a fájdalmaimra emlékeztet.”

{ Playlist a regényhez }


06.03. - Angelika blogja
06.04. - CBooks

Nyereményjáték:
A Mi lesz velem? című regényben Aundrea a modern kor egyik rémisztő betegségével, a rákkal harcol. Erről a nehéz küzdelemről, arról, ki hogyan éli meg - legyen szó a páciensről, avagy annak szeretteiről -, számos irodalmi mű született. Mi most ezek közül szeretnénk néhány olyat feleleveníteni, amelyekből később mozifilm is készült. Játékunkban arra kérünk titeket, hogy az egyes blogturné állomásokon közreadott jelenetfotók alapján nyomozzátok ki a szerző nevét, akinek regényét megfilmesítették.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


a Rafflecopter giveaway