Kérdések és válaszok

Ezt a kérdezgetős díjacskát gretty-nek köszönhetem. Nagyszerű lehetőség arra, hogy apró információkat tudjunk meg a bloggerekről! Ám az olyan késve reagálóknak mint jómagam, a szabályok betarthatatlanok. Képtelen lennék találni 11 olyan általam látogatott oldalt, akik még nem részesültek ebben a kitüntetésben. Így mit van mit tenni, csalok csöppet. :)

Íme azok bejegyzései, akiknek én is szívesen tovább passzoltam volna a feladatot:
1. Csenga
2. Gigi
3. Gretty
4. Kelly
5. Lobo
6. Niki
7. Nima
8. Nita
10. Tempy
11. Zenka
Íme a válaszaim:
1. Általában mikor és hogyan szakítasz időt az olvasásra?
Ott és akkor, ahol lehet. Persze a kedvencem, ha bevackolhatom magam órákra, és csak olvasok és olvasok...
2. Ha azt az időt nem olvasással töltenéd, akkor mi az alternatíva?
Nagy sorozatjunkie vagyok. Ha tehetném, szerintem még több félét követnék figyelemmel.
3. Minden általad olvasott könyvből készül bejegyzés?
Igyekszem, de sajnos akad, ami kimarad ihlet vagy idő hiányában.
4. Van valamilyen különleges, könyves rigolyád? (Ha igen, akkor micsoda?)
Nincs benne különlegesség, egyszerűen nem szeretem, ha nem tisztelik a könyveket.
5. Ha kiadóvezető lennél, mi alapján választanál könyveket?
Egy vezetőnek rideg tények alapján kell döntenie, ha azt szeretné, hogy a vállalkozás hosszú távon sikeres legyen. Valószínűleg nagyon nehezen menne, hogy ne legyek részrehajló.
6. Mi történik azokkal a könyveiddel, amikkel nagyon mellényúltál?
Először a könyvespolc eldugottabb régióiba kerülnek, majd ha lelkileg felkészültem, megválok tőlük végleg... lehetőleg úgy, hogy egy utód hozzám kerülését finanszírozzák.
7. Térítesz-e olvasásra másokat a környezetedben?
Nem vagyok vehemens térítő. Akiben látom a hajlandóságot, azoknak szoktam ajánlani új szerzőt, vagy regényt.
8. Ki a kedvenc női karaktered?
Fogós kérdés... csak egyet lehet választani? Talán Mary (J. R. Ward: Síron túli szerető) az, akit a leginkább irigylek. Az erejéért, ahogyan szembe nézett a rákkal, a türelméért, amellyel a hátrányos helyzetűek felé fordul, és persze Rhange miatt is.
9. Van-e olyan író, akit örökre eltiltanál attól, hogy történeteket vessen papírra?
Nincs. Hiszem, hogy minden könyvnek megvan a maga közönsége, még ha az nem is én vagyok.
10. Ha süt a nap, kék az ég, zöld a fű, nincsenek gondok, csak lehetőségek, olvasol vagy mással foglalkozol?
Olvasok, odakinn egy szép fa alatti árnyékban, a család közelségében, és lehetőleg miközben valami finomság készül éppen.
11. Ha más témában kellene blogolni, mit választanál?
Ha kellene, valószínűleg a nem blogolást választanám. Ha mondjuk a tőke is a rendelkezésemre állna, utazási élményekről írnék énblogot.

S végül íme 11 olyan dolog, amit eddig nem lehetett rólam tudni:
1. Egy-egy blogbejegyzés elkészítése nekem legalább 3 órát eltart. És még akkor sem mindig olyan, mint szeretném.
2. Próbáltam, de képtelen vagyok egyszerre egy könyvnél többet olvasni.
3. Angolul sokkal lassabban olvasok, mint magyarul. Ebben eddig semmi meglepő nincs. Csakhogy nálam az ok az, hogy én voltaképp felolvasom magamnak a történetet, igaz hangtalanul.
4. Van egy külön könyvalap perselyem.
5. Ha tévét nézek, akkor 90%, hogy a TLC csatornára kapcsolok, a maradék nagy részét a hírek teszik ki.
6. A sorozatokat eredeti nyelven, dvd-n követem.
7. Nálam az all time favorit sorozat a Jóbarátok.
8. Abszolút kutyapárti vagyok... bár ebben nagy szerepe van annak is, hogy a macsekoktól megállíthatatlanul tüsszögnöm kell.
9. Nem vagyok nagy fagylalt vagy jégkrém rajongó, a sorbeteket imádom.
10. Szeretnék egyszer eljutni Írországba.
11. Gyűjtöm a hűtőmágneseket.