Tara Sivec: Seduction and Snacks - Csábítások és csemegék


molygoodreads
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Farkas János 
ISBN: 9789633990513
376 oldal, kartonált

Claire, a húszas éveiben járó, egyedülálló anyuka szeretne annyi pénzt összeszedni, hogy elindíthassa a saját vállalkozását, hogy a mocskos szájú, de (amikor alszik) imádnivaló kisfiának jobb életet biztosíthasson. Ezért kelletlenül beáll a legjobb barátnőjéhez, hogy segítsen szexuális játékszereket eladni.
Egyszer csak felbukkan a városban Carter, Claire hajdani egyéjszakás kalandja, aki örökre megváltoztatta az életét. És bár egyedülálló csokoládéillatán kívül semmire nem emlékszik Claire-ből, a lány gondoskodik róla, hogy ezúttal mély nyomot hagyjon a fiúban.
Carter leplezetlen döbbenettel veszi tudomásul, hogy van egy négyéves kisfia, Claire pedig attól pánikol, hogy álmai férfija rögtön menekülőre fogja majd, látva a terhességről árulkodó jeleket a bőrén és a nullához közelítő hálószobai tapasztalatát. Ám semmi ilyen nem történik. Ketten együtt mindent megtesznek, hogy eljöjjön számukra az „örökkön örökké”.

Az élet olyan, amilyenné teszed. Ha a tiéd vodkából, csokiból és vibrátorokból áll… hát legyen!

Sorozat: Chocolate Lovers 1.
Ki? Claire Morgan & Carter Ellis
Hol? Butler
Mikor? 5 évvel az ominózus első találkozás után

Műfaj: jelenkori romantikus
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, váltott nézőpontú
Érzékiség: felnőtt tartalom
Lezárás: boldog

Amikor áradoznak egy regényről, sorban dicsérik a szöveg humorát, akkor bizony bekapcsol nálam a kíváncsiság. Így jártam ezzel a könyvvel is. Bárki látott neki az olvasásnak, állította, hogy könnyeit törölgette a nevetéstől, s hogy kár lenne kihagyni egy ilyen nagyszerű, könnyed szórakozást. Ezek után persze egyszerűen muszáj volt megnéznem magamnak mire ez a nagy rajongás. Reméltem, hogy Emma Chase köteteihez hasonló élményben lesz majd részem.
„Találkoztam egy fiúval egy főiskolai bulin, megvertem sörpongban, aztán hagytam, hogy elvegye a szüzességemet, és cserébe kaptam tőle egy gyereket.”
Bár a rubin pötty a borítón arra enged következtetni, hogy new adult sztori vár minket a lapokon, a fülszöveg gyorsan árnyalja a képet, hisz egyértelművé teszi, hogy ugyan Claire és Carter története egy főiskolai bulin vette kezdetét, aztán még jó öt évnek kellett eltelnie addig, míg valóban megismerhették egymást és kialakulhatott közöttük egy igazi kapcsolat. Épp ezért inkább azt mondanám, hogy vidámsággal nyakon öntött második esély románcra készüljön mindenki, aki kézbe veszi Tara Sivec regényét.
„Jobban szeretlek, mint a csokit.”
Ami tetszett:
  • A helyzetkomikumból eredő fergetegesen humoros részeket nehéz kacagás nélkül olvasni.
  • Hűséges, és kissé őrült barátokkal dicsekedhet mindkét főszereplőnk, akikkel szinte egyfolytában ugratják egymást.
  • A humor és romantika mellé jutott az izzóan szenvedélyes, erotikus pillanatokból is egy csipetnyi. S az tüzes, konyhapult melletti légyott... o la la!
  • Olyan újszerű csokis csemege ötleteket kaphat az ember nyalánkságokra vágyó leánya, mint a csokimázas burgonya chips vagy épp a karamellel megszórt, csokiba mártott perec.
  • Liz ötlete, hogy Claire-rel együtt nyissák meg a Csábítások és csemege üzletet, nagyon tetszett. Újszerű és bohókás, fantasztikus.
  • Imádtam a Chuck Norris típusú vicceket George-ról, Calire apukájáról.
„...megértett engem és a fura humoromat, ami senki másnak nem ment át.”
S ami nem annyira:
  • Az alapsztori szokványos és kiszámítható volt.
  • Apróság, de számomra kissé bosszantó rejtély maradt, a szerző és szerkesztője vajon miért érezte szükségét, hogy újra és újra kiírja, kinek a fejezetrésze következik, miközben nem váltottunk mesélő nézőpontot, csupán az előző bekezdéshez képest eltelt néhány óra.
  • Nekem néha túl soknak és töménynek bizonyult a könyv, s bizony le kellett tennem pihentetni. Úgy értem, időnként számomra erőltetettnek hatott a szellemeskedés, túl soknak bizonyult a belső monológ, a káromkodás és az elfogyasztott ital mennyiség. Ráadásul szerintem nem volt még szerencsém olyan könyvhöz, amiben ennyit foglalkoztak volna a vaginákkal és péniszekkel.
  • Itt-ott elhasaltam egy-egy kilógó lólábban: Hiszen például egy olvasni nem tudó négy éves kezébe hogy kerülhet a Vagina monológok? Muris, de kissé hihetetlen, nem?
  • Megőrjít, hogy nem derült ki, Jenny, aki tehetséges művész, miért cseréli fel a szavakat.
Mindent összevetve nem bántam meg, hogy adtam esélyt ennek a regénynek, de nem vált a kedvencemmé az írónő, bár nem tartom kizártnak, hogy adok majd még esélyt neki.

A történet egy idézetben összefoglalva:
„Ez tényleg az én életem? Hogy jutottam el idáig? Néhány hónapja még egyedülálló anyuka voltam, társasági élet vagy egy párkapcsolat legkisebb reménye nélkül. Volt egy szar melóm egy bárban, és semmi jóval nem kecsegtetett az életem. Most pedig megnyitom a saját üzletem, mindennap azt teszem, amit imádok, és megtaláltam életem szerelmét, aki az elképzelhető legjobb apja lett a fiunknak.”
Két kedvenc mondat:
„Próbáltam utánaszámolni a dolgoknak, de amilyen iszonyatos káosz volt az agyamban, azt sem tudtam, hogy a krumpli után milyen szám következik!"

„Néhány pohár bor után a Google az ellenségemmé válik.”

{ Sorozat áttekintő }

Chocolate Lovers

1. Seduction and Snacks - Csábítások és csemegék
Claire & Carter szerelembe esésének története
2. Futures and Frosting
Claire & Carter történetének második felvonása
3. Troubles and Treats
Jenny & Drew története

Spinoff a gyerekekről - Chocoholics

1. Love and Lists
Charlotte Gilmore & Gavin Ellis (Claire és Carter fia)
2. Passion and Ponies
Ava Gilmore & Tyler Branson (Gavin legjobb barátja)
2,5. Tattoos and Tatas
Claire & Liz töretlen barátságának novellája

Úgy hírlik, jövőre angolul Molly könyve fog sorra kerülni.

 
11.12. - Deszy könyvajánlója
11.13. - Kristina blogja
11.14. - Kelly & Lupi olvas
11.15. - Insane Life
11.16. - Angelika blogja
11.17. - Dreamworld
11.18. - Media Addict
11.19. - Bibliotheca Fummie

A könyvben nagy szerepe van a csokoládénak és természetesen Claire kedvenc csemegéje is ez. Ezért pedig mindegyik napon egy édességet majszoló könyves karaktertől olvashattok idéztetet, nektek nincs más dolgotok, mint kitalálni a könyv címét. Minél több címet találtok ki, annál nagyobb esélyetek van megnyerni a kiadó által felajánlott három példány egyikét.
(Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseknek kiértesítést követően 72 órájuk van válaszolni az emailre, azután újabb nyertest sorsolunk.)
„Tulajdonképpen nem szabadna ennyire kiborulnom attól, hogy ma kezdődik az utolsó évem a középiskolában, és hogy a hosszú nyári szünet után ma találkozom először a pasimmal, de rosszul indult a nap. Először a hajsütőm mondta fel a szolgálatot. Aztán lepattant a gomb a kedvenc blúzomról. Most meg a szemceruza döntött úgy, hogy önálló életre kel. Ha rajtam múlna, visszabújnék az ágyikómba, és egész nap csokis kekszet majszolnék.”
a Rafflecopter giveaway