2012. október 14., vasárnap

Sylvia Day - Bared to You - Hozzád kötve

Úgy tűnik, az Ötven árnyalat könyvek ismét divatba hozták az erotikus románcokat. Persze eddig is szép számmal születtek ilyen műfajú alkotások, csak épp nem tündököltek ennyire a rivaldafényben. Nekem, aki sosem vetettem meg egy kellemes, élvezhető erotikával fűtött regényt, furcsa, már-már érthetetlen, hogy a világ egy része miért tesz úgy, mintha Ms James feltalált volna valami ezeddig ismeretlen tuti receptet. De úgy döntöttem, félreteszem a csodálkozásomat, elfojtom morgásomat, amiért újabban mindenre rányomtatják, hogy ez az új Ötven árnyalat regény (Senkinek nem jutott még eszébe, hogy jó néhány olvasó számára ez egyet jelenthet a szerkesztő keze után kiáltó fanfictionnel?) és igyekszem szemügyre vételezni a felhozatalt. Be is gyűjtöttem jó néhány regényt az erotikus tobzódáshoz, így a jövőben várható tőlem pár ilyen beszámoló… már ha nem idegesítenek úgy fel, mint Beth Kery 8 részre bontva árusított alkotása, aminek összecsapottsága miatt úgy bedühödtem, hogy azóta sem vitt rá a lélek, hogy egy kerek bejegyzést kanyarítsak hozzá.
Sylvia Day egyike azon szerzőknek, akiket ugyan nem most fedeztem fel magamnak, de valahogy sosem jutottam odáig, hogy – jó esetben - egy novellánál többet olvassak tőlük. Ott várakozik jó néhány regénye az e-olvasómon, időről időre emlékeztetem magam, hogy jó lenne végre igazán megízlelni valamelyik írását, de eddig nem került rá sor. Aztán nyár elején jött a Bared to You (Hozzád kötve), amit több olyan blogger is dicsért, akikkel hasonló az ízlésünk. Rohantam is szemügyre venni, érdekelt is, de aztán konstatáltam, hogy bizony folytatása, rögtön kettő, is várható még idén, így felkerült a naptáramba ’majd egyben a trilógiát’ jelzéssel. És aztán betört kis hazánkba az erotika mánia… a héten pedig megjelent ez a könyv.
Pár órára elgondolkodtam, akarom-e megszegni korábbi elhatározásomat, és nekiveselkedjek-e egyáltalán, de aztán győzött a kíváncsiságom. Őszinte leszek, nem elhanyagolható szerepet játszott ebben az is, hogy érdekelt, ezúttal milyen a fordítás. No nem kell félni, nem fogom elkezdeni összehasonlítgatni az amerikai és hazai kiadást! Így hogy nem olvastam angolul, nehéz is lenne. A lényeg, hogy Kis Ibolya szerintem jó munkát végzett, mert gördülékenyen ment az olvasás, nem találtam olyan kifejezést, amire felkaptam volna a fejem, hogy mi a szöszt akar itt most ezzel. Ám ennek ellenére, szerintem maradok az eredetiben való folytatásnál. Lehet rajtam nevetni, de a mi gyönyörű, dallamos nyelvünkön számomra a „Dugj meg!” még mindig durvaságnak tűnik, holott eredetiben eszem ágában sincs megütközni, ha azt olvasom: fuck. Fogalmam sincs miért, de ez van.
S hogy milyen volt a könyv?

Sorozat: Crossfire 1.
Kiadó: Ulpius
Megjelenés: 2012. október
412 oldal, puhafedeles
Gideon Cross olyan erővel lépett be az életembe, mint a sötétségbe hasító villám…
Ez a gyönyörű, sugárzó férfi maga volt a fehér izzás. Soha eddigi életemben senki és semmi nem vonzott még ilyen ellenállhatatlanul. Úgy vágytam az érintésére, mint drogos a napi adagjára, bár éreztem, hogy elgyengít, mégsem tudtam, nem is akartam ellenállni. Sérült és törékeny lettem, ő pedig oly könnyedén megtörte az ellenállásomat, és áthatolt az eddig kemény páncélon…
Gideon birtokában volt a tudásnak. Megvoltak a maga démonai. Egymás tükörképeivé váltunk, visszavetítve a másikra legbensőbb világunkat, legmerészebb vágyainkat…
Szerelme megbéklyózott, átformált, és én csak azért esedeztem, nehogy kínzó múltunk elszakítson minket egymástól…
moly goodreads

Élvezetesnek találtam Sylvia Day írói stílusát. Tudta, milyen történetet akar elmondani, és tehetséges, tapasztalt mesélőnek bizonyult. Lekötött, és a folytatásra kíváncsian hagyott, annak ellenére, hogy nem teátrális függővéggel zárult. A sztori elég egyszerű, nem is nagyon akar több lenni, mint két sérült lelkű, erősen szexuális beállítottságú felnőtt kissé viharos, kéjjel fűtött kapcsolatának története. És igen, ez kimondottan erotikus regény, azaz botorság azon meglepődni, hogy az oldalszámok mekkora hányadát szentelte a szerző az intenzív testi gyönyörök leírásának.
„Kiegészítettük egymást. Még most is, ahogy az ujjai birtoklóan pásztázták a testemet, valami enyhülést éreztem a lelkemben, a kétségbeesett megkönnyebbülést, hogy végre a karjaiban tart az a férfi, aki megérti és kielégíti legmélyebb, legtitkosabb vágyaimat.”
A 24 éves Eva Trammel a könyv kezdetén költözik New Yorkba mostohaapja vagyonának hála egy szép belvárosi apartmanba, hogy aztán következő héten munkába álljon egy marketing cégnél. Már kis felmérő útján sikerül összefutnia a 28 éves milliomos Gideon Crossal, aki minő meglepetés mind Eva munkahelyének, mind lakásának épületét birtokolja. A vonzalom azonnali és kölcsönös közöttük, és mindössze néhány futó találkozás után Gideon közli, szívesen ágyba vinné. Sokkoló. Ám mivel Evanak legalább olyan vad fantáziái támadtak a férfitól, mint annak őtőle, rábólint, azzal a kikötéssel, hogy egy egyszeri gyors együttlét helyett alakítsanak ki valamiféle kapcsolatot, még ha a szó hagyományos értelmében vett randizás nem is az ő asztaluk. Aztán persze belesodródnak egy kizárólagosságon alapuló, szenvedélyes viszonyba. Amely közel sem működik zökkenőmentesen. Mindketten cipelik erőszakkal terhes múltjuk csomagjait, mindketten iszonyatosan birtoklóak és gondjaik vannak a bizalommal. Míg Evanak minden konfliktusra a megfutamodás a válasza, addig Gideon magába zárkózik.
Nagyra értékeltem, hogy bár Gideon domináns, irányításhoz szokott személyiség (még ha nem is a mindenkit letarolok módon), Eva nem egy kis penészvirág, aki elalél ettől. Ha Gideon nyomást gyakorolt rá, nem félt viszonozni azt. Sokkal inkább partner, mint behódoló alávetett.
Eva lakótársának karaktere megfogott magának, amolyan nem is tudom, hogy megöleljem, vagy alaposan megrázzam módon. Cary nagyszerű, szerető, gondoskodó barát, de teljességgel bizonytalan, kifordult személyiség, talán azért, mert az ő múltja is valami sötét borzalmat rejt. Drukkolok, hogy a későbbi részekben az ő élete is rendeződjön valamennyire.
Őszinte leszek, nem tökéletes a könyv, vannak olyan mozzanatai, amitől az agyam eldobom, a szereplők mind hibás áruk, de összességében beszippantott, annyira intenzív volt az egész, és ezért semmi kedvem ízek szedni. Tipikusan az a könyv, amit vagy szeretünk, vagy utálunk. És én előbbi csoportba tartozom. Érdekel, hogyan fognak párként funkcionálni főhőseink, alig várom, hogy kiderüljön, mi történt egykor Gideonnal, és Cary-ért is szorítok.
Tudom, többen fel fogják tenni a kérdést, van-e olyan, mint az Ötven árnyalat? Neeeem… jobb annál!

Értékelésem:



A sorozat részei:
1. Bared to You - Hozzád kötve
2. Reflected in You - Melléd láncolva
3. Entwined with You

14 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett, ami írtál a könyvről, én is azok közé tartozom, akiket beszippantott :)
    A fordításban átnevezték Eva lakótársát? Mert ő valójában Cary... de fura.

    VálaszTörlés
  2. Ó nem, nem nevezték át... szimplán csak nem tudok gépelni. *pirul* Köszi, hogy rákérdeztél, megyek is javítani!

    VálaszTörlés
  3. Az 50 árnyalatot nem bírtam elolvasni, kiesett a kezemből, de h aez "jobb" akkor talán egy próbát megér...

    VálaszTörlés
  4. szia nekem még nem volt szerencsém beszerezni mert külföldön vagyok de az ötven árnyalatot nem tudtam leteni esetleg lelehet tölteni valahol akkor elkezdeném a bemutatod alapján nagyon jó esetleg van még valamijó könyved amit ajánlani tudsz :-))
    puszi kriszty

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok :-) Imádom a könyvet :-) Már mind a két részét kiolvastam,sajnos elég gyorsan.Most kutakodtam,h lesz-e folytatás és nagyon örülök,h lesz !!! :-) Nagyon várom de még olyan messze van :-(

    VálaszTörlés
  6. Üdv Mindenkinek!

    Jelenleg épp a Melléd láncolva kötetnél tartok, és bevallom, egyre jobban belehabarodom a történetbe.

    Hímnemű írók is szoktak hasonló erotikus regényt írni? Akár álnéven is? Ha igen, kérlek mondjatok egyet, amit itthon is lehet kapni magyarul, ugyanilyen új keletű, és olvasmányos.

    Válaszotokat előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!

    Én az 50-es trilógiába is szerelmes lettem, de ez a könyv is nagyon tetszik. Sok hasonlóság van a két könyv között, de ettől eltekintve tetszenek. Könnyen olvasható, le se tudtam tenni. Nemsokára kezdem a 2. részét is! Remélem az is legalább ilyen jó lesz.

    VálaszTörlés
  8. Én csak azért kezdtem el olvasnia regényt, mert Angi azt mondta, jobb mint az 50árnyalat.:) Nekem nagyon tetszett az első két rész:) Nem vagyok könyvmoly egyáltalán, de 2nap alatt elolvastam a 2könyvet. Tetszett, de mégis inkább Christian Greyért adnám oda a fél életem ;)

    VálaszTörlés
  9. Tervben van ez a sorozat is. De olyan féltékeny vagyok *-* ennyi jó könyvet olvasni úristen :3 egész könyvtárad van? :3

    VálaszTörlés
  10. Jó az első rész, az tény, bár nálam az "Ötven-trilógiát" egyenlőre nem múlja felül. Ma nekiesek a másodiknak is :-)
    Nálam még még mindíg Mr.Grey viszi a prímet... ;-)

    Reni

    VálaszTörlés
  11. Csak azért kerestem rá erre a könyvre, (amit btw épp a kezemben tartok) hogy megtaláljam a fordítóját, és egy megfelelően kemény és dudoros felszínhez ütögessem sokáig a fejecskéjét. Komolyan egyikőtöket se háborított fel, a "repdeső" nyelv itt-ott?! A "hasadék" meg a "rés"?! Én biza' olvastam jó erotikus irodalmat, no de eeeez nem az. (Az 50 árnyalatot is elkezdtem, az is kihullott a kezemből...)
    Nekem a lábam közt nem "bejárat" meg "hasadék" van, és az elképesztően plasztikus leírásokra sem vagyok kíváncsi, mert egy könyv nem attól erotikus és szexi, hogy méretes/méteres hímivarszervek csapdosnak ki belőle. Én csak úgy érzem magam, mint akit megerőszakolnak....
    Mindazok, akik ilyen könyveket olvasnak, eléggé feltételezhetően már nem járatlanok ők maguk sem a témakörben. Egyszerűen fogalmazva, nem vagyunk szüzek. Akkor meg nem kell kimerítő pontossággal leírni azt, hogy mit hova tesz-dug-rángat-tologat-nyalogat... Köszönöm, azt én is tudom. Amire kíváncsi vagyok, hogy hogyan éli meg, mit érez, mi történik közben a lelkében, az agyában. Nem pedig hogy a csiklóján 'repdes' a nyelve.
    Másrészt: ha eltekintek a stílustól, és a szóhasználattól (ami angolul egyébként engem sem zaklat annyira) a történet SZÖRNYŰ! Komolyan, másfél oldalon keresztül szenved az elején, hogy szegény szerencsétlen lánynak az Upper West Side-ra kell költöznie, mert annyi pénze van, pedig ő egy kis lakást akart lift nélkül?! KOMOLYAN?! o.O És amikor fenékre esik a folyosón legelőször, és meglátja a pasit, BELESZERET AZ ARANY ROLEXÉBE?! WTF?! Utána esküszöm, van valahol, fél oldalon belül taglalja, hogy az anyjának persze elég a pénz és a helyes pasi, de neki nem, majd közli, hogy azért a csávója vállalatai és méregdrága öltöny-kocsi kombó nagyban lendít a helyzeten.
    A férfi karakter pedig mi az istent csinál? A könyv felében bedrogozott, vagy mi a jó ég?! A fél könyv arról szól, hogy megszerezhetetlen, nem bújik ágyba kétszer egy nővel, nem hajlandó rá, hogy beszélgessen is akár olyannal, akivel dugott. Majd a következő oldalon már beírja a zsír újan vett telefonba (amit ő akart megvenni) mind az összes létező számát és e-mail címét, leköveti Evát, és úgy csinál mint egy paranoiás bölcsis, aki félti a nyalókáját...
    Hát nem. Ez a könyv nem jó. Sajnálom. (Várom a lelkes vitatkozókat nagyon szívesen, senkit nem szerettem volna megbántani, csak felháborít ez a könyv.)
    Mindenkinek jó (ennél sokkal jobb) olvasást kívánok. Találjatok magatoknak TÉNYLEG jó könyveket! :)

    VálaszTörlés
  12. Első olvasásra felakartam adni mert koppintásnak gondoltam és nem is sokat tévedtem.Magában nem rossz könyv de már mintha olvastam volna az ötven árnyalat trilógiában hasonlókat... :) Jó voltak itt is jó részek amik igen meghatottak de nagyon kevés! Először nem értettem miért egyből a sex a téma mikor megerőszakolták a csajt és egy vadidegenről épp az jut eszébe..fura.A másik mikor is szeretett bele Gideon Evaba???!! Annyit nem küzdöttek egymásért mint vártam csak hopp már szerelmes is Gideon...aki elvégre senkit nem szeret..És mért nem akarta Eva hogy menjen ha megakarta erőszakolni...na ne már ez durva akár hogy szereti ez azért nekem is sok volt. Az ötven árnyalat sokkal jobban bejött nekem (kivéve a 3 rész az kicsit összecsapott volt). Ezt a Gideont még jó pasinak se tudtam elképzelni csak egy 3 részes zakóban lévő csávót láttam max.. Christian Grey sokkal jobban megfogna mint ő és Eva se épp elméjű. De tetszett hogy ölt érte meg minden csak lehetett volna kicsit fokozni a dolgokat.Azért elfogom olvasni a 3 rész csak hogy lássam mire jutnak bár szerintem itt is lehetett volna a vége de szerintem ő is terhes lesz mint Ana Steel...

    VálaszTörlés
  13. Hali....olvastam az Ötven árnyalatot az nagyon bejött nekem, igaz hogy hasonlít ez a könyv rá, de attól füghetlenül ezis nagyon tetszik :) kérdéseim : Cary most fiú,ugye? és buzi?? Trey is fiú nem? csak mert néha olyan furán vannak leírva a ruhájuk amit visel vagyis nemtudom hogy most akkor mi van :))

    VálaszTörlés

Mondd el Te is a véleményed!

 
back to top