Susan Elizabeth Phillips - What I Did For Love - Mindent a szerelemért


Fülszöveg: Georgie Yorknak rossz napja van. Mi több, sorozatosan rossz napja van. Amerika egykori imádott gyereksztárjának látszólag minden összejött: sikeres karrier, vonzó férj, jó barátok. Szívdöglesztő férje, Lance azonban az ország-világ színe előtt elhagyja Hollywood legújabb irgalmas szamaritánusáért, a káprázatos színésznőért, Jade Gentryért. Egyik nap a sajtó rátámad Georgie-ra, hogy szembesítsék a hírrel, Jade terhes. Georgie nem tudja leplezni az elkeseredettségét. Könyörögni kezd egy távoli barátjának, Trevornak, hogy vegye feleségül egyetlen évre. Ám Trevor nem igazán szeretne élni a felkínált lehetőséggel. Georgie egykori filmbéli partnere, a kicsapongó Bramwell Shepard kihallgatja a beszélgetést, s ezt követően egyetlen lehetőséget sem hagy ki, hogy ugrassa Georgie-t. Bram, a hollywoodi fenegyerek sztárallűrjeivel tönkretette a saját karrierjét, gyakran néz a pohár fenekére, öntelt és nehéz kijönni vele. Georgie egészen Las Vegasig menekül előle. Ám micsoda véletlen! ott is összefutnak. Túl sokat isznak, és amikor másnap reggel felébrednek, kölcsönös megdöbbenésükre kiderül, hogy összeházasodtak. Georgie ráeszmél, hogy ez a saját malmára hajthatja a vizet, pláne ha sikerül meggyőznie a férfit hogy maradjanak házasok.
Imádom Phillipset! Imádom, mert a 'gyengébbnek' kikiáltott művei is messze jobban szórakoztatnak, mint sok más regény. Erre a kötetre történetesen nem mondanám, hogy az írónő legjobb alkotása, de még így is csak lapoztam és lapoztam... és élveztem minden oldalt.
Már amikor nekiláttam, biztos voltam benne, hogy a főhősökön kívül más szereplőket is meg fogok szeretni, és drukkolni fogok az egymásra találásukért. Igazam lett, most éppen plusz két párosért is szoríthattam és örülhettem. Az idősebb korosztályt képviselő pár nagy, de kellemes meglepetést szerzett. Ki gondolta volna, hogy Georgie édesapja, a mindig hűvösnek látszó, végtelenségig összeszedett Paul, pont önmaga látszólag tökéletes ellentétében fedezi fel oly sok idő után újra a szerelmet. Az ifjonc párosért kezdetektől drukkoltam, és sajnáltam, hogy az ő esetükben csak ennyire utalásszerűen kaphattuk meg a happy endet, annál is inkább, mert Chaz nagyon izgalmas személyiségnek tűnt.
Hogy örültem, hogy megemlítésre kerültek a régebben olvasott történetek szerelmespárjai! Ám csak vártam és vártam, hogy jelenetet is kapjanak, de sajnálatos módon April (Született csábító mellékszál) nyúlfarknyi kis szövegén kívül senki sem jelent meg igazán, csupán csak megemlítettek újra és újra.
Az egyszerű párbeszédeken is sokszor mosolyognom kellet. A könyv egészét átitatja az a jellegzetes, könnyed, szórakoztató, néhol incselkedő humor, amit nem is igazán tudok leírni, de aki belekezd az írónő valamelyik történetébe, az tuti, hogy meg fogja érteni, mitől vagyok úgy oda.
A humor ellenpontjaként pedig ismét jelen van az élet árnyoldala is. Súlyproblémák, alkohol- és drogfüggőség, sőt még prostitúció is. De ezektől csak még élőbbek, összetettebbek lettek a karakterek.
Minden SEP regényben 'akad' testi szerelem is, de most először mondom azt, hogy tyűűűűűű, ez nem kedvesre, sokkalta inkább hevesen vérforralóra sikerült. A Provokatív üzletbéli jelenetre nem számítottam, de véleményem szerint íncsiklandóra sikerült.
A felhőtlen szórakozásomat még véletlenül sem rontotta el, de picit zavart, hogy olyan sokszor ismételgették sztárjaink, hogy ők bizony aztán mennyire utálják egymást. Pedig nem is! Csak hát színészek, így kötelező volt megjátszaniuk magukat... :)
Hmmm, s hogy mi még? Csak én éreztem úgy, mintha Georgie-n keresztül Phillips Jennifer Anistonnak próbált volna egy 'boldogan éltek, míg' történetet kerekíteni? Szőke álompasi, aki egy forgatáson félrelép a sötét hajú, világmegváltó, vagy legalább is gyermekmentő színésznővel? Nekem rögtön Brad Pitt no meg Angelina Jolie ugrott be. Vagy csak azért, mert nagy Jóbarátok rajongó vagyok???
Ugyan nem a legjobb, de egy újabb szuper Susan Elizabeth Phillips regény, ami garantálja a kikapcsolódást!


2010/99.

A könyvért a VICTÓRIA KIADÓnak tartozom köszönettel.