MaryJanice Davidson - Egy haláli szingli meséi

Fülszöveg: "Ez a nap -akkor még nem tudtam, hogy a halálom napja- rosszul indult, pocsékul folytatódott és rémesen végződött."
Betsy Taylor arra ébred, hogy egy hullaházban fekszik, és vámpírrá változott. Ez azonban még midig jobb, mint halottnak lenni. Betsy emberfeletti képességek birtokába jut, és a másik nemre is elképesztő hatással van. Egy dologgal nem tud megbarátkozni: az új, folyékony étrendjével...
És míg anyja megkönnyebbülten veszi tudomásul, hogy lányával ezután is találkozhat, új, éjszakai barátai azt gondolják róla, hogy Betsy a vámpírok megjövendölt királynője. A szívtipró Sinclairnek és csapatának szüksége van Betsyre, mert az ő segítségével akarják letaszítani a trónról az elmúlt ötszáz év legellenszenvesebb és leghataloméhesebb vámpírját.
Betsytől azonban mi sem áll távolabb, mint belekeveredni a vámpírok belügyeibe. Sinclair és társai azonban nagyon is jól tudják, hogyan bírhatják Betsyt jobb belátásra. Többek között azzal, hogy korlátlan hozzáférést biztosítanak a Manolo Blahnik cipők legújabb tavaszi kollekciójához.
Évekkel ezelőtt találkoztam először Ms. Davidson nevével, amikor berozsdásodott angolom polírozására novellák után kutattam. Nem volt feledhetetlen alkotás, de szórakoztam annyira jól valami vérfarkas kalandján, hogy az írónő neve felkerüljön kilométer hosszú 'meg kell magamnak nézni' listámra. Így, amikor megláttam a könyvmolyos kis lapozós ajánlóban, igen megörültem. Bár jó sokat váratott magára, őesztelensége végre megérkezett hozzánk is.
Senki ne számítson véresen komoly urban fantasyra, de még csak közepes pararománcra sem, sokkal inkább a műfajok szórakoztató görbe tükre, aféle vámpír komédia ez, mintha a True Bloodot felhígították volna Stephanie Plummal. Vajon létezik olyan besorolás, hogy para chick lit?
A regény, s a teljes sorozat főszereplője Elizabeth - Betsy - Taylor, aki a szőke nős viccek magasra nőtt Barbie-s megtestesülése, cipőmániája Carry Bradshowt megszégyenítő, esetlensége Bridget Jonest kenterbe verő. Kalandjait pedig olyan kedélyesen csevegő stílusban vázolja, mintha csak egy koktél mellett sztorizgatnánk. Azt hiszem, kijelenthetem, hogy Betsyt voltaképp totál flúgosnak tartom, el nem tudom képzelni, hogyan lesz belőle valaha is igazi királynő. Göröngyösnek ígérkező útján barátok; két lábon járó fekete polgárjogi aktivista öribari és az orvos szakma nem túl fényes csillagaként tündöklő homo haver, valamint egy csini leszbikus vámpírella, no meg egy öntelt macsó vámpír lesznek segítségére.
Ó, igen, szót érdemel Eric Sinclair, Betsy tökéletes ellentéte. Enyhén karót nyelt, nem kissé arrogáns, de tagadhatatlanul ínycsiklandó falatnak ígérkező alfahím. Kíváncsi leszek, hogyan alakul a kapcsolatuk.
Őszinte leszek, talán nem minden pillanatomban lennék vevő a csacsogós jópofizásra, és tagadhatatlan, hogy akár a történetvezetésbe, akár a sztereotíp szereplőgárdába bele lehetne kötni. De! Én azon kaptam magam, hogy kb az 5. fejezetnél, amikor hősnőnk hiába igyekszik újrahalni, én már kacarászva csapkodtam magam mellett a díszpárnát. A lapok hamar fogytak, és vagy a szemem forgattam, annyira hibbant dolgokat hordott össze az írónő, vagy épp igyekeztem nem túl hangosan vihogni.
Azoknak ajánlanám, akik vágynak némi természetfeletti boltkóros féle agykikapcsolásra. Nálam működött.

2011/81.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelent: 2011. december
Formátum: puhatáblás, 328 oldal
Sorozat: Betsy királynő sorozat 1.

Egyéb: A könyv első 60 oldala online elolvasható.