Laurell K. Hamilton - A Lick of Frost - Fagyos érintés

Fülszöveg: Ismertek jól. A nevem Meredith Gentry, hercegnő és a faerie trón várományosa, korábban magánnyomozó a halandók világában. Hogy királynővé koronázzanak, folytatnom kell a királyi vérvonalat: utódot kell a világra hoznom. Ha kudarcot vallok, nagynéném, Andais királynő a faerie trónjára segítheti a fiát, az őrült Cel herceget. Engem pedig könnyedén eltesz láb alól. Hűséges őrök vesznek körül, akik megvédenek, szeretnek, és ha kell, az ágyamba bújnak. De minden próbálkozás ellenére elkerül a gyermekáldás. A gonosz királynő és bizalmasai ellenem szövetkeztek, így testőreimmel visszatértünk Los Angelesbe, remélve, hogy el tudtunk menekülni az udvari intrikák egyre gyülekező árnyai elől. De még száműzetésben sem lehet kicsúszni a sötét szándékkal közeledők markából. Most Taranis király, a faerie Seelie Udvarának hatalmas uralkodója halandók segítségével próbálja meg kézre keríteni testőreimet. De én tudom, hogy támadásának valódi célpontja én vagyok. Megpróbált megölni, amikor gyermek voltam. És most attól tartok, szándékai ennél is rettenetesebbek.
~ Kedvenc idézet ~
"Mindig szeretni foglak. Amikor ez a vörös haj fehér lesz, még mindig szeretni foglak. Amikor a fiatalság sima puhaságát felváltja az idő törékeny puhasága, bőrödet még mindig meg akarom majd érinteni. Ha arcodat elborítják a ráncok a mosolyaid, a szemeden átsuhanó meglepetések miatt, amikor minden elsírt könnyed nyomokat hagy arcodon, még inkább kincsként foglak őrizni, mert ott voltam, és mindezt láthattam. Meredith, meg fogod osztani velem az életedet, és szeretni foglak, amíg az utolsó lélegzet el nem hagyja tested vagy testemet."
Laurell K. Hamilton kapcsán az első dolog, ami beugrik, hogy elképeszt, ahogyan, amilyen stílusban ez a nő képes minden kis piszkos, kifacsarodott gondolatát papírra vetni.
Ebben a sorozatában pl nem riad vissza alapmotívumnak használni valami olyasmit, amivel a lányok esetleg vadabb pillanataikban játszadoznak el gondolatban. Egy átlagos, sőt látszólag még azt a szintet is nehezen megütő csaj olyan helyzetben találja magát, ahol rengeteg vadító pasi töri magát érte, mindenki vele akar hancúrozni, minden egyes káprázatos - igaz, csöppnyit furcsa - pasas él-hal azért, hogy ő lehessen gyermeke apja. Nincs olyan egészséges vágyakkal teli nő, akinek ne kezdene bizseregni... a... szíve, ha arról van szó, hogy kénytelen lenne elviselni egy észveszejtő pasikoszorú, vagy mondjam, hogy hárem minden figyelmét. Be kell vallanom, rövid időre józanságomat teljesen elhomályosította az ötlet akkor, régen, első találkozásomkor Merry Gentry világával. Viszont ahogyan haladtam előre a történetben örömmel konstatáltam, hogy messze nem csupán indokolatlan szexjelenetek láncolata, de kellő mennyiségű akció, némi szívfájdalom, ügyesen használt mitológia, és egy jól felépített világ vár rám a lapok között.
A Fagyos érintés nem sokkal a Misztrál csókjának eseményei után veszi fel a mesélés fonalát, és ahogyan Az éjfél simogatása óta trendnek tűnik, igazán rövid időt fog át. Ettől és a karcsú oldalszámtól végig olyan sietős, pörgős érzetem volt - talán csak a korábbi, kissé beállt történetű részek miatt? - , holott a cselekmény az írónőre jellemzően alakult; hosszas lassú csörgedezésből csap át a legvégére kifejezetten izgalmasba, és hoz olyan fordulatot, amitől felhúzhatjuk a szemöldökünket.
És spec nem csak a szemöldökömet, hanem kompletten magamat húztam fel. Sosem voltam team ez vagy az, de kedveltem Fagyot, itt meg különösen (az a 15. fejezet...jahaj), így mondhatni kiakadtam. Igyekszem azzal győzködni háborgó lelkem, hogy Hamilton, akit mindig is inkább fantasy írónak tartottam, mint románc szerzőnek, ezúttal gyönyörűen megmutatta, hogy mennyire nem szabad őt beskatulyázni, mindig tartogat meglepetéseket.
Már csak azért is, mert álmomban sem gondoltam, hogy ilyen magyarázattal fog előállni a gyerek kérdés kapcsán. ***SPOILER*** Egy ikerpár három-három apával??? WTF!!! Azt hiszem, nálam ez kiverte a biztosítékot, ezt még emésztenem kell. Szerintem el is leszek ezzel addig, míg megérkezik a folytatás.
Vagy nem... nem is tudom. Lehet, hogy ez a sorozat lesz az, amelyik végleg meggyőz arról, hogy nem teljesen lükék azok, akik csak akkor vágnak bele egy sorozatba, ha már beszerezték elejétől a végéig. Micsoda maratont lehet úgy csapni... megfontolandó!
Mindenesetre, aki már most belevág ebbe a regénybe, az jócskán mágikus, közepesen erotikus, és szerfelett érzelmes részre számíthat.

A könyvért az AGAVE KIADÓnak tartozom köszönettel.

2011/75.

Kiadó: Agave Könyvek Kft.
Megjelent: 2011. november
Formátum: ragasztott puhatáblás, 267 oldal
Sorozat: Meredith Gentry sorozat 6. kötete

Egyéb: Az első fejezet szabadon elérhető.