Mariana Zapata: Kedves Aaron



Csak egy dologgal nem számolt…

Ruby Santos pontosan tudta, mire vállalkozik, mikor jelentkezett, hogy egy tengerentúlon állomásozó katonával levelezzen. Az utasítások egyszerűek: egy levél vagy e-mail hetente, ameddig a bevetése tart. Egyéb csomagok küldése nem szükséges.
Ruby már túl volt mindezen. Azt hitte, tudja, mire számíthat. Csak azzal nem számolt, hogy beleszeret a srácba.


Levélregény féleség Mariana Zapatától, akinek a The Wall of Winnipeg and Me – Szívvel a falnak élményét köszönhettem? Naná, hogy érdekelt! Olyannyira, hogy az angol eredeti megjelenését követően, még 2017 nyarán, rögtön lecsaptam rá. S bár nem volt képes teljesen megismételni az Aiden & Vanessa csodát, azért nagyon szerettem a Kedves Aaront. Nem meglepő hát, hogy nagyon megörültem, amiért alkalmam adódott a magyar fordítással újrázni az élményt.
„… párezer kilométer nem számít az élet nagy rendjében…”
Az alapötlet még mindig megvesz kilóra. Ismeretlenül, csak levelek és üzenetek útján barátságot kötni, majd megszeretni a másikat? Pláne, hogy a főhős katona? Részemről ez már garantál egy adag elragadtatott sóhajtozást. Ráadásul hiába nem vagyok a legvadabb rajongója a lassan építkező románcoknak, tagadhatatlan, hogy az írónő, mint az e műfaj koronázatlan királynője, igen csak érti a dolgát. Van a stílusában valami csendes egyszerűség, kedves hétköznapiság, ami engem képes teljesen megbűvölni, hogy aztán szinte észre se vegyem, hogy több száz oldalt elolvastam miközben hatalmas fordulatok vagy drámák egyáltalán nem tarkították az eseményeket.
„A szépség elszáll, a csodás személyiség és remek kémia megmarad.”
Számomra kifejezetten szerethetőek mind a történetei, mind a szereplői. Mondom ezt úgy, hogy Aaron már-már túl tökéletes volt ahhoz, hogy hihető legyen, a mókásan fura Ruby pedig néhol frusztrálóan éretlenül és túlaggódósan bizonytalanul viselkedett. Szerencsére a regény első, emailekből és skype üzenetekből felépített 40% alatt annyira megkedveltem mindkettejüket, hogy később már nem lehetett a kedvemet szegni holmi ilyen apróságokkal. Bevallom, ott már annyira drukkoltam ennek a két cukorborsónak, hogy nem értem rá ilyesmin fennakadni. Akartam, hogy Ruronék személyesen találkozzanak, hogy csattanjon a csók, meg miegymás. Bolond áhítattal lestem minden árulkodó gesztust, vártam a beszédes pillantásokat, az édes és óvatos érintéseket…. *borzogó és álmodozó sóhaj* Szerencsére egy (jó hosszú) idő után mindenre sor került, s irtó cuki volt az egész.
Úgy vélem, az epilógusra visszahozott üzenet formátum ügyesen keretbe foglalta a könyvet, és én nagyon imádtam az abba a pár oldalba belecsempészett boldogság morzsákat. De bárcsak többet kaptunk volna! Azt kívánom, bár lett volna néhány fejezet a most már egy pár vagyunk időszakból, hiszen a megismerkedésük minden pillanatánál ott lehettünk. Még véletlenül sem vagyok telhetetlen, igaz? ;)
„Mindörökké Ruron.”
S mivel engem levett a lábamról, nem kérdés, szívesen ajánlom a Kedves Aaront. Ugyanakkor felhívnám a figyelmet arra, hogy bár ez is a lassú izzás románcok közé tartozik, sok mindenben eltér az írónő magyarul korábban kiadott művétől. Ami közös, hogy bár itt az üzenetek engednek némi bepillantást a főhős gondolataiba, a narrátor ezúttal is mindvégig a hősnő, s bizony itt sincs hiány belső monológokban. 

Jó tudni, hogy míg Mariana Zapata regényei mind önálló történetek, olykor egy-egy mellékszereplő kap saját könyvet. Ruby húga, Jasmine Santos az egyik ilyen, háttérből előlépő karakter. Az ő párra találását a From Lukov with Love meséli el.

Kedvenc idézet:
„Minden, ami fontos és jó és megéri a várakozást, az időbe telik.”

Könyvinfók:


Mariana Zapata

beleolvasó
moly
goodreads

Kiadó: Könyvmolyképző

Fordító: Papp Fruzsina
ISBN: 9789634576792
560 oldal

Műfaj: new adult
Sorozat: -
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, Ruby nézőpontú + levélregény

Ki? Ruby Marisol Santos (24) & Aaron Tanner Hall (29)
Hol? Houston, Panama City Beach (USA); Irak és Skócia
Mikor? 2008. június – 2012. május
Érzékiség? ártatlan
Szerelmi háromszög? -
Lezárás? boldog
Önállóan olvasható? igen


02.10. - Csak olvass
02.13. - Angelika blogja
02.16. - Veronika's Reader Feeder
02.19. - Fanni's Library
02.22. - Kelly és Lupi olvas
02.25. - Sorok között
02.27. - Hagyjatok, olvasok

Nyereményjáték:

Mivel a történet nagy részében Ruby és Aaron levelezését olvashatjuk, úgy gondoltuk, hogy minden állomáson elrejtünk egy képet, ami egy olyan filmre utal, amelyben a levelezésnek fontos szerepe van! A filmek magyar vagy külföldi címét írjátok be a megfelelő rubrikába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)