K. A. Tucker: One Tiny Lie – Egyetlen kis hazugság

Livie Cleary mindig is maga volt a tökéletesség – de hamarosan rá kell jönnie, hogy a tökéletesség nem is olyan nagyszerű, mint amilyennek beállítják, és az ember bizony néha hibázik, miközben próbálja kideríteni, ki is ő.
„Hadd legyek rád büszke!” Ezek voltak Livie apjának a hozzá intézett utolsó szavai. A szülei tragikus halála óta eltelt hét évben Livie minden tőle telhetőt megtett, hogy minden egyes döntésével, szavával, tettével eleget tegyen ennek, miközben hatalmas erővel és érettséggel gondoskodott a nővéréről. De most, hogy elkezdődnek az egyetemi évei, váratlan kihívások teszik próbára a kitartását – és a szívét.
Livie sziklaszilárd tervvel érkezik a Princetonra, és ezt végig is akarja vinni: remek eredményeket érni el az óráin; bejutni az orvosira; és találkozni egy rendes, tiszteletre méltó sráccal, akihez egy nap majd hozzámehet. Tervében egyáltaln nem szerepelnek vodkabombák, sem egy imádnivaló, bulikirálynő szobatárs, akinek nem tud nemet mondani, sem Ashton, az evezőcsapat arrogáns – és hihetetlenül vonzó – kapitánya, aki eddig sosem látott dühkitöréseket vált ki Livie-ből. Ami ennél is rosszabb, hogy Ashton a legjobb barátja és lakótársa annak a Connornak, aki viszont tökéletesen megfelel Livie elvárásainak. De akkor meg miért Ashton jár folyton a fejében?

Négy hosszú évig vártam, hogy végre magyarul olvashassam a Tíz apró lélegzet folytatását, s most, hogy végre megadatott, komoly gondban vagyok, mit is írjak róla. Összesenjében élveztem Kasey egyetemista korúvá cseperedett kishúgának regényét, de bevallom, akadtak benne olyan pillanatok, amelyeket csöppet untam, s olyanok is jócskán, amelyek nem igazán voltak a kedvemre.
Ha listába szedném mindezeket, akkor ezt a 12 pontot tartanám fontosnak feljegyezni:

Ellenállhatatlanul olvasmányos és gördülékeny az írónő stílusa.
Imádtam a fő mondandót, miszerint nem kell tökéletesnek lennünk, csak önmagunknak, hogy merjünk álmainkat követve kockázatot vállalni, és akár olykor alaposan eltolni ezt-azt.
Tetszett, ahogyan lassan, rétegről-rétegre mutatkozott meg a főszereplők valódi személyisége.
Kijár egy kalapemelés azért a káprázatos jelenetért, amelyben Olivia teljes egészében megismerte az Ashtont gúzsba kötő, állkoppantó helyzetet.
Ash tetoválásainak jelentését egyszerre találtam szívszorítónak és csodálatosnak.
Dr. Stayner elképesztően bölcs és jó humorú karakter, aki úgy tud tanácsot adni, segíteni és irányt mutatni, hogy az ember szinte elkezd vágyni egy saját dilidokira.
Örültem, amiért viszontláthattam a Cleary lányok miami családját, pláne, hogy a széria harmadik és negyedik kötetében a bár tulaja, valamint annak egykori kidobója találja majd meg a párját.

A szerelmi sokszög és a megcsalás nálam a kiborulok tőlük lista éllovasai, a zavaros jeleket sugárzó hősszerelmesek pedig elég szorosan ott vannak ezek mögött. Szerencsétlenségemre itt mindháromban tobzódhattam.
Őszintén sajnálom, hogy az eseményeket csak Livie szemszögéből ismerhettem meg. Úgy érzem, olykor nem ártott volna, ha Ash gondolataiba szintén bele-belekukkanthattam volna.
Az én szememben a Connor és Livie közti kapcsolat bemutatásával töltött idő ugyancsak Ashton megismerését késleltette.
Zavarónak találtam, mennyire túlszerepeltetett az alkoholfogyasztás. Olybá’ tűnt, mintha csak szeszesitallal lehetne ellazulni, bulizni, és felejteni.
Úgyszintén aggasztónak éreztem, ahogyan a védekezés nélküli szex kérdése egyszerűen a szőnyeg alá lett seperve.

Egy biztos, ez, az önfelfedezés és a gyermekkori sebek begyógyulásának témáját előtérbe helyező könyv más hangulatú, de ugyan úgy emlékezetes, mint a sorozat előző része. Nem hibátlan, de örülök, hogy olvashattam.

Könyvinfók:


K. A. Tucker

moly
goodreads
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordító: Szujer Orsolya
ISBN: 9789634572053
384 oldal

Műfaj: new adult
Sorozat: Tíz apró lélegzet 2.
Elbeszélés módja: E/1, jelen idejű, Livie nézőpontú

Ki? Ashton Henley & Olivia Cleary (18)
Hol? New Jersey, Miami
Érzékiség? visszafogott
Szerelmi háromszög? van
Lezárás? boldog
Önállóan olvasható? igen
11.12. - Könyvvilág
11.14. - CBooks
11.16. - Deszy könyvajánlója
11.18. - Sorok között
11.20. - Angelika blogja
11.22. - Never Let Me Go
11.24. - Dreamworld

Nyereményjáték:

A játék során “híres” magyar pszichológusokat/pszichiátereket kell felismernetek kép és leírás alapján.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az ország közismert „kiabálós” pszichiátere.A Bevállalja? című műsor vezetője.

a Rafflecopter giveaway