Erin Watt: One Small Thing


amazongoodreads beleolvasó webpage
Beth élete már nem olyan, mint nővére halála előtt volt. A szülei igyekeznek hét lakat alatt őrizni, mert úgy gondolják, ha figyelik minden lépését, biztonságban tudhatják. A szigor elől egy éjjel Beth elszökik egy partira, ahol összeismerkedik a városka új fiújával, Chase-zel. Azt gondolja, nem kell tudnia senkinek erről az újkeletű barátságról. Ez az ő apró titka lesz. Meg sem fordult a fejében, milyen hatalmas is lehet ez a titok...
A javítóintézetből szabadulva Chase eltökélt szándéka új életet kezdeni, csakhogy előbb szembe kell néznie tulajdon démonaival, mindenek előtt azzal, hogy ő a felelős a Beth ért veszteségért. A lány azonban, akinek a legtöbb oka lenne megvetni őt, hajlandó adni neki egy második esély.
S bár egyikük végzős évi tervei között sem szerepelt tiltott románc, ahogy minél több időt töltenek együtt, úgy válnak egyre mélyebbé egymás iránti érzelmeik.

Miután belekóstoltam Erin Watt Royal család sorozatába, és imádtam, amit kaptam, kíváncsi voltam, mit tartogathat még a tarsolyában az álnév mögött álló két hölgy, Elle Kennedy & Jen Frederick. Aztán megláttam legújabb közös munkájuk egyszerű, mégis magával ragadó borítóját, no meg elolvastam a nem mindennapi helyzetet sejtető fülszöveget, s a kíváncsiságomból türelmetlen várakozás lett. Számoltam vissza napokat, mikor kaparinthatom végre a kezeim közé, nem is álmodva arról, hogy pont ez a kötet lesz az első, amely esetén jóváhagyják a NetGalley-s előolvasói jelentkezésemet.

A One Small Thing önálló, intenzív élményt nyújtó regény. Egy olyan jelenkori ifjúsági történet, amelyben a jó kislány pont abba a fiúba szeret bele, aki nővérének halált okozta egy szerencsétlen autóbalesetben. A könyv a szörnyű tragédia következményei mellett jól megmutatja, hogy mindenki másként gyászol, mindenki másként dolgozza fel a veszteségeit. Továbbá szót ejt egyéb olyan  komoly témákról is, mint családi gondok, iskolai zaklatás, kapcsolaton belüli bántalmazás, sőt erőszak. A szerzők egy roppant összetett alaphelyzetből indulva hozzáértően felépített, érzelmes utazásra viszik az olvasókat, hogy elfogadásról, megbocsátásról és szerelemről tanítsanak valami emlékezeteset.
“There’s always something to live for. Something to be thankful for. Something to look forward to.”
Olvastatta magát a könyv, hamar a végére értem, és igazán tetszett. A cselekmény és a szereplők egyaránt valóságosnak érződtek, így már a legelején teljesen beszippantott a történet. Bár szívesen jártam Beth gondolatai között, az abszolút kedvencem Chase lett. Úgy gondolom, nagyon ügyesen formálták meg a karakterét az írónők. Egykor gondtalan és felelőtlen fiú volt, de a javítóintézetben töltött három év belső tartást adott neki, és jobb emberré tette. Megtanulta, hogy semmit ne tartson magától érthetődőnek, viszont lássa meg a szépséget és a boldogságot a legkisebb dolgokban is.
Habár roppant mód szeretem az ilyen tiltott kapcsolat sztorikat, számomra ez most egy hajszállal elmaradt a tökéletes élménytől. Gyanítom, azért érzem így, mert itt a románc bensőséges, gyengéd pillanatai nem kerültek igazán előtérbe, illetve a boldog befejezés is kissé elsietett volt az én ízlésemnek. Ám mindent összevetve nem bánom, hogy időt szántam az olvasásra. Szerintem, aki valami érzelmes, drámázós ifjúsági romantikáraa vágyik, nyugodtan tegyen próbát ezzel a regénnyel.

Kedvenc idézet:
„You teach people how to treat you.”

Zenék a könyvben:

Taylor Swift - Bad Bloode ♪ ♫ ♬
Dee Sharp - Mashed Potato Timee ♪ ♫ ♬

♥ Az e-arc példányt hálásan köszönöm a kiadónak és a szerzőknek!
➤ My review on goodreads.