Kipróbáltam a Passionflixet

A Passionflix 2017-es indulásakor roppant mód izgatott voltam, hiszen a Tosca Musk kreálta prémium streaming szolgáltatás úgy hangzott, mint a romantikus regények szerelmeseinek valóra vált álma. Egy platform, ami csak a románc sztorikra koncentrál, ráadásul a legnagyobb könyvsikerek igényes megfilmesítését tűzte ki célul? Persze, hogy lelkes voltam. Amikor talán még csak 2-3 saját gyártású tartalmuk volt, el is lőttem az akkor még felkínált 7 napos ingyenes próbaidőszakomat. Azóta viszont csak az Amazon Prime időnkénti akciójában találkoztam Passionflix alkotással.
Pár napja aztán befutott Brittany C. Cherry hírlevele, amiben arról számolt be, hogy hamarosan elérhetővé válik a The Air He Breathes – Lebegés című regényének filmadaptációja. Ezt olvasva a szívem hatalmasokat dobbant, hiszen akkora kedvencem volt ez a történet. S ahogy olvastam tovább az emailt, ott kacsingatott rám a csábítás maga, egy akciós Passionflix kód. Ezúttal különösebb ellenállás nélkül hagytam magam elcsábítani.
Azért írom, hogy ezúttal, mert nem egyedi esetről van szó. Az adaptációk premierje környékén a könyvszerzők rendre szoktak megosztani ilyesmit hírleveleikben és közösségi média felületeiken. A kuponkódok általában 1-2 hétig felhasználhatóak és 3 hónapnyi időre nyújtanak 2 dollárnyi engedményt. (Brittany fb bejegyzése a jelenleg még érvényes kóddal itt található.)
Szóval belevetettem magam a Passionflix élmény felfedezésébe. Íme a tapasztalataim:
Átlag költségvetésből gazdálkodó magyar könyvmolyként a támogatói, illetve az éves előfizetés is luxus kategóriának tűnik. A havi előfizetés, ami jelenleg 6.99 dollár – és akciós kuponnal további kettővel csökkenthető – már megfontolandó, legalább egy-egy alkalommal. Ugyanakkor előfizetés előtt érdemes pár dologgal már előre tisztában lenni:
➊ A minőséget lehet tesztelni egy ingyenes feliratkozással. Belekóstolhatunk például a K. Bromberg Driven – Szükség című regényéből készült sorozatba vagy épp Sylvain Reynard Gabriel's Inferno - Pokoli erény feldolgozásának első felvonásába.
➋ Ellentétben az USA béli előfizetőkkel idehaza csak és kizárólag a Passionflix saját gyártású tartalmai elérhetőek. Ezek között jelenleg 25 darab, átlag 100 perc hosszúságú filmet, pár darab negyedórás kisfilmet, két darab, 50 perces epizódokból építkező sorozatot, valamint néhány színfalak mögé kalauzoló videót találhatunk.
➌ Valamennyi tartalom angol nyelvű, és bizony a három méretben bekapcsolható feliratok között nem található magyar nyelv. Általában francia, német, spanyol, portugál, a frissebb tartalmaknál még lengyel, cseh és orosz felirat érhető el.
➍ Egy regisztrációhoz öt készüléket társíthatunk, ám egyszere csak egy felületen streamelhetünk. Az app elérhető apple és androidos telefonokon, illetve több féle tv készüléken. Pozitívum, hogy ha elhagyod az országot, nem kezd neked sikítozni az app, hogy már csak a letöltött tartalmaidat tudod megtekinteni.
➎ A felület maga egyszerű és letisztult, de a legalapvetőbb funkciókon – keresés, saját lista létrehozása, (csak appon elérhető) letöltés – kívül nem kínál pluszt – mint mondjuk a közös nézési lehetőséget, és nekem például elsőre nem volt egyértelmű hogyan tudom egy helyre kilistázni valamennyi filmjüket.
Tetszett, hogy a filmek infó oldalán a rövid tartalom ismertetésen és traileren túl feltüntetik az elérhető feliratokat, a romantikán belüli alműfaj besorolást, valamint, hogy mennyi szenvedélyre számíthatunk. Az ismeretlen színészek vagy a kevésbé hangsúlyos zenei aláfestés engem egyáltalán nem zavart, de még elfogult rózsaszín szemüveget viselve is be kell ismernem, hogy a Passionflix adaptációk stílusukban inkább a Hallmark Channelhöz és nem a nagyobb stúdiók alkotásaihoz állnak közelebb. Viszont tényleg próbálnak hűek maradni a könnyekhez, itt aztán szó sincs Bridgerton féle szabad átiratokról. Nem tudom, ki, hogy van ezzel, de én piszok jókat mosolyogtam mindahányszor sikerült egy-egy jelenetben fülön csípnem a szerzőket. Brittany Cherry például egyszer hol a látogatóba érkező barátok között mosolygott, hol a kávézó egyik vendégeként szerepelt a Lebegésben. Szintén ízlés kérdése, de számomra határozottan pozitívumot képviselnek a Wine & Cheese Lounge szekcióban fellelhető ráadás tartalmak. Elsők között néztem meg a legutóbbi PassionCon panelek videói közül a J.R. Wardos beszélgetést és a Tosca Talks húsz perces szösszeneteit. Ugyancsak aranyosnak találtam az elrontott jelenetek összeállításokat, érdekesek voltak forgatási és premier videók, de a kedvencem Seven Minutes című sorozat felelsz vagy mersz beszélgetései lettek.
Véleményem szerint hosszabb szabadság vagy kis kényszerpihenő idején érdemes lehet elgondolkodni egy havi előfizetésen. Én egy csöppet sem bántam meg azt az 1800 Ft-ot amibe ez a mostani kaland kóstált nekem. Node, megyek is vissza, mert még vár rám pár néznivaló! ;)