L.J. Shen: Lázadás


Melody Greene vagyok, és az életem fenekestül felfordult.
Kirúgtak a tanári állásomból, megvolt a Cersei Lannister-féle szégyenmenetem az igazgató irodájából percekkel azután, hogy az igazgatónő megfenyegetett, rám hívja a rendőröket… Most mi legyen?
Jaime Followhill vagyok, egy szerelmes, 18 éves fiú.
Amikor megláttam őt, minden elveszett. Nem számított más, csak ő. Bármit megtettem volna, hogy megszerezzem, és az enyém legyen. Pedig tudtam, ha lépek, azzal tönkretehetem az életét… Mi lesz velem, ha elveszítem?

moly goodreadswebshop

Sorozat: Sinners of Saint 0,5.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Sereg Judit
ISBN: 9789635976553
152 oldal

„Az angyalok városa tele bűnösökkel.”
Hihetetlen, de bő hat éve, hogy megismertem a kaliforniai Todos Santos Szívtipróit. Akkor, egymás után elolvastam angolul a felvezető novellát – Defy -, majd a három regényt – Vicious (Ádáz), Ruckus (Bajkeverő), Scandalous (A néma) -, s hazudnék, ha nem vallanám be, a végére bizony egészen megkedveltem a négy megátalkodott seggfejet. Az azóta eltelt hosszú idő alatt született egy Sinners of Saint mellékkötet – Bane -, majd az All Saints High spinoff sorozatban négy könyv az eredeti négyesfogat gyermekeivel a főszerepben. Ráadásul, ugyan két külön kiadó gondozásában, de úgy tűnik, hamarosan végre a teljes történetfolyam olvasható lesz magyar fordításban. Most nemrégiben a gyakorta feledik darabként jelölt 150 oldalas novella jelent meg a Könyvmolyképző Kiadónál Lázadás címmel. Bár már anno, 2018-ban is éreztem, hogy nem tökéletes olvasmány ez, mégsem voltam képes kihagyni az újrázás lehetőségét.
„Ennek csak katasztrófa lehet a vége. De én akartam ezt a katasztrófát.”
Megbántam? Dehogy! Jobbnak találtam, mint egykor? Nem… mi több, ezúttal még markánsabban éreztem a gyenge pontokat; például a túl egyszerű, sok káromkodással tűzdelt írásmódot vagy épp, hogy mennyire insta a teljes cselekmény. Úgy gondolom, az írónő itt még kereste a valódi hangját, s talán egy picit túltolta a laza jófejséget. Hiszem, a sztori rövidségéből adódóan nem lett igazán kidolgozott, ahogyan gyaníthatóan ugyanezen ok miatt maradt el a főszereplők valódi mélységének-, illetve a románc érzelmes oldalának bemutatása. Ugyanakkor azonban el kell ismerni, hogy az alapötlet, épp úgy, mint a lapra álmodott karakterek felkeltik az ember lányának figyelmét, és a gyorsan pergő események miatt nehéz letenni a könyvet. Egy pillanatra sincs megállás: vonzalom, csábítás, tiltott kapcsolat, vad szenvedély, bosszúszomjas tinik, szakítós dráma, happy end és epilógus, alig másfél száz oldalba sűrítve.
„Ez a mi szépséges zűrzavarunk.”
Alexa Riley féle kisregényekhez szokott közönségnek szerintem kitűnő olvasmány, de nem szabad túl sokat várni ettől a kis szösszenettől. Ez csupán ízelítője egy sokszínű, tabu témákat (is) feszegető, rosszfiús sorozathoz.

♥ A recenziós példányt hálásan köszönöm a kiadónak!