Egy gyors számvetés

Szinte hihetetlen, de könyves posztjaimmal immár egy évtizede bitorlom a net ezen aprócska, blog – facebook - instagram alkotta háromszögű szegletét. Hatalmas hálával tartozom mindazoknak, akik egyik vagy másik oldalon időről-időre meglátogatnak, és nagyon szépen köszönök minden egyes kedves üzenetet, kommentet és kedvencelést! Tagadhatatlan, hogy nélkületek messze nem lett volna ekkora móka ez a tíz esztendő, amelyben több, mint 600 regényről született ajánló.

Való igaz, az utóbbi években alaposan visszavettem a tartalomgyártásból. Idén például mindössze 35 új kötetről - 10 angol és 25 magyar nyelvű megjelenésről - írtam, továbbá felkerült egy dupla fordítói interjú, illetve öt J.R. Wardos hír beszámoló. A facebookon domináltak a megjelenési és adaptációs híradások, míg az instán 19 új fotót osztottam meg. De úgy érzem, jól van ez így, hiszen ahogyan a vásárlási és olvasási szokásaim változnak, úgy alakulnia kell a blogoláshoz való hozzáállásomnak is.
Most, hogy lassan meghaladja a két ezredik darabot a papír alapú magánkönyvtáram, végre elmondhatom, hogy ha le nem is győztem, de sikerült megszelídítenem a bennem élő könyvhörcsögöt. Megválogatom, és kétszer meggondolom, mely köteteket tegyem az egyre fogyatkozó üres polchelyeimre. Idén mindössze 10 magyar nyelvű regényt vettem, míg ötöt ajándékba kaptam, 21 pedig recenziós példányként került hozzám. A 33 darab új angol nyelvű kötetemből öt ingyen került hozzám, 13-at a londoni RARE rendezvényen vásároltam, illetve 6 továbbit rendeltem dedikálva. Elismerem, előbbi egy plusz feladott poggyászt, utóbbi pedig horribilis postaköltségeket eredményezett.
Nagy örömömre a kindle gyűjteményem gyarapodását továbbra is sikerrel tartom ésszerű keretek között köszönhetően a pár éve bevezetett excel táblázós rendszeremnek. 127 ebookra csaptam le nulla dolláros akcióban, hármat nyertem, és 77 darabot vásároltam, a többséget szintén szuper leárazások alkalmával.
Ami az olvasásokat illeti a 110 kötet közel 33.000 oldala szerintem nem olyan rossz teljesítmény, tekintve, hogy több mini és egy gigantikus olvasási válság tarkította az évemet. A 28 magyar nyelvű könyv azt jelenti, hogy sikerült az angol olvasásaim arányát ismét növelnem picit. S tekintve, hogy angolul könnyebb alműfajokat váltogatva szemezgetni ez részemről megér egy halk hurrát. Merthogy úgy tűnik, kezdek túlnőni a hazai könyvpiacon. Félreértés ne essék, nem arcoskodni akarok, egyszerűen csak egyre jobban dühítenek a fordítói melléfogások, zavarnak a lassan érkező vagy épp teljesen lefújt sorozat folytatások, és fenemód bosszant, hogy míg némely típusú sztorikból hatalmas a túlkínálat, akadnak olyanok, amelyeket csak nagyítóval lehet megtalálni, s bizony még akkor sem feltétlen pont az én ízlésemnek leginkább fekvő darabok elérhetőek.
 Pont ezért, jövőre ismét az eredeti nyelvű kiadásokra tervezek koncentrálni. Jó lenne még több új szerzőt megismerni – idén például Jewel E. Ann, K. J. Charles, Lyssa Kay Adams és Casey McQuiston varázsolt el teljesen. Ugyanakkor szeretnék picit több történelmi romantikus és M/M történetet olvasni. És természetesen minden percét ki szeretném élvezni a nyári skóciai kirándulásnak, amelyben naná, hogy szerepel két napnyi dedikálás. ;)

Holnap egy új esztendő, sőt, egy új évtized első napja lesz, s mint minden kezdet, ez egyszerre ijesztő és hihetetlenül izgalmas. Megannyi lehetőség, élmény és kihívás vár ránk. Reménykedünk, hogy sok-sok mosolyt és kacagást tartogatnak a hónapok, és drukkolunk, hogy a gyorsan tovarohanó napok mind gazdagítsanak és fejlesszenek minket. Tiszta szívből kívánom, hogy így legyen, 2020 hozzon áldást ás örömöt!



SzAngelika (@szangelika79) által megosztott bejegyzés,