Penelope Douglas: Until You - Nélküled

Voltál már olyan dühös, hogy örömöd lelted abban, ha ütsz-vágsz? Vagy annyira tehetetlen, hogy teljesen tompának érezted magad? Az utóbbi néhány évem erről szól. A düh és a közöny két véglete között élek, átmenet nélkül.
Van, aki utál ezért, és vannak, akik félnek tőlem. De senki sem bánthat, mert nem érdekel semmi és senki. Tatumot leszámítva.
Annyira szeretem, hogy már utálom. Barátok voltunk, de rájöttem, hogy sem benne, sem másban nem bízhatok. Ezért megbántottam. Ellöktem magamtól.
Mégis szükségem van rá. Amint meglátom, elememben érzem magam. Minden indulatomat rázúdíthatom. Belekötök, ellenszegülök, szívatom. Ez lett a napjaim értelme.
De elment. Franciaországban volt egy évig, és más emberként jött haza. Ha most támadom, már visszatámad.

Most már teljes bizonyossággal jelenthetem ki, a Fall Away abszolút nekem való sorozat. Penelope Douglas kellemes stílusban ír, könyveinek szövege könnyedén olvastatja magát, a cselekmény ötvözi a fiatalos lendültet és a felnőttesebb érzékiséget, a szereplők pedig belopták magukat a szívembe, mert nehéz lelki csomagjaikkal, botlásaikkal és lököttségükkel együtt annyira kedvelhetőek.
„Amikor már megízlelted az egyetlen dolgot, ami teljessé tesz, képtelen vagy nem többre vágyni.”
Ahogy az első részt, úgy ezt a ráadást is szerettem. Kitűnően szórakoztam mindvégig: kicsit összetört a szívem, csöppet aggódtam, picit álmodozósan sóhajtoztam, és sokat mosolyogtam. Örömmel tapasztaltam, hogy a könyv nem egyszerűen a korábbi újrajátszása a másik fél narrációjával, hanem ez tényleg Jared Trent története. Azt mondanám, akár önállóan is megállja a helyét, bár szerintem kár lenne kihagyni Tate nézőpontját. Vitathatatlan, hogy itt jobban visszatekintünk a múltba, és sok új jelenetet olvashatunk – részben abból az időből, amikor a lány Franciaországban volt, részben a fiúk egymás közti pillanatokból -, valamint egy csöppnyi ízelítőt is kapunk a későbbiekből. Bár ez utóbbiból tényleg csak egy nyúlfarknyit, hiszen lesz még kötet – az Aflame -, amely Tate és Jared jövőjét meséli el. Ugyanakkor viszont az előző regényben szerintem több volt az édes romantika. Félreértés ne essék, itt is élvezhetjük az aranyos szerelmes perceket, csak lévén Jared pasiból van, nem kimondottan a lelkizésen van nála a hangsúly, ha értitek. ;)
„A fejemben mindig ésszerűnek tűnt minden, de hangosan kimondva őrültségnek hangoztak az okaim.”
A Szívatás olvasása után sokakhoz hasonlóan én is úgy találtam, az egész zaklatás, kitolás, gúnyolódás mögötti indok ingatag lábakon állt, a magyarázat pedig kevésnek érződött, ezért leginkább arra voltam kíváncsi, orvosolja-e ezt a problémát, ha jobban az események mögé láthatok. Nem állíthatom, hogy immár teljes egészében képes vagyok megbocsátani mindazt, amit három évig művelt a srác pont azzal a lánnyal, aki úgy szerette, s aki neki is olyan fontos volt, de talán valamivel világosabb már a kép, mit és miért tett Jared. Bevallom, felforrt a vérem, amikor annak a mindent megváltoztató nyárnak a részleteit olvastam. Úgy, de úgy gyűlöltem az apját, hogy az hihetetlen. És igen, az első, összezavarodott, dühös vagdalkozást teljes egészében képes vagyok elfogadni, elvégre van úgy, hogy a tehetetlen harag annyira feszíti az embert, hogy felindultságában nem azt veszi célba vele, aki iránt valójában érzi. Ellenben azt, hogy Jarednek ennyi időbe telt lehiggadni és felismerni saját botorságát, még mindig nehezen tudom megemészteni.
„A barátnő nem elég jó kifejezés rád Tate. Az a szó eldobható. Nem vagy a barátnőm, a csajom vagy a nőm. Csak. Az… e… nyém… vagy – hangsúlyoztam ki minden szótagot, hogy kurvára megértse, amit mondtam. – És én a tiéd vagyok – tettem hozzá egy kicsit nyugodtabban.”
Az viszont nagyon tetszett, hogy Jared kissé vitriolos kommentjeiből és humorából jó adagot kaptunk, valamint hogy örök legjobb haverját is jobban megismerhettük. Madoc dumáján és húzásain néhol ki lehetett feküdni, máshol meglepő éleslátással szólt be a barátjának. Nagyon várom, hogy meglássam, milyen lesz hősszerelmes szerepkörben. S szerencsére a kiadó azt ígéri, hogy az ő könyve, az Ellenfelek, már jövő tavasszal érkezik.

Zenék a regényben:

Van közöttük olyan, amely felkerült a könyv hivatalos playlistjére, illetve akadnak átfedések a Szívatás dallistájával.

Könyvinfók:


Penelope Douglas

beleolvasó
moly
goodreads
Kiadó: Wow
Fordító: Bótyik Bettina Zora
ISBN: 9786158027007
376 oldal, puhatáblás

Műfaj: new adult
Sorozat: Fall Away 1,5.
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, Jared nézőpontú

Ki? Tatum Nicole Brant & Jared Trent
Hol? Fall Away Lane, Shelburne Falls
Mikor? középiskola
Érzékiség? heves
Szerelmi háromszög? nincs
Lezárás? boldog

#Kulcsszavak: autóverseny, barátság, erőszak kísérlet, italozás, káromkodás, szüzesség, zaklatás

11.28. - Kristina blogja
11.29. - Kelly & Lupi olvas
11.30. - Angelika blogja
12.01. - Deszy könyvajánlója
12.02. - Letehetetlen
12.03. - CBooks

Nyereményjáték:

Egyre több szerző dönt úgy legsikeresebb regénye esetén, hogy mindkét főszereplő szemszögéből megírja a történetet. Mi rajongók ezeknek csak örülhetünk, hiszen újraélhetjük kedvenceink kalandjait. A játék ezúttal abból áll, hogy a rövid leírások alapján kitaláljátok azokat a könyv címeket, amelyek a főhősök szemszögét mesélik el.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
“Nem akart mást, csak maga mögött hagyni a múltat. Ő, aki megtanulta, hogy a lélek törékeny, és hogy mindazt, amiben reménykedünk, egy szempillantás alatt elragadhatják tőlünk.”
a Rafflecopter giveaway