B.N. Toler: Where One Goes - Lélekvesztők

Hat évvel ezelőtt egy tragikus baleset megváltoztatta az életem. Örökre.
Charlotte a nevem, de általában Charnak hívnak. És van egy különleges képességem: tudok a holtakkal beszélni. Látom azokat a lelkeket, akik nem tudnak átkelni, mert valamilyen elvarratlan szál még itt tartja őket. Fáradhatatlanul segítettem nekik, de ennek az volt az ára, hogy feladtam a saját életem. Végül pénz, otthon és remény nélkül már csak egy megoldást találtam. De abban a pillanatban, ahogy a halálba ugrottam volna, Ike McDermott megmentett. Ez a jóképű katona megmosolyogtat és felvidít mindenkit. Kedves és gyengéd. És nem él.
Megállapodást kötöttünk. Segít nekem otthont és munkát találni, ha én is segítek neki. Az ő lezáratlan ügye az ikertestvére. George szétesett Ike halála óta, aki addig nem bír békében átkelni, amíg a bátyja élete egyenesbe nem kerül. Amikor beleegyeztem az alkuba, fogalmam sem volt, hogy bele fogok szeretni mindkettejükbe. Márpedig azzal, ha megmentem George-ot, el kell engednem Ike-ot. De hogyan mondhatnék le a szívem feléről?

Gyanítom, minden könyvmoly járt már úgy, hogy bár észrevette az olvasott könyv apróbb-nagyobb hibáit, a szöveg annyira vitte előre, a történet keltette érzelmek oly mértékig magával ragadták, hogy a végén csak az maradt meg, micsoda élménnyel lett gazdagabb. Nos, a Lélekvesztők esetében velem pont ez esett meg. Annyira a hatása alá kerültem, hogy felvettem a rózsaszín szemellenzőmet, és nem vagyok hajlandó tudomást venni a sztori képtelenségeiről, a hihetetlen időzítésű véletlenekről… semmiről. Nekem ez a kivételes regény tökéletes volt. Pont.
„... úgy éreztem, sodródom. Képtelen voltam lehorgonyozni, mintha csak lebegtem volna az életen keresztül. De itt és most (...) úgy érzem, partot értem.”
Való igaz, hogy kezdetben voltak azért kétségeim, hiszen a halál témája visszarettent, a gyász elgyengít, és a szerelmi háromszögekkel sem vagyok épp jó viszonyban. De hol legyen az ember lánya bátor, ha nem az olvasmányai választásában, nemde? Szóval belevetettem magam ebbe a kicsit Ghostos, kicsit Szellemekkel suttogós alapötletre építkező jelenkori románcba, és hagytam, hogy B.N. Toler megkapó tehetséggel a lapokhoz szögezzen, és elérje, hogy kis híján megfulladjak a torkomban rekedt szomorú gombóctól, hogy a szemem kivörösödjön a visszafojtott könnyektől, és hogy a végén mégis mosollyal az arcomon olvassam az utolsó bekezdéseket. Bevallom, még napokkal később is izgatott lelkesedéssel áradoztam, milyen megkapóan gyönyörűen elmesélt, szívszorítóan keserédes történethez volt szerencsém.
S mivel úgy gondolom, a fülszöveg felvázol minden lényeges információt, amire a leendő olvasóknak csak szükségük lehet, a történetet részletezése helyett inkább átadom magam a csillogó szemű rajongásnak, és elmesélem, szerintem miért is kellene a gyengéd románcra nyitottaknak feltétlen mihamarabb sort keríteniük erre a regényre.

1. Elsősorban a karakterek miatt.
„Lehet, hogy össze vagy törve, de én is. Ez még nem jelenti azt, hogy kevesebbet érünk, csupán azt, hogy valakit olyan nagyon és olyan szenvedéllyel szerettünk, hogy elveszteni őt olyan érzés, mintha magunkból veszítettünk volna el egy részt.”
Char: Képtelen voltan nem azonnali mély szimpátiát érezni valaki iránt, aki ilyen szörnyű tragédiát volt kénytelen átélni annyira fiatalon, mint ő. S bár talán néhányan gyávaságnak gondolják majd azt, hogy el akarta dobni az életét, szerintem nagyon is érthető, ha ekkora súly alatt, magára maradva, úgy érezte, kilátástalan a helyzete, és nincs ereje tovább folytatni. Tetszett a benne rejlő kettősség: az esendően emberi és természetfeletti vonások együttese.
„Ike megmentett – magyarázom. – Ott termett a semmiből, és megváltoztatta az életemet. Benne megvan minden, ami jó ezen a világon.”
Ike: Számomra a könyves álompasi megtestesülése volt a srác. Okos, humoros, dögös, szolgálatkész, ragaszkodó és oltalmazó. Egy hős katona, akinek aranyból van a szíve. És annak ellenére, hogy halott, képes volt teljesen és visszavonhatatlanul elrabolni a szívemet egy szempillantás alatt.
„És George… rengeteg szeretet van benne, tudja? Annyira… keménynek látszik, de annyira lágy szíve van.”
George: Ike ikertestvére, akinek bűntudata nem csupán ezen a síkon tartja a bátyját, de szép lassan tönkreteszi a saját életét is. Szívdöglesztő, összetört, arrogáns seggfejként viselkedett többnyire, akire legszívesebben rákiáltottam volna, hogy szedje végre össze magát. Máskor viszont hagyta, hogy meglássam az Ike-éhoz hasonlóan jó lelkét, és csak vigasztalóan öletem és öletem volna. Szóval ugyan kis időbe telt, de fokozatosan őt is a szívembe zártam.
„… a barátok osztoznak az örömben, és felosztják a bánatot.”
Snipper és Cameron: Mindketten csupán néhány jelenet erejéig tündököltek, de a hallgatag, volt katonatárs határtalan lojalitása, és a kistesó mindig viccre kész természete megnyert magának.
„Olykor padlót kell fogni ahhoz, hogy újra elindulhass felfelé.”
2. Aztán a hangulatos színhely miatt. A virginiai Warm Springs valódi, bűbájos kisváros, ahol mindenki ismer mindenkit, és ahol az emberek segítik egymást. Tökéletes választás egy meggyötört hősnő biztos menedékéül, ráadásul az írónő leírásaiból olyan szeretet áradt, hogy legszívesebben felkerekedtem volna, hogy magam járjak utána, valóban létezik-e az a csöndes liget és tényleg a közelben csörgedezik-e az a folyó.
„Nem tudtam, milyen az élet, amíg a halál meg nem jelent a küszöbömön.”
3. Az érzelmes történet pedig… jaj, nem kezdek el szipogni! Legyen elég annyi, hogy egy perce sem unatkoztam és hogy magam is megtapasztaltam, milyen, amikor képtelennek tűnik a döntés, kit is szeressünk jobban.
Szóval igen, olvassátok, szeressétek. Nálam nagy kedvenc lett ez a regény.

Zenék a regényben:

Könyvinfók:


B. N. Toler

beleolvasó
moly
goodreads
Kiadó: Wow
Fordító: Dudás Éva
ISBN: 9786158027045
320 oldal, puhatáblás

Műfaj: paranormális jelenkori románc
Sorozat: önálló kötet
Elbeszélés módja: E/1, jelen idejű, váltott nézőpontú

Ki? Charlotte 'Char' Anne Acres & Ike és George McDermott
Hol? Warn Springs (Virginia)
Mikor? kora ősz
Érzékiség? visszafogott
Szerelmi háromszög? bonyolult
Lezárás? boldog

#Kulcsszavak: barátság, gyász, halál, lelki társ, önpusztítás, szellemek, továbblépés

11.23. - Deszy könyvajánlója
11.25. - Angelika blogja
11.27. - MFKata gondolatai
11.29. - Könyvszeretet
12.01. - CBooks
12.03. - Kelly & Lupi olvas
12.05. - Dreamworld

Nyereményjáték:

Minden állomáson egy olyan film, sorozat, vagy könyv vár titeket, amelyben kísértetek találhatóak. A történet címének betűi a turné állomások bejegyzésében vannak elrejtve, nektek kell ezeket a betűket megtalálnotok, hogy a betűket helyes sorrendbe rakva megfejthessétek a címeket.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

a Rafflecopter giveaway