Brittainy C. Cherry: Behind ​the Bars



amazongoodreads webpage
Jasmine Greene úgy érkezett az életembe, mint az esőcseppek.
Én furcsa kis zenész voltam, ő pedig a középiskola királynője. Az egyetlen dolog, ami közös volt bennünk, a zene volt és a magány.
Valami a szemében elárulta, hogy a mosolya nem mindig valódi. Valami a hangjában olyan reménnyel töltött el, amire mindig vágytam rátalálni. Aztán egy szempillantás alatt eltűnt az életemből.
Évek múltán toppant elém ismét New Orleansban. Megváltozott, ahogyan én is. Az élet ridegebbé tett minket. Keményebbé. Zárkózottabbá. Gúzsba kötötté.
S bár mások lettünk, megtört darabkáim felismerték a benne élő szomorúságot. Most, hogy visszatért, nem követem el újra azt a hibát, hogy elengedem.
Jasmine Greene úgy érkezett az életembe, mint az esőcseppek. Amikor ismét találkoztunk, én váltam élete legsötétebb viharává.
“Life was hard sometimes, but maybe God gave us music as his apology.”
Brittainy C. Cherry eddig általam olvasott művei mind csodálatos élményt nyújtottak, s ez alól legújabb regénye sem kivétel. A kötet, amely egyben az írónő Music Street sorozatának első - önállóan olvasható - darabja, két sokat megélt lélek boldogságra találásának megkapó történetét meséli el miközben a lapokat forgatva szinte hallani véljük a jazz és soul slágerek dallamait.
Ha egészen őszinte akarok lenni, be kell vallanom, már napokkal korábban elolvastam a könyvet, s mostanra enyhe pánik lett úrrá rajtam, hogy talán nem leszek képes összehozni egy olyan beszámolót, amely kifejezné, mennyire lenyűgözőnek találtam a Behind the Barst. Hiszen gyönyörűnek titulálni messze nem elegendő. Brittainy írása felér egy költeménnyel, szavai a szívemben rezonálnak, képesek ezernyi darabra szaggatni, hogy aztán újra összeillesszék az összezúzott lelkemet. Mi mást jelenthetne ez, mint megannyi (kis híján egy fél kötetet kitévő) emlékezetes, kijegyzetelésre érdemes idézetet.
“Who knew things could be painfully beautiful?”
A cselekményről nem szeretnék semmit elárulni. Hiszem, hogy az a legokosabb, ha mit sem sejtve vetjük bele magunkat, így lehetőséget kapva arra, hogy minden apró részletet a legmélyebben megélhessünk. Ám senki ne számítson könnyű utazásra! Itt a szépség és fájdalom kart karba öltve jár. Számomra olyan volt, akár valami érzelmi földindulás, amelynek utórezgései még napok múltán is meg-megrázták a világomat.
“Where I was lost, he was the roadmap home.”
S bár a történet részleteibe valóban nem szeretnék belemenni, akad néhány gondolat, amelyet mindenképpen szeretnék megemlíteni:
➀ A Behind the Bars egyszerre egy első szerelem és egy második esélyt kapott szerelem története, egy ellentétek vonzzák egymást és egy barátokból szerelmesek románc. Úgy gondolom, ettől igazán különleges, pláne, hogy az átmeneteket olyan bámulatosan természetesen volt képes megoldani az írónő.
➁ A főszereplők az első pillanattól olyan szimpatikusak és szerethetőek voltak, hogy egyszerűen muszáj volt vadul drukkolnom értük. Imádtam, hogy tiniként annyira különböztek egymástól, mégis hogyan hasonlítottak bizonyos dolgokban. S imádtam, hogy felnőtt korukra mennyit változtak, bár személyiségük gyökerei érintetlenül maradtak.
➂ Ám a legjobban azt szerettem, ahogyan lépésenként közel kerültek egymáshoz, s ahogyan szárba szökkent a szerelmük, amely aztán gyönyörűen kiteljesedett.
Az, hogy mindehhez New Orleans volt a háttér, illetve hogy a teljes könyv váltott nézőpontú, már igazán csak kellemes ráadás volt.
“You are every beat, every note, every bar. You are the lyrics, the harmony, and the melody. You were, are, and always will be my favorite song.”
De hogy ne szaporítsam tovább a szót, íme a lényeg: szenzációs élménnyel lettem gazdagabb. Ismét bebizonyosodott, hogy semmi esélyem ellenállni a varázslatnak, amit Brittainy egyszerűen csak írásnak nevez.

Kedvenc idézet:
“Burying your hurts and your fears isn’t going to keep them from emerging. It’s only going to silence your real voice that’s begging to escape.”

Zenék a könyvben:

Bette Midler - The Rose ♪ ♫ ♬
Marvin Gaye - Mercy, Mercy Me ♪ ♫ ♬
Adele - Make You Feel My Love ♪ ♫ ♬
Leela James - Fall For You ♪ ♫ ♬
Etta James - At Last ♪ ♫ ♬
Sam Smith - Palace ♪ ♫ ♬


♥ Az e-arc példányt hálásan köszönöm a szerzőnek!
➤ My review on goodreads.