Maya Banks - For Her Pleasure - Vénuszdombi mesék


Még a nyári hőség kezdete előtt jelent meg ez a hazai könyvpiacon eddig ismeretlen erotikus romantikus szerző nekünk bemutatkozó könyve, amely három, egymáshoz kapcsolódó novellából összeállított kötet.
Végigolvasva mindhárom történetet, mindről más más a véleményem, de a nyelvezetet és a cselekményvezetést én nem éreztem zavarónak, sőt, véleményem szerint ettől sokkal durvábbakat lehet találni a mai kínálatban, már ha valaki ilyen románcok között keresgél. A fordítás szerintem igyekezet hasznosítani a magyar nyelv angolnál jóval változatosabb szókincsét, nem is igen volt semmi gondom vele.
Egyetlen kivételt talán egy mondat jelentet, amely azért vicces, mert a hevülő történet sűrűjében képes voltam megállni és azon morfondírozni, hogy hogy is mondjuk ezt helyesen. Az engem kissé kizökkentő bűnös a "miatt szegült a lány nyomába" volt. Jó tíz percig agyaltam azon, hogy ez most szegült vagy szegődött. Őrület, ha azt nézzük, hogy teljesen irreleváns, és mint kiderült, mindkettő helyes változat.
Amit akar: Ez az a történet, amely a legjobban tetszett. Az, hogy egy elmebeteg zaklató és erőszaktevő támadása után mintegy önmagának is be akarja bizonyítani Kit, hogy attól még ugyan olyan szexi nő, mint annak előtte, sőt... amit mindig is akart, de félt kérni legjobb barátaitól, nevezetesen, hogy flörtölgető pajtásokból váljanak többé, most megteszi. Természetesen két, gyerekkoruktól legjobb barátja sem kéreti magát, mert mióta visszatértek a városba igen csak látják a lány szexuális lény mivoltát is a pajtás álarca mögött. A történet során Kit a meglepően összeszokott csapatként 'játszogató' fiúk között legyűri félelmeit, hiszen tudja, bennük megbízhat, még a legkiszolgáltatottabb helyzetében is, és végre beismeri, hogy nem csak érzéki vágyat, és bizalmat, de szerelmet is érez Mac iránt. Tetszett, hogy a hálószobai hancúrok közt jutott hely a cselekményben a gonosz zaklató lefülelésére is. Egy dologgal nem voltam kibékülve. Nevezetesen Mac hiába a jófiúk közül a jobbik, hiszen rendőr, én Ryder kicsit szilajabb természetére szavaztam volna, mint az édeshármas férfi befutójára.
Amire szüksége van: Bár ugyanazok a főszereplők, de ez a rész tetszett a legkevésbé. Leginkább, mert elfogult vagyok Ryder kapcsán. Jobban szerettem volna, ha ehelyett egy olyan novella lett volna, amelyben ő talál magának párt. Hát igen, én még az erotikus történetekben is azt szeretem, ha megvan a ketten éltek boldogan befejezés. De az írónő nem így gondolkodott, és ehelyett egy újabb írást szentelt annak, hogy vajon képes-e Mac osztozni a szeretett nőn, Ryder beletörődik-e, hogy mindig ő lesz a plusz.. khmm.. a kapcsolatban, és vajon Kitnek elég-e ha egy férfi szereti. Ne vessen meg senki, de úúúúgy fel tudtam volna képelni ezt a nőszemélyt. Megkapott egy izmos, szexis pasit, aki lesi minden óhaját, van egy megbízható, kedves barátja... és neki mi kell? Mindkét férfi legyen vele! És ehhez még jött ez a terhesség dráma is. Ó, és ebben a részben, mintha trágárabbak lettek volna a szereplők... vagy csak azért, mert itt annyira minden a nemiség körül forgott. Nem szaporítom a szót, egy az egyben elégedetlen voltam ezzel a novellával.
Amire vágyik: Új szereplőket kaptunk a záró történetben. Az alapsztori nem ígérkezett rossznak. A fülig szerelmes épp csak felnőtt Mia elcsábítja a tőle jóval idősebb Jacket. Miután másnap reggel a zsaru ráébredt, hogy nem igen van jövője a kapcsolatuknak, még a munkája is elszólítja jó időre. Két év múltán találkoznak ismét, és a szexuális vágy továbbra is izzik közöttük. Miát elrabolják, prostitúcióra akarják kényszeríteni, Jack pedig mindent megtesz, hogy kiszabadítsa a nőt. Persze a mindent, jelen esetben nem csak lövöldözős-, hanem kukkolók előtti D&S akciót is jelent. Összességében nem volt rossz a történet, de Jack karaktere engem irritált, mert nem csupán a szexben domináns, hanem számomra elfogadhatatlanul erőteljesen a mindennapi megnyilvánulásaiban is. Nekem hihetetlen egy ennyire uralkodó és ennyire annak behódoló személyiség igazi, őszinte szerelmi kapcsolata.


2010/76.
A könyvet a KELLY KIADÓ tette elérhetővé számomra. Köszönöm!

A nagy képzelőerővel, és szabados szexuális fantáziával megáldott írónő, Maya Banks texasban él férjével, három gyermekével és számos háziállattal.
Eddigi legnagyobb sikerét hozó sorozata az Édes élvezetek széria, amely odakinn idén a negyedik kötettel folytatódott, majd jövőre érkezik az ötödik regény, sőt, a kiadó már leszerződött Mayával a hatodik történetre is. Erről és sok másról, pl az idei nyár nagy úszómedence projectjéről, gyakorta ír a blogján.
Hamarosan idehaza is olvashatjuk az első regényt, Édes megadás címmel!