Jessica Sorensen: The Secret of Ella and Micha - Ella és Micha titka

Ella fékezhetetlen, heves természetével tűnt ki, mindenki tudta róla, hogy ami a szívén, az a száján. De azután mindent maga mögött hagyott, egyetemre ment, és ott átváltozott valaki mássá, aki betartja a szabályokat, fegyelmezetten ügyel a rendre, és gondosan elrejti problémáit. Most azonban itt a nyári szünidő, és nem mehet máshová, mint haza. Márpedig fél, hogy otthon újból a felszínre bukkanhat mindaz, amit fáradságos munkával eltemetett, kivált, hogy Micha a szomszédban lakik.
Micha szexis, dörzsölt, magabiztos, és úgy olvas Ella lelkében, mint senki más. Mindent tud a lányról, még a legsötétebb titkait is. Ella tudja, hogy ha a fiú megpróbálja előcsalogatni régi énjét, nehezen bír ellenállni neki. Csak azt nem ismeri föl, hogy amikor távozott, magával vitte Micha szívének egy darabját. És a fiúnak most feltett szándéka, hogy újra megnyeri a lányt, akit elveszített.

Jessica Sorensen véleményem szerint – Abbi Glines-hez hasonlóan - olyan írónő, akinek sok jó elképzelése van, amelyekből aztán szerethető szereplőkkel benépesített, olvasmányos könyveket hoz létre, csak épp mintha nem szánna elég időt arra, hogy tényleg részletesen kidolgozza a regényeit. Az Ella és Micha titka esetén is valami ilyesmit éreztem. Jó volt, szórakoztatott és megadta azt a rózsaszín kikapcsolódást, amire vágytam, csak épp lehetett volna könnyed helyett mélyebb, jó helyett valóban nagyszerű.
„… nem dől össze a világ, ha hibát követ el az ember.”
Számtalanszor említettem már, hogy nálam mindig sikert arat a második esély románcos alapötlet, az pedig pláne, ha gyermekkori elválaszthatatlan pajtások, kamaszkori lelki társak találnak vissza egymáshoz. Részemről az szintén a pozitívumok között szerepel, ha nem épp felhőtlen múlttal rendelkező szereplők boldogságra lelésének lehetek tanúja. A kisvárosi love story-k pedig újra és újra lázba tudnak hozni, hasonlóképpen a dögös autókkal furikázó, vadóc, ajakpiercinges, tetkós, zenész srácokhoz. S egy jó pont szintén jár a váltott nézőpontú mesélésért. Lévén ezek itt mind együtt megvannak, több, mint lelkesen vetettem magam az olvasásba. Ám míg élveztem a gyorsan pergő lapokon kibontakozó történetet, nem mondhatom, hogy tökéletesnek találtam volna a könyvet.
„Futhatok, ameddig akarok, és próbálhatok magamba zárkózni, de Micha iránti érzéseim mindig megmaradnak.”
Sajnos egyszerűen képtelen voltam megérteni Ellát. Nagyon is elfogadható találtam, hogy az édesanyja halála hatalmas törést jelentett az életében, a mardosó bűntudat, és a változtatni akarást szintén logikus reakciónak éreztem mindarra, amit át kellett élnie. Viszont ezek után a szünidőre egyszerűen hazaautózni, mintha semmi nem történt volna az elmúlt nyolc hónapban… nos, az nekem furcsa volt. Mintha az írónőnek egyszerűen arra lett volna szüksége, hogy ismét egy helyen legyenek a főszereplők, és nem vesződött volna azzal, hogy túl bonyolult megoldást eszeljen ki ennek a megvalósításhoz.
„… változnak az idők, és mi is velük változunk.”
A másik történet elem, amellyel képtelen voltam zöldágra vergődni, Micha egykori mostohaapjának karaktere volt. Tagadhatatlan, hogy a betegsége szívfacsaró, s talán az ő személyén keresztül megélt elmúlás adott egyfajta belső lökést Ellának, de mégis, olyan kurta-furcsa volt számomra az egész, hogy képtelen volt valóban átütően hatni rám. Akárcsak Ella apjának és bátyjának problémái, amelyek nekem csak mellékzöngéknek érződtek.
„- Nem szeretném, hogy ne a magad életét éld, mert én már nem vagyok itt.
- Én meg nem szeretném, hogy bárhol másutt élj.”
Ha viszont lemondok arról, hogy mélyenszántó mögöttes mondandókat kutassak, és nem agyalok azon, hogy a cím és fülszöveg a ténylegesnél sokkal nagyobb titkokat sejtetett, akkor akár elégedett is lehetek a sztorival. Elvégre jutottak játékos és humoros pillanatok, valamint a new adult műfajához mérten igencsak szenvedélyes jelenetek, plusz még egy kis riadalom keltette izgalom is a vége felé. Bevallom, kimondottan szerettem a zenék említését, azt, hogy Micha tényleg Ella személyiségéért, s nem a kinézetéért bolondult, és imádtam a csendes, érzelmes pereket közöttük. Ráadásul kaptunk két olyan mellékszereplőt Ella illetve Micha barátai személyében, akik bontakozó kapcsolatának igen nehéz nem drukkolni. Így összegzésként amondó vagyok, édes és tüzes, reményt adó, kis súlytalan csemegének tökéletes választás lehet ez a regény.

A regényben említett dalok:

Könyvinfók:


Jessica Sorensen

beleolvasó
moly
goodreads
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordító: Komáromy Rudolf
ISBN: 9789633995310
264 oldal, puhatáblás

Műfaj: new adult
Sorozat: A titok 1.
Elbeszélés módja: E/1, jelen idejű, váltott nézőpontú

Ki? Ella May Daniels & Micha Scott
Hol? Star Grove
Mikor? nyári szünet
Érzékiség? izzó
Szerelmi háromszög? nincs
Lezárás? boldog

#Kulcsszavak: alkohol problémák, autószerelő, barátság, második esély, öngyilkosság, piercing, rák, tetoválás, viszontlátás, zene

12.12. - Tekla könyvei
12.13. - Angelika blogja
12.14. - Deszy könyvajánlója
12.15. - Kristina blogja
12.16. - Insane Life
12.19. - MFKata gondolatai
12.20. - Kelly & Lupi olvas
12.21. - Media Addict
12.22. - CBooks
12.23. - Dreamworld
12.24. - Zakkant olvas

Nyereményjáték:

A blogturné valamennyi állomáson találtok egy-egy idézetet valamely testékszert viselő szereplőről. Annak a könyvnek a címét várjuk megfejtésként, amelyikben ez a karakter szerepel.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
„Az igazat megvallva furcsának találtam, hogy sokkal jobban beindul a tetoválásaimra és a testékszereimre, mint a többi felszedett lány. A fejemben zűrzavar volt, az ágyamban egy olyan lány, akinek nem kellett volna ott lennie, és elképzelésem sem volt, mit hoz majd a reggel.”
a Rafflecopter giveaway