Leylah Attar: 53 szerelmes levél


Shayda Hijazi a tökéletes feleség, anya és gyerek. Harminchárom éven át él az elvárások szerint, elrejti a titkait, eltemeti az álmait, és mindent megtesz azért, hogy a családjának biztos támasza legyen. Shayda Hijazi jó úton jár afelé, hogy saját maga legnagyobb ellenségévé váljon.
Troy Heathgate vad, mámorító, veszélyes: olyan férfi, aki mindig azt teszi, amihez kedve van. Az élet pedig engedelmesen hajlik meg az akarata előtt. Amíg az útjába nem kerül az egyetlen dolog, amiért mindent feladna, de sohasem lehet az övé.
A világ két külön sarkán születtek, ugyanazon a napon. Életük szőttese összeér, és minden megváltozik.
Az 53 szerelmes levél három évtizedet ölel át: szerelem, hűség, szenvedély, remény, boldogság és megváltás.

Leylah Attar különleges szerző. Nem ontja magából a regényeket, helyette éveket áldoz egy-egy könyvére, amelyek mind nagyon különböznek a többitől. Ám az egyedi történetekben akad azért ami közös: például az erőteljes, szívbe markoló téma választás vagy épp az érzelmes líraisággal átitatott próza. A magyar fordításban eddig megjelent A papírhattyú és A Serengeti köde engem totálisan levett a lábamról; intenzívek és felkavaróak voltak, ugyanakkor csodálatosak és roppant emlékezetesek. Épp ezért nem lehetett kérdéses, olvasni szeretném az 53 szerelmes levél című kötet is. Nem törődtem azzal, hogy az írók első munkája gyakorta nem olyan kiforrott, mint későbbi alkotásaik, sőt, arra sem pazaroltam sok gondolatot, hogy itt a fő téma egy tiltott kapcsolat. Minden idegszálammal egy újabb varázslatos utazásra készültem, a szemem előtt lélekfacsaróan szép szerelmes levelek és három évtizeden át kitartó, mindent legyőző szerelem csodája lebegett.
„Valahol minden évek szőttesében életünk összegabalyodott és rakoncátlan fonálként csomóba gubancolódott.”
Bizony azt kell mondanom, a cím és fülszöveg kissé megvezetett. Ráadásul nem csak hogy mást kaptam, mint amit vártam, de legmélyebb sajnálatomra ezúttal a kedvenc olvasmány avatása is elmaradt. Engem most ez a regény nem igazán tudott magával ragadni és lehengerelni. Hiába voltak részletek, amelyeket imádtam, olyanok, amelyeket ámulatba esve olvastam, ha mellette akadtak olyan fordulatok, amelyek előtt értetlenül álltam, illetve hiányzott a történet néhány számomra nagyon fontosnak érzett eleme.
Ami nálam a pozitívumok közé került:
✦ A bátor alaptéma választás. Szerintem igencsak kényes, de pont ezért káprázatosan erőteljes az elvárások és a vágy közti tépelődés, a kényszerűségből született választáshoz való hűség és a valódi szerelem közti őrlődés, mint fő motívum.
✦ Az írónő szerintem gyönyörűen bemutatta, hogy semmi sem csupán fekete-fehér, rengeteg árnyalat van a rossz és jó között.
✦ A szövegben sok-sok mély és bámulatosan szép gondolat kiáltott idézésért.
✦ A lepke metafóra, valamint a szürke egyhangúság illetve a mindent beragyogó fény közti ellentét csodálatosan vonul végig és szövi át a könyv egészét.
✦ Példaértékűnek találtam a főhős türelmét, amit a testi szerelemben még oly járatlan szeretője iránt tanúsított.
Ami bennem negatívumként csapódott le:
✦ Az, hogy mindvégig csak a hősnő nézőpontjából látjuk az eseményeket, bennem hiányérzetett hagyott. Míg így az ő szerelembe esését többé-kevésbe megértettem, azt nem sikerült meglátnom, vajon mivel és hogyan hódította meg oly menthetetlenül a férfi szívét. Vágytam volna, hogy akár csak egy-egy naplóbejegyzés, vagy soha el nem küldött szerelmes levél formájában, de bepillantást nyerhessek a főhős gondolataiba, abba, hogy a fellobbanó vágy hogyan fordult benne át izzó szerelemmé az évek előre haladtával.
✦ S ha már évek! Hiába a fejezetek elején szereplő pontos dátumok, a sok visszaemlékezéssel tarkítás kissé kuszává -, a több, hosszú évnyi időugrás pedig kissé töredezetté tett számomra a helyenként alaposan belassuló sztorit.
✦ Nekem úgy tűnt, mintha az írónő túlzóan sok fájdalmas, drámai fordulatot osztott volna ki a hősnőnek, hogy aztán a sok szenvedést, a hosszú vágyódást egy elkapkodott, túl meseszerűen egyszerű lezárással fizesse ki.
Plusz egy kis dohogás lezárás gyanánt: Bánatos vagyok, hogy néhány kurta kis emailt leszámítva egyetlen levél sem kapott helyet a lapokon. Persze értem én, hogy a regény 53 fejezetből áll, s akár mondhatnánk, hogy azok mindegyike egy-egy szerelmes levél, ám én sajnos nem éreztem őket annak.
Mindent összevetve, ha különleges olvasmányt keres valaki, szerintem nyugodtan vegye fontolóra az 53 szerelmes levelet, de azért mindenkit óva intenék attól, hogy túlzóan magas elvárásokkal vágjon bele a könyvbe.

✚ Troy valentin-napi üzenete Shaydának 2015-ből & 2019-ből

Könyvinfók:


Leylah Attar

beleolvasó
moly
goodreads

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Fordító: Boros Csilla Andrea
ISBN: 9789635970407
352 oldal

Műfaj: jelenkori románc
Sorozat: -
Elbeszélés módja: E/1, jelen idejű, Shayda nézőpontú

Ki? Shayda Hijazi & Troy Heathgate
Hol? Toronto
Mikor? 1982-2012
Érzékiség? izzó
Szerelmi háromszög? igen
Lezárás? boldog
Önállóan olvasható? igen

08.12. - Kelly & Lupi olvas
08.14. - Fanni’s Library (extra)
08.16. - Angelika blogja
08.18. - Hagyjatok, olvasok
08.24. - Veronika's Reader Feedera

Nyereményjáték:

Minden állomáson egy-egy lepkefaj nevének betűit kell helyes sorrendbe rakva beírnotok a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Segítség képen még a lepkék képet is megosztjuk.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)