Jennifer L. Armentrout: Oblivion - Feledés

Amikor Katy Swartz a szomszédomba költözött, rögtön tudtam, hogy baj lesz. Nagy baj.
Bajra pedig igazán nincsen szükségem, hiszen nem vagyok idevalósi. A társaimmal a Luxról érkeztem a földre, egy tizenhárommilliárd fényévre lévő bolygóról. Ráadásul ha valamiben biztos vagyok, az az, hogy az emberekben nem lehet megbízni. Félnek tőlünk. Olyasmikre vagyunk képesek, amikről ők csak álmodnak, és pokolian gyengének tűnnek mellettünk - mert azok is.
Kat azonban olyan közel kerül hozzám, mint még senki más. Akaratlanul is vágyok rá - és szeretném felhasználni a képességeimet, hogy megóvjam. Meggyengít engem, pedig én vagyok a legerősebb luxen, és az én feladatom, hogy védjem a többieket. Ez a hétköznapi lány tehát mindannyiunk végzete lehet. Hiszen a luxeneknek van egy hatalmasabb ellensége is - az arumok - akikkel szembe kell szállnom.
Ha beleszeretek Katyba - egy emberbe - nem csupán őt sodrom veszélybe. Talán mindannyiunk pusztulását okozom... de azt nem hagyhatom.

Jennifer L. Armentrout Luxen sorozata számomra az első osztályú ifjúsági fantasy (paranormális románc, ha úgy tetszik) megtestesülése. Nem csak, hogy lendületes, olvasmányos és fordulatos, de fölöttébb nagyra értékelem, hogy a kötetek előrehaladtával a történet képes volt felnőni. Tetszett, hogy a hangvétel fokozatosan komolyodott, hogy a tét egyre nagyobb lett, és igen, le sem tagadhatnám, azt is imádtam, hogy Kat és Daemon szerelme egy idő után átlépett a csak csókok fázison.
Ezek után nem hiszem, hogy nagy titkot árulok el azzal, ha bevallom, eléggé lelkesen vártam a Feledés megjelenését. Olyannyira, hogy bár tudtam, papíron kell a polcomra, azért biztos, ami biztos alapon az angol ekönyvet is beszereztem. Ráadásul hörcsögségemre ezúttal indok is kínálkozott: Nevezetesen, hogy míg a nyomtatott kiadás csupán az Obszidián tükörregénye, addig a digitális formátum tartalmazza az Ónix és Opál átiratát is. Ugyanakkor, mivel nyomokban azért képes vagyok önmérsékletet tanúsítani, későbbi jutalomfalatnak tartogatom azt a plusz 700 oldalacskát. S közben titkon azért abban reménykedem, hogy előbb-utóbb Miks-Rédai Viktória tolmácsolásában is élvezhetjük majd ezeket a részeket, mert nekem kimondottan tetszik a fordítás, s manapság ez szerintem külön kincs.
„– Messziről, nagyon messziről származunk.
A karja összeszorult a térde körül.
– Hogy érted azt, hogy messziről, nagyon messziről? Mert most a Star Wars főcímét látom magam előtt.”
Viszont essen néhány szó magáról a könyvről is, elvégre azért ragadtam volna billentyűzetet, vagy mi a szösz. Rögtön szögezzünk is le valami lényegeset: történetileg nem kapunk újdonságot a kötettől. Tehát, aki valami eszméletlen nagy dologra számít, szerintem picit csalódni fog. Ám ha valaki hozzám hasonlóan úgy áll neki, mint a dvd filmeknél szokás az extra lemeznek, akkor kellemes, mosolygós ráadásnak fogja találni ezt a regényt. Mert hisz itt van minden; a dögös és mufurc Daemon, meg a cukin könyvmániás Kat, no meg persze kettejük évődő csatározásai, és ráadásnak még a hebrencs Dee is színesíti a képet. Azaz megvan mindaz, ami miatt oly sokan rajongói lettünk a luxeneknek. Sőt, Adam jelenléte itt jóval hangsúlyosabb, de ezt a sebet inkább most nem tépném fel.
„Egy óceánnyi távolságnak kellett volna köztünk lennie. Úgyhogy természetesen egyenesen odamentem hozzá.”
Azt sem hozhatom fel a kötet mellett érvként, hogy milyen írtó remek Daemon gondolataiba bekukucskálni, hiszen az Eredet és az Ellenállás című részeket eleve váltott szemszögben tálalta az írónő. Mindazonáltal nekem jól esett olvasni, mennyire sokszor jutott eszébe Dawson, hogy mennyire marta belülről az öccse elvesztése, s mennyire aggódott Dee-ért. Természetesen ma már világos, hogy a kezdeti arrogáns, olykori kimondottan bunkó megnyilvánulásai mögött e túlságosan jól fejlett felelősségérzete volt az indok, de szerintem azért zabálnivalóan édes volt, ahogyan őrlődött a Katy iránt egyre növekvő vonzalma és az óvatos józan esze között. A szarkasztikus megnyilvánulásait természetesen még mindig imádtam, az önkritikáját pedig üdítőnek találtam. És az milyen cuki már, hogy rákeresett a Katy Kattant Kuckójára? #cenzúrázott, összefüggéstelen fangirlködés#
„– Miért vagy ekkora seggfej?
Halkan kuncogtam.
– Mindenkinek ki kell tűnnie valamiben, nem?
– Nos, remekül csinálod.”
Szóval Daemon sokadszorra is jött, és levett a lábamról. Hiába nem gyakorolta rám a Feledés ugyanazt a katartikus hatást, mint anno az Obszidián – elvégre itt előre tudtam, hol érkeznek a fordulatok -, tagadhatatlan, hogy ezt is imádtam. Más volt, de én nagyon élveztem, talán azért, mert tudtam, mi minden lesz még ebből. Rajongóknak szerintem totálisan kihagyhatatlan.

A regény trailere:

Könyvinfók:


Jennifer L. Armentrout

beleolvasó
moly
goodreads
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordító: Miks-Rédai Viktória
ISBN: 9789633995327
382 oldal, puhatáblás

Műfaj: paranormális ya
Sorozat: Luxen 1,5.
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, Daemon nézőpontú

Ki? Katy Swartz & Daemon Black
Hol? Ketterman (Nyugat-Virginia)
Mikor? nyár vége- ősz
Érzékiség? ártatlan
Szerelmi háromszög? nincs
Lezárás? egyelőre boldog
Önállóan olvasható? igen

#Kulcsszavak: baleset, barátság, blog, csata, földönkívüliek, gyógyítás, szomszédok

01.05. - Angelika blogja
01.07. - Deszy könyvajánlója
01.11. - Insane Life
01.13. - Kelly & Lupi olvas
01.15. - Media Addict

Nyereményjáték:

Ezúttal minden állomáson más-más - a Luxen sorozatra vonatkozó - kérdést találtok, amelyekre könnyűszerrel tudtok helyesen válaszolni, ha olvastátok a korábbi köteteket.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
Főként hol játszódik a történet? (pl: országrész)
a Rafflecopter giveaway