Sandra Brown - Tempest in Eden - Vihar az Édenkertben


Fülszöveg: Shay Morrison híres aktmodell, neves művészek örökítik meg gyönyörű alakját. Testének bájait nem rejtegeti, ám szívébe, ahol szerencsétlen házasságának titkát őrzi, senki nem láthat bele.
Amikor anyja hét évig tartó özvegység után váratlanul újra férjhez megy, Shay meglátogatja az „ifjú párt” a férfi vidéki házában. Itt azonban nem csak anyja szerelmével, hanem annak felnőtt fiával is megismerkedik. Mégpedig nem akármilyen körülmények között: véletlenül pillantja meg a zuhany alól kilépő meztelen Iant, akinek szépsége lenyűgözi, tekintetének ereje megbabonázza.
Gyakran futok bele abba a véleménybe, hogy Sandra Browntól a krimiket érdemes keresni, mert a régi románcai nem érik utol minőségben azokat. Óvakodnék ettől az általánosítástól. Nekem mindig kellemes, néhány órás kikapcsolódást fognak nyújtani. Az a féle egyszerűség jellemzi őket, ami garantálja, hogy míg a lapokba temetkezek, elfelejthetem az élet gondjait. Szimpatikus, még ha néha kissé sarkítottan is ábrázolt karakterek, kedves szerelmi egymásra találások.
Tetszett a fülszöveg ígérte történet. Érdekesnek éreztem, hogy a főszereplő egy tiszteletes, akit semmiképpen nem jellemezhet az a szexuális szabadosság, amit a hősnőről foglalkozása miatt mindenki feltételez. Egy szabad szellem és egy konzervatív hívő. Emellett az ellentét mellett számítottam a férfi belső vívódásainak megjelenítésére is. A műfaj könnyed keretei között meg is kaptuk ezt, de szerintem érdekesebb lehetett volna, többet adhatott volna lelkileg, ha a témát alaposabban kibontja az írónő, ahelyett a gyors befejezés helyett, mint amit ennek a könyvnek adott.
Akadtak komikus helyzetek - indításnak rögtön az ádámkosztümös lelkipásztor találkozója újsütetű mostohahúgával - és értékeltem, hogy a szerelmesek különbözőségük ellenére csodásan kiegészítették egymást. Ám Shay-ről némely megnyilvánulása miatt egy dacos, elkényeztetett nő képe alakult ki bennem s ezt nehezen egyeztettem össze azzal, amilyennek a könyv végén láttam. Ian vadítóan szexis, tisztességes férfi, de mintha hamar megadta volna magát. Hát igen, túl rövidre sikerült ez a regény...
Nem tartogatott nagy meglepetéseket, de aranyos történet volt.

A könyvért a MAECENAS KIADÓnak tartozom köszönettel.

2011/12
Contemporary/1.