Google reader balra el... változások jobbról be

Már egy ideje tudjuk, de most, az utolsó héten tudatosult igazán, hogy az eddig emailjeinktől mindössze egy plusz kattintással elérhető blogolvasónk eltűnik az életünkből. Igen, a google megszünteti reader szolgáltatását július elsejével. De semmi pánik!
A későn ébredőknek, és a hozzám hasonlóan halogatóknak is maradt egy nyúlfarknyi ideje, hogy az összegyűjtögetett kedvenceik listáját megmentsék az enyészettől. Semmi más teendő nincs, mint használni a google takeout szolgáltatását. Egyszerű és gyors. Ám ez még nem oldja meg azt a problematikát, hogy a reggeli kávé mellé hogyan jusson hozzá az ember a napi blogbejegyzés betevőjéhez. Erre is van több megoldás persze, például a bloglovin' nevű site (A további lehetőségekről nagyszerű posztot írt Nancy.), amelyre az én választásom esett. 
Használata pofonegyszerű:
A gyors regisztrálás követően el sem lehet téveszteni a nagy kék gombot, amin Import from Google Reader felirat díszeleg. A kattintást követően ugyan figyelmeztet minket a rendszer, hogy a művelet eltarthat egy ideig, de még az én nem csekély kis listámmal is megküzdött pár másodperc alatt. Ha esetleg a nagy váltás meghozta volna a kedvet, hogy eztán még több olvasnivalót kapjunk szép listába rendezve, a jobb felső sarokban bármikor közvetlen rákereshetünk a kiszemeltekre. Egy tipp: nekem úgy tűnt a legkönnyebbnek, hogy az éppen csábítónak talált honlap url-jét bemásoltam a kereső mezőbe, és a találat mellett már kattintottam is a follow ikonjára, biztos, ami biztos alapon, mert nehogy a végén valami hasonló nevű honlap kerüljön az elmentettek közé. A betallóztatással végezvén én még szántam egy kis időt arra is, hogy listákba rendezzem az általam követetteket, hogy ezáltal remélhetőleg hatékonyabban tudjak közöttük navigálni.

Sok bloggert láttam azon morcogni a napokban, mi lesz most, hogy eltűnnek a rendszeres feliratkozók. Bízom benne, aki szívesen jött eddig, eztán is visszatalál vagy így, vagy úgy. A magam részéről két dolgot tehettem, hogy megkönnyítsem az engem olvasni vágyók dolgát.
  1. Follow Angelika blogja on FacebookEgyrészt elindult a blog saját facebook oldala, ahol hosszas, dühöngésekkel teli, technikai anomáliákkal való küzdelmet követően eztán naprakészen meg fog jelenni minden új bejegyzés kattintható link formájában. S természetesen ha valami érdekességet találok majd - pl: ingyenes kindle ebookokat - biztosan a megosztásra fogok kattintani.
    Érdemes lehet tehát nyomni egy like-ot az Angelika blogja facebook lapjára!
  2. Másrészt pedig, aki hozzám hasonlóan a bloglovin' mellett dönt, az használja bátran a következő gombocskát a feliratkozáshoz:Follow on Bloglovin