Abigail Roux - Warrior's Cross


goodreads amazon book depository
Cameron Jacob olyan, akár egy nyitott könyv. Átlagos felszolgáló, normális barátokkal, unalmas hobbival, ártalmatlan kutyákkal, semmi titok... kivéve hogy fülig belezúgott a kedd esténként egyedül vacsorázó, magas, sötét, borzasztóan jóképű férfiba. Egyetlen Julian Cross-szal töltött szenvedélyes éjszaka után Cameron élete a feje tetejére áll, és mindössze Julian szerelmében és elkötelezettségében bízhat. Ám egy hétköznapi és egy szokatlan élet találkozásakor kiderülhet, hogy a bizalom és félelem kéz a kézben járnak, s a szerelem mindössze egy lépésnyire van a halálos veszélytől.

Főszereplők: Cameron Jacobs & Julian Cross
Chichago - jelenkor

Sorozat: Cut & Run-hoz kapcsolódik 
Műfaj: M/M
Kiadó: Dreamspinner Press
Megjelenés: 2009. augusztus

303 oldal, ebook

Ha a múlt év legnagyobb olvasási élményeit kellene megneveznem, biztosan az elsők között szerepelne, hogy végre elkezdtem megismerkedni a sokak szemében tabunak számító M/M műfajjal. Régóta kerülgettem már itt-ott belekóstolva, de sosem találtam olyan igazán nekem való történetet vagy szerzőt, így nem is rántott magával ez a világ. Ám tavaly sok nézelődés, értékelés olvasgatás, tapasztaltabbakkal váltott emailek tömkelege után összeállítottam magamnak egy top 10-es listát, hogy na, ezeket érdemes lehet alaposan szemügyre venni.
A tumblr-en tomboló rajongás áradat miatt úgy döntöttem, Ms Roux Cut & Run sorozatába vetem bele magam először. Ha nem is első regényre, de másodikra mindenképpen hatalmas szerelem lett részemről. Az ötödik kötetben Julian Cross és párja csatlakozott, ha nem is önszántukból, Ty & Zane kettőséhez, ám engem akkor annyira fogva tartott a rajongói üzemmód, hogy az ő saját történetüket átugorva vetettem magam a folytatás sorai közé, azzal a felkiáltással, hogy majd pótolom, ha kissé lecsillapodtam. Ennek most érkezett el az ideje.
A fiatal, naiv, csendes Cameron felszolgáló Chichago egyik elegáns éttermében, ahol minden kedd este megjelenik egy titokzatos, jóképű férfi, hogy miután a tulajdonossal pár szót váltott, egyedül költse el többnyire a napi ajánlatból álló vacsoráját. Bár Cameront elmondhatatlanul vonzza a hallgatag férfi, nem meri ezt kimutatni. Viszont Julian, aki életének minden napja halálos veszélyekkel teli, és tudja, nem lenne szabad senkit ebbe belekevernie, képtelen ellenállni vágyainak, és egy napon megteszi az első lépét, esti sétára invitálja Cameront. Az első, szenvedélyes éjszakát követően egyre több időt töltenek együtt. De Julian sok dologba nem avatja be Cameront, aki egyre bizonytalanabbnak érzi magát, és kettejük kapcsolatát. Majd Julian múltja és munkája veszélybe sodorja mindkettejük életét, és úgy tűnik, a nyugodt, közös jövő csak álom marad.

Pro:
  • Az írók igényes stílusára nem lehet panasz.
  • A háttértörténet. Igazi anti-krimifaló vagyok, így hát nekem egy kis titokzatosság is képes feladni a leckét, és alaposan meg tudok lepődni fordulatokon. S mit ne mondjak, itt volt egy pillanat, amikor bennem rekedt a levegő a döbbenettől.
  • A szárba szökkenő vonzalom ábrázolását elbűvölően édesnek, és életszerűnek találtam. Élvezettel olvastam, ahogyan Cameront egyre jobban beszippantotta a plátói szerelem érzése. Ahogy türelmetlenül várta mikor lesz ismét alkalma pár, ha csak rendelésfelvételhez is szükséges, szót váltani a névtelen úriemberrel. Azt az izgalmat pedig, amikor végre megtudja a férfi nevét… és egyáltalán, azok a lopott pillantások is… olvadtam.
  • Mindig képes levenni a lábamról, ha egy határozott és veszedelmes férfit elgyengítenek az érzelmek, és képes megnyitni magát a szerelemnek. Julian pedig nem igen titkolta mennyire oda van Cameronért, a száraz humorát pedig különösen élveztem.
“Would you believe me if I told you I was shot?” he finally asked with a mischievous glint in his black eyes.
Cameron stared at him. “Shot? Like, shot? By a gun?”
Julian tilted his head and nodded. “It’s hard to be shot with a knife.”
  • Prestonért egy hatalmas piros pont. Aki szereti a hidegvérű, karót nyelt inasokat, az kedvelni fogja Julian munkatársát is.
“Preston,” Julian’s hoarse voice said from under one of the pillows. “Please kill me,” he requested miserably.
“I’m sorry, sir, but that will have to wait. You have a visitor,”
Kontra:
  • Cameron elbizonytalanodásai próbára tették a türelmemet. Nem azért, mintha a félelmei ne lettek volna érthetőek, hanem mert amikor úgy tűnt, végre bízik a kapcsolatukban, elég volt pár kérdés egy munkatárstól, és ő megint tele volt kétségekkel.
  • Értem én, hogy Julian munkája veszélyes, és jó ha teljes körülötte a titokzatosság. De még a regény végére sem sikerült kristálytisztán átlátnom, milyen indítékból, és pontosan kinek is dolgozik ő, no meg Preston, és Blake akkor most ki is tulajdonképpen.
“He’s the kind of man who if you gave him a gun and told him he had two choices—“shoot one of your dogs or shoot yourself in the head”—he’d put the gun to his ear and pull the trigger.”
“Hell, Jules, you’d do the same thing if someone did that to you and your goddamned cats,” Blake said in amusement.
“No,” Julian murmured with a shake of his head. “No, there’s a third option. People like us, we’re third-option people. We take the gun, stuff it in the person’s mouth, and eliminate the problem. Walk off into the sunset with our kitty.”
  • A cselekmény egészen lassú folyású szinte a regény legvégéig, ahol alaposan felgyorsulnak az események.
Összességében élvezetes történet arról, két teljesen különböző férfi hogyan képes szerelembe esni, majd megismerni egymást, s végül még mélyebben megszeretni a másikat… némi titokkal és izgalommal körítve. Önálló kötetnek, a műfajba való bevezetésnek – már csak a visszafogottam testi szerelem ábrázolás folytán is - kitűnő választás szerintem, de a Cut & Run sorozattal összehasonlítva teljesen más hangvételűnek találtam, s engem kevésbé ragadott magával, mint azon regények bármelyike.

Értékelésem: