Devney Perry: Indigo Ridge


Winslow Covington az élet, a szabadság és a törvények híve. A Montana-beli Quincy új rendőrfőnökeként mindenáron bizonyítani szeretné a helyi közösségnek, hogy az állását nem nagyapja, a polgármester befolyásának köszönheti.
A nagypapája szerint csak egyetlen dolga van: jóban lenni a város alapítóival, az Eden családdal. De nem könnyíti meg a helyzetét, hogy egyéjszakás kalandja volt a legidősebb Eden fiúval. Mentségére szóljon, hogy nem is sejtette, hogy a jóképű és megnyerő idegen, aki elcsavarta a fejét a városban töltött legelső estén, Quincy első számú családjának tagja.
Óriási hiba volt a liezon Griffin Edennel, és próbál megfeledkezni róla. A férfi elviselhetetlen, öntelt és rendszeresen emlékezteti, hogy nem közülük való. Winslow próbálja elkerülni Griffint, de amikor holtan találnak egy nőt az Eden-birtokon, kénytelenek együttműködni.
A nyomok arra utalnak, hogy a tettes a város egyik lakója, és Griffin rájön, hogy nagyon alábecsülte Winslow-t. A gyönyörű és intelligens nő ellenállhatatlannak bizonyul. Számára. És a gyilkos számára is.

moly goodreadswebshop

Sorozat: Eden család 1.
Kiadó: Kossuth Kiadó
Fordító: Nimila Zsolt
ISBN: 9789636361181
382 oldal


Bár Devney Perry még csupán most mutatkozik be magyar nyelven, számomra azonban nem teljesen ismeretlen az írónő. Először akkor figyeltem fel rá, amikor egy író-olvasó találkozó névsorát átböngészve láttam, hogy bizony jó néhány, nagyszerű fogadtatásra lelt, kisvárosi románc sorozatot alkotott már. Aztán idén tavasszal egy NFL sztárságból egyetemi futball edzősködésre váltó egyedülálló apuka történetével – The Coach - végképp levett a lábamról.
Ezért örültem annyira, amikor kiderült, a Kossuth Kiadó látott fantáziát benne, és belevág egyik sorozatának kiadásába. A montanai Quincy-ben játszódó Eden család széria Anne és Harrison Eden hat felnőtt gyermekének párra találásáról szól (sorrendben: Griffin, Knox, Talia, Eloise, Lyla, Mateo), ám aki teheti a két kiegészítő novellát se hagyja ki, hiszen az egyikben a szülők múltjába pillanthatunk be, a másikból pedig kiderül, ki az a Cleo, akit említenek az első kötet, az Indigo Ridge lapjain. S ha már említés, a szerzőnek szokása kikacsintani hűséges olvasóinak. Például az IR hősnőjének nem más a mentora, mint az a Cole Goodman, aki a Mayson Jar trilógia első része, a The Birthday List főhőse.
„Olyan természetesen mélyült el a kapcsolatunk Winn-nel. Mintha csak egy rövid útra indultam volna, de hátrapillantva kiderült, hogy nem métereket, hanem kilométereket tettem meg. Egyre messzebb és messzebb jutottam, míg egyszer csak nem volt visszaút.”
Devney Perry tehetséges mesélő; prózája könnyed és gördülékeny, jó érzékkel vegyíti a hangulatteremtő leírásokat és a történetet ügyesen vezető párbeszédeket. Nagyon szeretem, hogy rendre váltott nézőpontú narrációt választ, valamint, hogy főszereplői érettebb karakterek, akik románcára nem jellemző a félreértésekből született összeveszések. Nem volt ez másként ebben a regényében sem. A könyv mindvégig olvastatta magát, még ha a fordítás nem is volt a legtökéletesebb. Tetszett az alapötlet, hogy az instant vonzalomból kialakuló szerelem mellett egy bűnügyi nyomozás alakulását szintén figyelemmel kísérhetjük, s értékeltem, hogy ez a két szál kellemesen megfért egymást mellett, miközben egyik sem uralta el a történetet. Ráadásul egy frappáns plusz csavarnak köszönhetően a tettes személye számomra abszolút meglepetés volt, még ha a történések egy részére erősen gyanakodtam is. Emellett mindenképp meg kell említenem, milyen roppant mód megkedveltem a hősnőt. Imádtam, hogy Winslow Covington mennyire egyenes, őszinte nő, aki tudja mit akar és nem riad vissza a nehézségektől.
„Mindig emlékeztetett rá, hogy a rossz idők egyszer véget érnek. Hogy be lehet gyógyítani a sebeket.”
Mindezek ellenére sajnos csupán közepes élményt tudott nyújtani számomra az első Eden kötet. A könyv eleji felvezetőt kissé hosszúnak találtam, míg a lezárást kapkodóan gyorsnak éreztem. Ám leginkább a szerelmi szál elnagyoltsága, helyenkénti kidolgozatlansága zavart. Griffin és Winslow románcának kezdete annyira csak leírás szerűén jelent meg, hogy képtelen voltam teljesen átérezni a vonzalmukat. Későbbi, érzelmesebb pillanataikat élveztem ugyan, de akkor sem tudtam lerázni az érzést, hogy kapcsolatuk születésének fontos mozzanatairól lemaradva csak valahol kettejük sztorijának közepén kapcsolódtam be.
Ám ez ne bátortalanítson el senkit! Az Indigo Ridge mindent összevetve kellemes olvasmány. Aki kedveli a kisvárosi helyszíneket, a cowboy főhősöket és nincs ellenére némi krimi szál, adjon egy esélyt Devney Perry írásának.
 
11.13. - Kelly & Lupi olvas
11.15. - Angelika blogja
11.17. - Fanni’s Library

Nyereményjáték:

Mostani blogturnénk minden állomásán egy-egy képet találtok, a feladat az azon szereplő tv-sorozat címét megírni a rafflecopter megfelelő dobozába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)