Túl a sokadik x-en...

Egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban.

Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!

Erősen gondolkodtam, rá merjek-e bólintani erre a turnéra, hiszen be kell látnom, hogy sem a megmondó posztok írásában, sem az ego / 'ismerjetek meg' bejegyzésekben, de még csak a rovat jellegű, pipálós, gyűjtős stb típusokban sem jeleskedek. Nekem a blogolás első, másod és harmadsorban is a könyvekről szól. Imádom őket. Úgy érzem, mindig is hozzám tartozott az olvasás szeretete, és még a számomra egyszer fogyaszthatónak titulált történetekben is mindig találok valamit - ha csupán apróságokat is -, ami gazdagított így vagy úgy. Nagyon bízom benne, hogy az írásaim képesek ezt közvetíteni, és át tudják adni, hogy folyamatosan igyekszem nyitott szívvel és gondolatokkal fogadni mindazt a csodát, amit a könyvlapok rejtenek. Így aztán remélem, elnézitek nekem, hogy én ezúttal is rájuk, a regényekre koncentrálnék, és a huszanegynéhány kérdésből csak pár olyat csemegéztem ki, ahol magam helyet őket tolhatom előtérbe. Mert hiszen ez lenne itt a lényeg: Ismerjétek meg, olvassátok el, és szeressétek meg ezeket a szépségeket.

  • Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz? Azon belül mi alapján szelektálod a könyveket - mi alapján választod ki, mi az, amit olvasol és mi az, amit nem?
A romantika szál számomra olyan, mint macinak a méz, igen nehezen tudok ellenállni neki. Épp ezért a felnőtt románcokra szinte képtelen vagyok nemet mondani, de a mostanában egyre nagyobb teret hódító new adult műfajt is mintha kimondottan az én bűnbeesésemhez tervezték volna. Emellett viszont olykor engedek a kíváncsiságomnak, és elkalandozok a komfortzónámon túlra. Szerencsére! Mert így megismerhettem, és rajongója lehettem nagyszerű új sorozatoknak. Történelmi fikció műfajban A halál szolgálólányai nagy kedvenc lett, alig várom, hogy érkezzen a folytatás. Fantasy fronton engedtem a Titti lelkes ajánlóitól szárba szökkent vágynak, és megismerkedtem a Vas Druida szériával, amibe menthetetlenül belezúgtam. Ühm, nem szimplán megtetszettek Mr. Fürtöske kalandjai, de komolyan fontolgatom az eredeti nyelvű, papír alapú beszerzést is. Végül, de nem utolsó sorban megemlíteném a ya-k csalóka világából Susan Ee remek írását. Annak ellenére, hogy számtalanszor jártam már úgy, hogy a sokak által élvezett ifjúsági sztorik nekem nem nyújtották ugyanazt, belevágtam, és teljesen rabja lettem. Talán mert angyalok, disztópia, éledező románc, és izgalmas kalandok mind megfértek ugyanabban a történetben.

  • Mennyi blogturnén vettél már részt?
Ez a 33. blogturné klubos bejegyzésem, azaz pontosan az eddigiek egyharmadában vettem részt, s így ezeket a gyönyörűségeket olvashattam, és pakolhattam fel a könyvespolcomra:

Nyugalom tengere
Pokoli gyönyör
Drew & Fable
Ha esélyt adnál
Kihasznált alkalom
Lola és a szomszéd srác
Létezik térkép a szerelemhez
Angyali szövetség
Gyönyörű esküvő
Reménytelen
Visszafojtott lélegzet
Fogadom
Szeretni bolondulásig
Elválaszt az idő
Ónix
Szerethetetlen
Angyalok bukása
Érintés
Angyali gonosz
A csábítás kilenc szabálya
A fehér macska
Színjáték
Örök kaland
Veszedelmes sorscsapás
Milyen is a boldogság
Örökké a csajom
Ha az enyém lennél
Üldöztetve
Elakadó lélegzet
Soha már
Angyalvágy
Gyilkos kegyelem
  • Melyik könyv tetszett a legjobban a 100 turnés regényből? Vagy melyik 3?
Ez egy roppant gonosz kérdés! Volt amelyikben ez a vonás, volt amelyikben az tetszett nagyon-nagyon. De ha csak hármat emelhetek ki, akkor:
  1. Üldöztetve, mert izgalmas, humoros.. egyszerűen rohadt jó, már bocsánat a kifejezésért.
  2. Reménytelen, mert a szerző elképesztő ügyesen teremt édesen romantikus, de szívet kitépően fájdalmas pillanatokat is.
  3. Kihasznált alkalom, mert annyira más, mint a szokványos romantikus történetek.
  • Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?
Soha semmire nincs biztosíték, így bizony akad, amikor mellényúlok. Van, hogy olyan nagyon, hogy jobbnak látom azt is elfelejteni, hogy szemet vetettem rájuk. Számomra az Őrző és a Végtelen napok volt az a két könyv, amit elkezdtem, de be sem fejeztem, mert annyira nem sikerült egy hullámhosszra kerülni velük. Nem is vettem részt ezekben a turnékban. Azok közül, amelyeket végigolvastam, sem volt mindre igaz, hogy lesodort a lábamról, ahogy annak bizony hangot is adtam. A Fehér macska, és a Soha már esetén rezeg a léc, lehet, hogy a következő felvonásra már nem nevezek be, azon egyszerű okból, mert bár izgalmas kitérők voltak, de nem tudtak többé válni számomra. A Szerethetetlen esetén pedig az alaptörténet bár nagyon az én ízlésemnek való lenne, de a szerzőnő stílusa már kevésbé, ezért valószínű, ennek a folytatását szintén ki fogom hagyni.  

  • Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez?
Több okból kifolyólag viszonylag ritkán vállalom fel a kampányfőnöki tisztséget, így mind a három alkalom emlékezetes a maga módján. Sarah MacLean sorozatával ízig-vérig történelmi romantikus szériát üdvözölhettünk a blogturnéztatás világában, és a műfaj nagy szerelmeseként szerettem volna bábáskodni az eseményeknél. Reményeim szerint olyanok figyelmét is felhívtuk erre, s az ehhez hasonló történetekre, akik eddig inkább csak a jobban sztárolt regényeket vették észre. Colleen Hoover regénye annyira beette magát a bőröm alá, hogy angolul és magyarul is elolvastam, a folytatás pedig dedikálva várja a polcomon, hogy jutalomfalatként egy-egy kurta fejezetnyit kényeztessen a nap végén. Persze, hogy szívesen bíbelődtem körülötte. Tarryn Fisher esetén hallgattam azokra a külföldi bloggerinákra, akiket évek óta követek, és belevetettem magam az egyedinek ígérkező történetbe. S valóban annyira különc a románcok között, hogy jó érzés volt, hogy népszerűsíthetem.

Bízom benne, hogy szervezett keretek ide vagy oda, méltónak bizonyultam a könyvekhez, és hozzátok, kedves olvasók. Remélem, a következő kerek számnál ismét találkozunk, újabb nagyszerű élményekkel gazdagabban!



a Rafflecopter giveaway