Ch-Ch-Changes / Változások

Furcsa dolog az élet, állandó mozgás és változás, ráadásul igen csak van érzéke az időzítéshez. 2013 például hivatalosan is a nagy változások éveként fog bevonulni könyvkukac létem történelem könyvébe. Ám ahelyett, hogy most átcsapnék szentimentális hangulatba, álljanak itt csupán azok a tények, amelyek hatással vannak / lesznek a blog mindennapjaira.

Nyáron csatlakoztam az ekultura.hu csapatához, ezzel részben magam hitetlenkedésének fityiszt mutatva,
részben pedig önmagam árnyékát átugorva, mert soha nem hittem volna, hogy pár gondolat bepötyögésétől valaha ilyen messzire jutok. Ennek folyománya, hogy némely regényről csúsztatva érkezik a beszámoló, s az alján ott szerepel egy jelzés, hogy a tartalom máshol is megtalálható. Ám aggodalomra semmi ok, a regények választása és a róluk írt mondatok egyaránt angisok maradnak... szerintem nem is igen tudnék kivetkőzni magamból. Most épp a Gabo Julia Quinn újdonsága integet felém a polcról, szóval hamarosan az kövekezik.

Augusztus utolsó napjaiban az a szerencse ért, hogy meghívtak, legyek ott egy idehaza egyedülálló kezdeményezés első lépéseinél. Megalakult a Blogturné Klub, amely céljául tűzte ki, hogy elsősorban ifjúsági és a manapság egyre nagyobb népszerűségre szert tevő new adult regényeket népszerűsítse. Az elkövetkező hetekben az őszi Könyvmolyképző és Maxim újdonságokról lehet majd véleményeket és érdekességeket olvasni, sőt, minden regény esetén nyereményjátékra is lehet számítani.
A klub naptára jelenleg a negyedik napjánál tart Üvegtrón programjában. Nálam a könyvről Szinna múlt évben szólt elismerően. S hogy mi a további műsor? Meglepetés... de annyit elárulhatok, nem fogtok csalódni. Kíváncsiaknak segítségül ott megjelenés figyelő bejegyzés. ;)


A magyar könyves közösség egy része számára az elmúlt napok fogalmazzunk úgy, viharosak voltak. Én úgy éreztem magam, mint Dorothy, akit a forgószél Óz birodalmába repített, azzal a különbséggel, hogy nekem még Totóm sem volt, akinek kissé remegő hangon odasúghattam volna, 'ez bizony már nem Kansas', izé, akarom mondani, az, amit eddig szerettünk. Sokan csomagoltak, és végleg maguk mögött hagyták a magyar könyvmolyok könyves játszóterét. Megértem a döntésüket, magam is hezitáltam, mert tagadhatatlan, hogy megtört a bizalmam és sajog a lelkem, mégis úgy döntöttem, nem égetek fel magam mögött minden hidat, helyette inkább takaréklángra kapcsolok. Tehát kedves ismerőseim, figyelőim, @SzAngelika továbbra is létezik... csak most kicsit befordul regenerálódni.

Ám e döntésem nem azt jelenti, hogy fél szememet ne tartanám távozó barátaimon. Lelkesen követek mindenkit facebookon, blogolvasóim tartalmát is rendszeresen ellenőrzöm, s igen, ott vagyok a goodreads-en is, ahogyan voltam eddig is. Talán csak az a különbség, hogy megkaptam a végső lökést, hogy letisztázzam, és aktívabban használjam a profilomat. Polcolgatok, jelölgetek, az értékeléseknél pedig igyekszem a csillagocskákról a szövegesekre átszokni. Tán az angolt se ártana gyakorolni...
Akik szívesen tagjává válnának a nemzetközi könyvmániások gyűjtőhelyének, azoknak sokat segíthetnek Gretty és Nima útmutatói. S nem árt arról is tudni, hogy a magyar közösségen kívül létezik még egy csoport, a Molyklub, ahová érdemes lehet csatlakozni.

Aki egy kicsit is ismer, tudja, megszállottan post itezem a regényeket, az elolvasóm tokja pedig mindig rejt egy jegyzetlapot, hogy feljegyezzem, hol akadtam olyan mondatra, amelynek az idézet gyűjteményemben a helye. Soká kerestem a megoldást, hogyan vezethetném őket online egy olyan helyen, amit én uralok. Pláne milyen jó lenne, ha minden gubanc és különösebb fakszni nélkül tudnék posztolgatni bármit, aminek egy kicsit is köze lehet az olvasásmániámhoz. S tudjátok mit, nem értem, miért nem jutott eszembe korábban, hogy a tumblrt mintha erre teremtették volna.
Így, aki nem un még engem, az nyugodtan nézzen el a megjelenésében erősen minimalista, de gyakori apró frissítéseket tervező Angelika blogja plusz oldalra. Angol és magyar nyelvű idézetekre, villanásnyi gondolatokra, hangulat keltő zenékre, szemgyönyörködtető képekre, bölcs mondásokra, esetlegesen fangirlös kirohanásokra tessék szíves felkészülni.

Persze ettől az értékelő bejegyzések maradnak itt, a már bejáratot helyen, ahol mindenféle egyéb kötelezettségeim miatt közel sem tudtam / tudok olyan aktív lenni, mint szeretnék. Ezért elnézést mindenkitől, igyekszem orvosolni a problémát rögtön két féle kezeléssel is próbálkozva:
Egyrészt ott a blogturnés szereplés, amelyben nyolc regényről várhattok tőlem is beszámolót. Bizony, fürdőzöm a jobbnál jobb regényekben! :)
Másrészt régóta érlelődik bennem egy új bejegyzés fajta honosításának ötlete. Jegyzetlap főcímke alatt tervezek rövidebb, listásabb, kivonatosabb módon szót ejteni  mindazon regényekről, amelyek talán nem ihletnek 800 szavas értekezésre, de szívesen megosztanám veletek, milyen gondolatokat jegyeztem fel olvasásuk közben arra a bizonyos jegyzetlapra. Mit szóltok?

Végezetül pedig álljon itt a címet ihlető David Bowie klasszikus, a Changes:



Megtaláltok:
goodreads * moly

Könyvértékelések: blog
Akciók, rövid hírek, ingyen kindle ebook emlékeztetők: facebook
Idézetek, képek, mondások, miegymás: tumblr