Brittainy C. Cherry: The Fire Between High & Lo - Tűzeső

Lángolt a lelke, és megperzselt mindenkit, aki túl közel került hozzá.
Volt egyszer egy fiú, Logan. Szerettem, pedig mindenben az ellentétem volt. Én táncoltam, ő mozdulatlanul állt. Ő mindig csendben volt, nekem szünet nélkül járt a szám. Neki meg kellett harcolnia minden egyes mosolyért, én azt sem tudtam, mi fán terem a komorság. És amikor megláttam a benne lakozó tüzet, már nem tudtam elfordulni tőle…

A hamuból új életre keltek, majd megint hamuvá égtek.
Úgy tűnt, nem illünk egymáshoz, mégis együtt voltunk az igaziak. Aztán egy elsietett döntés nyomán elveszítettem. Ez a döntés megváltoztatta az életünket. De néhány levegővétel, néhány elsuttogott hang, néhány pillanat erejéig ő is szeretett engem, szívből, igazán.

Oscar Wilde mondta egyszer: minden szentnek van múltja, és minden vétkesnek van jövője, s én szerfelett igaznak érzem ezeket a szavakat. Talán pont ezért szeretem annyira az olyan könyveket, amelyben a rosszfiúk jó útra térnek, amelyben létezik második (s néha harmadik) esély, és amely fennen hirdeti, hogy a múlt nem határolja be a jövőnket. Márpedig a Tűzeső pont ilyen történet. Csoda-e hát, hogy immár harmadszor vettem kézbe?
„… szabad lelkek voltunk, és ha kellett, táncra perdültünk akár a tűzzel is.”
Jóllehet az idő múlásával alaposan megcsappantak az újraolvasásaim, hiszen mindig akad valami új, valami izgalmasnak és érdekesnek ígérkező sztori, amibe belevethetem magam, azért időről-időre akad olyan regény, amely vissza-visszahív magához. Brittainy C. Cherry gyönyörűséges szavaiból szőtt szívmelengető románcok pedig határozottan ezt a kategóriát képviselik. Így eshetett meg, hogy bár már kétszer átéltem Logan és Alyssa szerelmének minden fájdalmas, és minden szívmelengető pillanatát, kevéssel azt követően, hogy kézhez kaptam a magyar kiadást, ismét a sorok között elveszve találtam magam.
„Voltak benne mélypontok, és voltak benne csillagokig nyúló csúcsok.”
És bizony újfent imádtam minden percét. Mivel az összes fordulat, valamennyi gyötrő és édes momentum beleégett már a szívembe, azt hihetnénk, csak felületesen átlapoztam, mindössze itt-ott megállva, bele-beleolvasgatva a szövegbe. Ám mi sem állhatna messzebb az igazságtól. Ismét együtt szenvedtem, reménykedtem, aggódtam és örvendeztem a szereplőkkel minden egyes pillanatot. Akadtak jelenetek, amelyeknél elidőztem csöppet; vagy, mert szükségem volt egy percre a riadtan dübörgő szívemet lecsillapítani, hisz tudtam, mekkora szenvedést hoznak majd az elkövetkezendő fejezetek, vagy, mert a léleksimogató boldogság minden cseppjét teljes valójában szerettem volna kiélvezni.
„… szikrákat gyújtott a lelkemben...”
Azt hiszem, ebben rejlik az Az vagy nekem sorozat köteteinek varázsa, az ember szívéhez és lelkéhez szólnak. Nem eget rengetően csavaros fordulatokkal érnek el átütő hatást, hanem a lírai szépségük taglóz le minket. Csodálatosabbnál csodálatosabb sorok bámulatosan gyönyörűséges egésszé állnak össze, s ahogyan a Lebegés esetén, úgy itt is alig győztem bejelölgetni a kedvenc részeimet. Viszont mivel vétek lenne bárkit megfosztani az élménytől, hogy önmaga fedezhesse fel a történet elragadó szépségét, erőt veszek magamon, s mindössze az öt legkedvencebb idézetemet másolom ide:
„… az otthont nem egy bizonyos hely jelenti, hanem az, amit egy olyan személy iránt érzünk, akit szeretünk; a békesség, amely képes eltompítani az ember lelkét mardosó lidércfényeket.”
„Az ember nem zuhan bele a szerelembe. Felolvad benne. Mint tavaszi nap sugarai alatt a jég.”
„A nap végére mindannyian elveszettnek érezzük magunkat. Tökéletlennek. Megsebzettnek. Összetörtnek. Megpróbálunk dűlőre jutni azzal a valamivel, amit életnek nevezünk. És eközben gyakran érezzük magunkat magányosnak, de aztán eszedbe jutnak a tieid. Azok, akik néha gyűlölnek ugyan, de sohasem szűnnek meg szeretni. Azok, akik mindig melletted teremnek, függetlenül attól, hányszor cseszel el valamit, vagy hányszor tolod el magadtól őket. Ők azok, akik melletted állnak jóban és rosszban. Akik veled együtt küzdenek. És igen, lehet, hogy összeomlunk közben, de akkor együtt omlunk össze. És együtt állunk fel.”
„Talán az élet értelme nem több, mint megtanítani bennünket arra, hogy nem leszünk mindig azonosak a múltunk hibáival.”
„Ő volt az, aki elhitette velem, hogy nem a tegnapjaim mellékterméke vagyok, és biztosított arról, hogy csodás holnapok állnak még előttem.”
Hát nem varázslatosak? Imádom őket!
Hogy a gyakran feltett kérdésre válaszoljak, igen, a fordítást is szeretem. Úgy gondolom, egészen jól sikerült a magyarítás. Jómagam mindössze két apróságon akadtam meg. Az egyik, hogy az eredetiben nekem olyan nagyon tetsző, a könyv egészéven vissza-visszatérő High / Lo motívum a szép anyanyelvünkre való átültetéskor érthető, de azért sajnálatos módon elveszett. Bár tetszett a Csillag becenév, örültem volna legalább egy szerkesztői lábjegyzetnek, amely az angol szójátékra utal. A másik apró ’botlás’ már kevésbé volt érthető. Magam is nagy Oreo fogyasztó lévén kissé elgondolkodtatott, vajon hogyan képesek egy egész eperszemet szétnyomni a szétcsavart keksz felei közé szorítva, s pláne minek, hisz létezik már epres ízesítésű jó ideje. Olyannyira piszkálta a csőröm a dolog, hogy kikerestem az eredeti szövegrészt, ahol meglepetés! málna szerepel. Máris tisztább a kép, nem? Csekélység, s valószínűleg igen keveseket fog ez zavarni, de én erre a két dologra figyeltem fel.
„Mindketten a tűzön táncolnak, mintha nem tudnák, hogy megégethetik magukat.”
A lényeg a lényeg: Akár angolul, akár magyarul, megéri kézbe venni a Tűzesőt, mert szenzációs new adult románc.

Könyvinfók:


Brittainy C. Cherry

moly
goodreads
Kiadó: Libri Insomnia
Fordító: H. Prikler Renáta
ISBN: 9789633108888
424 oldal, kartonált

Műfaj: new adult
Sorozat: Az vagy nekem 2.
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, váltott nézőpontú

Ki? Logan Francis Silverston & Alyssa Marie Walters
Hol? True Falls
Érzékiség? izzó
Szerelmi háromszög? nincs
Lezárás? boldog
Önállóan olvasható? igen

03.27. - Angelika blogja
03.29. - MFKata gondolatai
03.31. - Kristina blogja
04.02. - Zakkant olvas
04.04. - Könyvvilág
04.06. - Deszy könyvajánlója
04.08. - Insane Life
04.10. - Cbooks
04.12. - Dreamworld

Nyereményjáték:

A blogokon közreadott rövid leírások alapján kell kitalálni, melyik barátokból szerelmesek történetre gondoltunk, majd a rafflecopter megfelelő sorába a könyv címét és szerzőjét várjuk megfejtésként.
(Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszolnak! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
Szeretet és gyűlölet, megváltás és bosszú, sötét titkok és felszabadító igazságok, gyönyörű pillanatok és véres borzalmak kettőssége kíséri Skye és Damian bő húsz esztendőt felölelő megrendítő történetét, amely megannyi vihar után egy szépséges mexikói haciendán ér boldog véget.
a Rafflecopter giveaway