Tammara Webber: Between The Lines - A sorok között


molygoodreads

Reid Alexander hozzászokott, hogy megkapja, amit akar – most pedig épp legújabb szereplőtársát, Emma Pierce-et akarja. Az egész világ fölsorakozik, hogy szépen a kezére játsszon ebben, amíg a külső forgatási helyszínen a fiú két váratlan akadállyal nem kerül szembe: egy ádáz volt barátnővel meg egy szintén Emma kegyeire pályázó vetélytárssal.
Emma Pierce csak most tette meg a nagy lépést, szakított a reklámokkal és televíziós filmekkel, amelyek éveken át foglalkoztatták. Az igazi mozifilmben – a szuperdögös Reid Alexander mellett – kapott főszerep valóra vált álommal ér föl. Emma azonban titkos vágyat rejteget a szívében:
egyszerűen normális lány szeretne lenni.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Komáromy Rudolf
ISBN: 9789633990087
? oldal, kartonált

Sorozat: Between the Lines 1.
Ki? Reid Alexander, Emma Pierce & Graham Douglas, Brooke Cameron

Hol? Los Angeles, Austin, New York

Műfaj: ifjúsági
Elbeszélés módja: E/1, jelen idejű, váltott nézőpontú (Emma és Reid)
Érzékiség: ártatlan
Lezárás: nyitott
„Mit mond az ember, ha az érzései nem formálódnak szavakká?”
Aggodalomra semmi ok, nem készülök a blogot Tammara Webber fanpage-re átkeresztelni, s nem csak az ő írásait fogom idén olvasni, de mivel az Easy - Egyszeregy és a folytatása, a Breakable - Törékeny is igazán tetszett, kíváncsi lettem, milyen lehet ez a másik sorozat. Nos, leginkább nagyon más hangvételűnek titulálnám, és egyelőre nem döntöttem el véglegesen, nekem mennyire nyeri el a tetszésemet ez a másság.
„Bármennyire szerettem volna, ha én vagyok az a srác, hiányzik belőlem, ami ahhoz kell. Én az vagyok, aki vagyok.”

Ami biztos, a magam részéről elismeréssel adózok a szerző merészségének, amiért két olyan narráló karakterre – Emma és Reid - bízta a mesélést, akik élete ugyan egy ponton találkozik, sőt, egy darabig együtt is halad, de nekik, kettejüknek igazából önálló utat kell bejárniuk, amelynek végén nem egymás mellett találják majd meg a boldogságukat. Ráadásul azt, hogy így kvázi két történetet kellett egyszerre megalapoznia, még tovább tetézte azzal az írónő, hogy Reidet a regény nagy részében címeres seggfejként festette le, ezzel szinte ellehetetlenítve, hogy kedveljük, azaz nem kis feladat lesz elérni, hogy őszintén tudjunk drukkolni az ő happy endjéért. Bár azért egy-két megvillanás mutatta, hogy nem reménytelen a fiú, fejlődhet, így én azért óvatos bizalmat megszavaznék neki.
„Ha a szennyoldalak nem tudnak megbizonyosodni egy kapcsolat létezéséről, akkor kiötölnek valamit.”
A könyv alapötlete szintén jó visszhangra lelt nálam. Tetszett, hogy a hírnév különböző fázisait megélő ifjú celebekről olvashatok, hogy úgy érezhetem, egy picit beleshetek a filmforgatások kulisszái mögé, s az itt-ott felbukkanó kisebb szövegkönyv részletek csak fokozták ezt a hatást. Azt is élveztem, ahogyan láthattam, ténylegesen mi esett meg a szereplők között, aztán pedig olvashattam, mit képes kerekíteni egy-egy ügyből a szenzációhajhász média.
„… hiába kapja meg az ember, amit mindenki más kíván – ha ő nem azt kívánja, hát nem azt kívánja.”
Sajnos azonban, a pozitívumok mellé jutott kevésbé tetsző dolgokból is.
Az egyik problémám az, hogy az én ízlésemnek mindvégig túlságosan ifjúsági maradt a sztori. Félreértés ne essék, nem azt rovom fel, hogy az érzékiséget mindössze néhány csók és egy kis tapi-simi jelentette. Sokkal inkább az zavar, hogy bár érdekes kérdéseket vetett fel az írónő – alkohol, drogok, alkalmi szexuális kapcsolatokba való menekülés, tinédzser kori terhesség – valódi mélységet mégsem igazán mert adni a témáknak.
„– Na és a két srác körül melyik érdekel? (…)
– Mind a ketten tetszenek. Csak… különbözők.”
Helyette kaptunk egy szerelmi háromszöget négyszöget, rágódjunk azon. Ettől viszont rám tör a szemrángás, és szeretnék minden kedves érintettet megcsapkodni, lehetőleg egy péklapáttal. Mert Emma maga a megtestesült döntésképtelenség. Mert Reid a legyet is röptében, de közben már-már undorítóan rámenős Emmával. Mert Graham ugyan kedves és gondoskodó, de végestelen-végig csak totojázik. Mert Brooke mindent csak még bonyolultabbá tesz. És nekem ez bizony túl sok volt így egyszerre, pláne, hogy a nagy szöttyögésben a valódi románc mintha teljesen elsikkadt volna.
„…a remény hajlamos szemet hunyni a józan ész előtt, és tovább terebélyesedni.”
A könyv vége pedig… Komolyan mondom, az utolsó szó után csak néztem értetlenül, hogy ez most komolyan ennyi? Technikailag happy enddel zárult a regény, de számomra a lassú és hosszadalmas felvezetést követően jóval többre lett volna szükségem. Talán majd később, igaz?
„A megszerzés könnyű, a megtartás a dolog fontosabbik része.”
Remélem, a még előttünk álló három rész orvosolni fogja ezeket a malőröket, és nem maradok majd ilyen vegyes érzések közepette! Ahogyan a fülszövegeket olvasgattam, először Emma és Graham történetét ismerhetjük meg, miközben Reid megindul a lejtőn, hogy aztán esélyt kapjon rá, hogy rendbe tegye az életét. Kíváncsian, de picit félve várom a folytatást.

{ Playlist a regényhez }



01.07. - CBooks
01.11. - Angelika blogja
01.13. - Dreamworld
01.17. - Kristina blogja

Nyereményjáték:
Nem egyedi eset, hogy a filmsztárok a való életben is egy párt alkotnak filmbeli partnerükkel - még ha nem is örökre szóló kapcsolatok ezek, azért némelyik éveket is kibír. A turné minden állomásán mutatunk egy-egy filmes fotót, nektek ki kell találni kik vannak a képen.
(Figyelem! A színészek neveit várjuk a rafflecopter megfelelő sorába! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk!)


a Rafflecopter giveaway