Nalini Singh - Angels' Flight - Angyali szárnyalás


Fülszöveg

Sorozat: Anagyali vadász novellái
Kiadó: Egmont Dark
Megjelenés: 2012. április
Formátum: 414 oldal, puha kötés
Értékelésem:
2012/17.

moly goodreads


Négy novella az angyalok, vámpírok és vadászok világából. Nem kérdés, hogy kíváncsi voltam mindahányra. Jelöltem, hogy én hogyan gondolom a helyes olvasási sorrendet, amely - jelzem - eltér a goodreads iránymutatásától.

0,5. Angyali játszmák
" - Menj enni! Erősnek kell lenned, ha túl akarjuk élni ezt a bankettet.
- Bízol abban, hogy a segítségedre sietek?
- Nem, csak a testedet akarom használni pajzsként. De most olyan vékony vagy, hogy félig sem takarsz el."
Különös novella ez. Olyan, mintha a kirakós csak néhány darabkáját kaptuk volna meg, és ránk lenne bízva, hogy a hiányzó részeket képzeletünkkel kitöltsük. Egy kis találgatás a múltról, jó sok kombinálás a jövőről.
"Ashwini és Janvier az Angyali játszmákból visszatér még?
Igen."
Ez, a Nalini honlapján lévő kurta válasz bizakodásra ad okot, hátha olvashatunk még a két itteni főszereplőről, akár egy teljes önálló történetet. Jó lenne! Mert én igen csak szívesen játszom a gondolattal, hogy a látó vámpírvadász, és a sármos cajun vámpír tényleg és igazán összegabalyodnak, hiszen most mindössze egy évődéssel, incselkedéssel teli apró szösszenetet kaptunk belőlük. A románc csupán leheletnyi lehetőség a céhes megbízatás díszletül szolgáló háttere előtt. És ez nekem kevés volt belőlük. 
Ez a kis rövidke maximum étvágygerjesztőnek elegendő. Remélem, érkezik majd egy izgalmas, élvezetes főfogás is valamikor!

0,75. Angyali próbatétel
"Erős hadvezér az, aki önszántából képes továbbadni a hatalmat."
Raphael és Elena ideje előttre utaztunk vissza ebben az írásban. Oda, ahol Sara és Deacon élete összekapcsolódott. A nő kinevezése előtt Simon, a leköszönő vezető a Céh mumusát és fegyverkészítőjét kéri meg, hogy tartsa a szemét utódján, arra az esetre, ha az angyalok túl véres próba elé állítanák a Céh leendő igazgatóját. S ráadásképp igyekezzenek kideríteni, ki gyilkolássza a vámpírokat mostanában.
Élvezetes, pergős olvasmány volt. Mindig kedveltem a pöttöm Sarát, talán ezért örültem, hogy bepillanthattam a múltjába. Megtudhattam, miért nevezte el Hóhérnak a kutyáját... és egyáltalán, hogyan tett szeret az ügyes kezű fegyverkészítő férjecskéjére.

3,5. Angyal és farkasa
A sötétség angyalai antológiában már megjelent ez a novella. És még mindig tetszik!

0. Angyalszárny
"- Te soha nem békére vágytál, kedvesem. A kérdés már csak az, elég erős vagy-e ahhoz, hogy megragadd, amit szeretnél, tudván, hogy talán szörnyű bánat jár a nyomában."
A Hetek tagjai azóta izgatják a képzeletem mióta beleszerelmesedtem az Angyali vadász sorozatba. Alig várom Dimitri regényének hazai megjelenését (Angyalkard - május 11.), így különösen jól esett, hogy Galennel találkozhattam ebben a történetben, amely 400 évvel előzi meg a sorozat történeteit.
A Titus udvarában felcseperedett, akkor még alig 250 éves fegyvermester ebben az időben csatlakozott Raphaelhez. Mielőtt hivatalosan is betölthette volna ezt a pozíciót, a Menedékben kellett tanúbizonyságot adnia megbízhatóságáról. Itt találkozott az angyalgyermekek röpképtelen tanítójával, a két és fél évezrednyi esztendőt megélt, de a világtól mindvégig elszigetelt Jessamy-val. A vonzalom mindkettejük részéről azonnali. S bár hazudnék, ha azt mondanám, nem örültem volna, ha végleges elköteleződésük korábban bekövetkezik, élveztem a levélváltásukkal bemutatott, vágyakozásuk hónapjait leíró fejezetet.
Csendes, kedves írás, amit nem csupán a főszereplők miatt szerettem, hanem mert oly sok megkedvelt karakter feltűnt. Pl Illium, aki akkoriban szeretett bele halandó kedvesébe vagy épp a titkokat, és sötét démonokat magában hordó Jason, akinek saját regénye, az Archangel's Storm ősszel jelenik meg angol nyelven.

A könyvet köszönöm a kiadónak!