2011. június 11., szombat

Vendégblogger - Szinna olvasmányai (26) - Shanice Williams – Kane Richards Must Die

Shanice Williams – Kane Richards Must Die (Kane Richardsnak meg kell halnia)
(Magyarul sajnos nem elérhető)
Önálló kötet [1]. Mai romantikus [MR].
Fülszöveg: Egy váratlan utazás az Államokba, és beilleszkedés egy új iskolába nem az, amire Suranne vágyott. Az új iskolatársaitól egyetlen tanácsot kap, tartsa magát távol Kane Richardstól. Azt tartják róla egy szívtelen plaboy, aki csak önmagával törődik, bár egyetlen pillantással könnyű rájönni, hogy miért ússza meg mégis.
De a dolgok nem mindig azok, aminek látszanak, főleg amikor a fiú figyelme Surrane-ra irányul, és azt suttogja, ő más. Az összes figyelmeztetés ellenére, Suranne mégis megfontolja, hogy a fiú szándékai őszinték, vagy ő is csak egy újabb név a listáján. Eközben pedig kiismerheti a valódi Kane Richardsot, bár a valódi Kane Richards nem akarja, hogy kiismerjék. A történetet megtöltik a nyers érzelmek, egy félelmekből, bizalomból szerelemből formálódó új kapcsolat, és hogy mi történhet, ha az élet váratlan fordulatot vesz.
Elég ritkán veszek a kezembe mai romantikust, de ebben a fülszövegben és borítóban, volt valami, ami magához rántott, és nem bántam meg, sőt! Shanice Williamsben megvan a képesség, hogy rendesen meglepje az olvasót, parádés ügyességgel tartja fenn a feszültséget az utolsó két mondatig, amihez a könyv címe nagyban hozzájárult. Azt vettem észre, hogy magamban mondogatom, csak ne legyen rossz a vége! – mert a történetben örvénylő sötét érzelmekben benne volt ez a lehetőség is. A könyvben megjelenő nem éppen szégyenlős szexualitás miatt inkább felnőtt kategóriába sorolnám, bár a szereplők 17-18 éves fiatalok. És a korosztályválasztás volt az egyetlen problémám; a régi történéseknél túl fiatalnak találtam a főhősöket az eseményekhez.
A Borzongásból (Shiver) ismerős két nézőpontú történetmesélés nagyon közel hozza a szereplőket, különösen, hogy időnként ugyan azt az eseményt végigkövethetjük mindkét szereplő szemszögéből. Ugyanakkor ezeket a napi történéseket a főhősök érzelmein átszűrve élhetjük meg, amitől még valóságosabbá válik a veszteségről, szerelemről, elfogadásról szóló történet.
Először a fiú nem volt túl szimpatikus, a lányokhoz sőt „tyúkokhoz” való hozzáállásával, aztán lassan megelevenedik előttünk egy nagyon az elveszés határán egyensúlyozó karakter, akire egy szeretett apa halála, egy alkoholista anya, és egy védelemre szoruló húg kétségbeesése vet árnyékot. Aki megpróbál megfelelni az apja utolsó kívánságának, és összetartani egy széthulló családot, miközben maga is küzd a mindent elnyelő sötétség ellen. Aztán megjelenik a lány, akiben van valami, ami kiemeli a névtelen, arctalan tömegből, akinek nevetése elűzi a sötétséget, és melegsége, bizalma fontosabbá válik, mint maga a lélegzetvétel. Szédületes érzelmi hullámvölgyeken és csúcsokon visz keresztül az író bennünket, a befejezés pedig remekül megcsavart, ahogy a szívszorító szomorúságból meglepő befejezés lesz.
„Egy gondolat fogalmazódott meg bennem, miközben bámultam ahogy dumált és nevetgélt Lawrence-el, mielőtt a kíváncsiság túl nagy lett és meg kellett kérdeznem.
– Miért nem csókolod szájon a lányokat? – böktem ki, megzavarva a beszélgetésüket. Mindhárman döbbenten fordultak felém, de én nem vettem le róla a szemem.
Nemtörődöm módon vállat vont. – Nem élvezem. Ha akarom, megteszem.
Oldalra hajtottam a fejem, míg az elmém feldolgozta a válaszát. Szóval azt élvezi, hogy lefekszik ezekkel a lányokkal, de azt nem, hogy, megcsókolja őket? Kane nem feltételezte, hogy további megjegyzést fűzök a témához, mivel visszafordult Lawrence-hez és folytatta a beszélgetést.
– Tudod, néhányan úgy gondolják ez egy kinyilatkoztatás – böktem ki ismét, és mint az előbb most is mind a hárman felém fordultak és bámultak. Kate dühösnek látszott, mintha olyasmit mondtam volna, amit nem kellene. Kane kíváncsinak tűnt, Lawrence inkább kicsit csalódottnak.
– Minek a kinyilatkoztatása?
– Az emberek úgy gondolják, hogy, amelyik lányt végül szájon csókolod biztosan az lesz a „Nagy Ő.” Idézőjelet formáltam az ujjaimból, ahogy Kate csinálta korábban. Mindketten visszafordultak Kane felé, várva a reakcióját, ahogy én is őt néztem, pusztán kíváncsisággal a tekintetemben.
– És te mint gondolsz? – kérdezte, felvonva azt a tökéletes, sűrű szemöldökét.
Megvontam a vállam, mielőtt hangot adtam volna a véleményemnek.
– Szerintem ez egy tudatalatti próbálkozás, hogy jobban érezd magad. Ha úgy hisszük, hogy szájon csókolni valakit nagyobb mértékű intimitás, mint a szex maga, akkor azzal, hogy nem csókolod meg őket, kevésbé van bűntudatod, mert szemét vagy velük. Természetesen, ha ez az igazság, akkor ez azt jelenti, hogy mégis van remény a számodra – közöltem hidegvérűen, miközben a szívem majd kiugrott a mellkasomból. – Talán mégsem vagy totál seggfej, mindezek ellenére.
Úgy látszott a végkövetkeztetésem mindenkit meglepett. Kane továbbra is felvonta a szemöldökét, de az álkapcsa finoman megrándult, ami meggyőzött az igazamról. Lawrence fusztráltnak tűnt, Kate csak döbbenten bámult rám, mielőtt tetőtől talpig végignézett Kane-on, hogy meggyőződjön, vajon a véleményemnek lehet-e bármi alapja.
Kane erőltetetten kuncogott, mintha úgy préselni ki a hangot, aztán játékosan vállon ütötte Lawrence-t. – Haver, mennem kell, az edző azt mondta beszélni akar velem valamiről. Majd később összefutunk – felállt és minden további szó nélkül elsétált.
Önelégülten vigyorogtam miközben bámultam a meghátráló alakját. Úgy tűnik kényes pontra tapintottam.
Talán nem is lesz olyan nehéz feltörni Kane Richardsot.”

1 megjegyzés:

  1. Szia! :)

    Tisztára megtetszett a könyv tartalma, még mindig nem elérhető magyarul ?
    Vagy angolul ? (bár angolul nem szeretek könyvet olvasni, de most az egyszer kivételt tehetek) xd

    Köszike: Timi

    VálaszTörlés

Mondd el Te is a véleményed!

 
back to top