2010. március 28., vasárnap

Vendégblogger - Szinna olvasmányai (2) - "Claudia Gray: Evernight sorozat"


Claudia Gray – Evernight sorozat

1. Evernight (Örökéj)
2. Stargazer (Nézz az égre)
3. Hourglass

Az Evernight sorozatot [S] paranormális romantikusként kategorizálnám [PR].

Az Evernight egy fura bentlakásos iskola - főleg vámpíroknak, ahova a hősnő több-kevesebb sikerrel megpróbál beilleszkedni, a kezdeti, szülői akarat elleni halvány lázadozással. Aztán lassan sikerül barátokat, szerelmet találnia, miközben a változás, a hazugságok, féligazságok és elhallgatások útvesztőjében keresi önmagát, és próbál két tábor között egyensúlyozni, hogy együtt lehessen azzal akit szeret, és nem megbántani másokat. A két első könyv nagyrészt az iskolában játszódik, a harmadik viszont a vadászok menedékeiben.
A könyvekről elég fura kettősség érzésével tudok írni. A kopott felszín alatt (értve ezen a történetet), hatalmas igazságokat, és nagyon mélyen aktuális mondanivalót találsz.
A tartalomról semmit sem tudtam, amikor olvasni kezdtem, igazából talán még az sem esett le, hogy vámpíros. Azt, ahogyan ez kiderült viszont nagyon hatásvadásznak tartottam. Ugyanakkor a történet cselekménye mégis elszórakoztatott úgy, mint mikor tudod, hogy kis mesét olvasol, de hagyod, hogy magával ragadjon, és végül eljutsz a nem szívesen teszem le érzéshez.
A főhősök két ellenséges világ részei. Mindketten szilárdan hisznek abban, hogy az igazság az ő oldalukon áll. Aztán mindkettőjüknek szembe kell néznie a másik igazságaival és a saját tévedéseikkel, a világukat illetően. Rádöbbennek, hogy nem minden fekete és fehér, nem mindenki jó, és nem mindenki gonosz pusztán mert egyik, vagy másik táborhoz tartozik. Két tűz közé szorulva próbálják megvédeni a szeretteiket, bármelyik táborhoz is tartozzanak azok, és megóvni emberségüket, majd az életüket.
Én szerettem olvasni, de szerintem ez a sorozat nagyon megosztja majd az olvasók táborát.


Két jellemző idézetet rakok be a könyvekből:
„Tudtam, hogy csodálnom kellene a bagoly vadásztehetségét, de nem tudtam nem sajnálni az egeret.”

„A magánytól kell megóvnod. Ne harcolj értem, hanem légy velem! Erre van szükségem.”

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Mondd el Te is a véleményed!

 
back to top